#


خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر، باعث سلامت روانی در عرض 2 هفته می شود

سلامت روانی
15 جولای 2017 بدون نظر 1141 بازدید

خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر، باعث سلامت روانی در عرض 2 هفته می شود

میوه ها و سبزیجات و سلامت روانی

میوه ها و سبزیجات بخش مهمی از رژیم سالم هستند، اما مزایای آنها به سلامت جسمانی محدود نمی شود. تحقیقات جدید نشان می دهد که افزایش مصرف میوه و سبزیجات ممکن است به میزان ۲ هفته روحیه را بهبود بخشد.

رهبر مطالعه دکتر تاملین کانر، از گروه روانشناسی دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند و همکارانش دریافتند که بزرگسالان جوان که روزانه به مدت ۱۴ روز به آنها میوه ها و سبزیجات اضافی داده می شوند، توانایی افزایش انگیزه و سرزندگی را تجربه می کنند.

طبق اداره کشاورزی ایالات متحده، بزرگسالان باید قصد داشته باشند که در حدود دو فنجان میوه و حدود دو تا سه فنجان سبزی مصرف کنند.

یک فنجان میوه معادل نصف گریپ فروت یا یک پرتقال بزرگ است و یک فنجان سبزی با یک فلفل قرمز یا یک سیب زمینی شیرین پخته شده مناسب است.

به عنوان بخشی از رژیم سالم، میوه ها و سبزیجات می تواند به کاهش خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان کمک کند.

در سال های اخیر، مطالعات نشان می دهد که مصرف میوه و سبزی نیز ممکن است سلامت روان را بهبود بخشد. برای مطالعه خود، دکتر کانر و تیم برای بررسی این انجمن بیشتر تصمیم گرفتند.

افزایش انگیزه، انعطاف پذیری با مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات

محققان ۱۷۱ دانش آموز ۱۸ تا ۲۵ ساله را به مطالعه خود ثبت کردند و به مدت ۲ هفته به سه گروه تقسیم شدند.

یک گروه با الگوی غذا خوردن معمول خود ادامه دادند، یک گروه به صورت شخصی دو بار اضافی از میوه ها و سبزیجات تازه (از جمله هویج، میوه کیوی، سیب و پرتقال) هر روز دستگیر کردند، در حالی که گروه باقیمانده کوپن های تولید پیش پرداخت را دریافت کردند و یادآور متن را دریافت کردند برای مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات.

در ابتدای و پایان مطالعه، شرکت کنندگان تحت ارزیابی روانشناختی قرار گرفتند که روحیه، انرژی، انگیزه، علائم افسردگی و اضطراب و سایر عوامل تعیین کننده سلامت روان و رفاه را ارزیابی می کردند.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان که شخصا میوه و سبزیجات بیشتری دریافت می کردند مصرف بیش از حد این محصولات را در ۲ هفته و در روزانه ۳.۷ عدد مصرف کردند و این گروه با پیشرفت در رفاه روانی مواجه شد. به طور خاص، این شرکت کنندگان بهبود یافته در vitality، انگیزه و شکوفایی را نشان داد.

دو گروه دیگر در طول دوره ۲ هفته بهبودی روانی را نشان ندادند.

علاوه بر این، در علائم افسردگی و اضطراب در هر گروه بهبودی مشاهده نشد. “اکثر تحقیقات مربوط به افسردگی به الگوهای رژیم غذایی طولی بوده است، به این معنی که اختلافات ممکن در بدبختی ممکن است در طول مدت زمان بسیار طولانی تر، به جای دوره ۲ هفته ای ما، ایجاد شود.”

با این حال، محققان می گویند که یافته های آنها نشان می دهد که افزایش مصرف میوه ها و سبزی ها از طریق تحویل شخصی می تواند منافع سریع برای سلامت روان را به همراه داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *