#


خوردن غذای مانده

7 فوریه 2019 بدون نظر 1721 بازدید

خوردن غذای مانده

غذای مانده همانطور که از نامش پیداست غذایی است که روز یا روز های گذشته طبخ شده است و می خواهیم امروز ان را گرم کرده و بخوریم .سوال این جاست ایا این غذا همان ارزش غذایی ماده اولیه را دارد؟ پاسخ مشخص است غذای مانده مسلما ارزش غذایی کم تری دارد اولا مواد به کاررفته در ان دیگر به تازگی اول نیستندو علاوه بران قرار است دوباره ان را گرم کنید این موارد هر دو باعث می شود که ارزش غذایی اولیه در غذا نباشد.

غذای مانده تز ترزش غذایی بسیار پائینی برخوردار است که در صورت مصرف ان ممکن است دچار مسمومیت شوید پس تا می توانید از خوردن این غذاها خودداری کنید.

خوردن غذای مانده باعث مرگ می شود؟

غذای مانده

شاید شما بلر این بارور باشید که کربوهیدارات ها اگر بمانند هم  مشکلی را برای ما ایجاد نخواهند کرد .برای این بارو غلط را از شما دور کنیم باید با باکتری باسلیوس سرئوس اشنا شوید این باکتری قابلیت این را دارد که در بسیاری از مکان ها می تواند زندگی کند.پژوهشگران درباره این باکتری می گویند که می تواند در بسیاری از مکان ها مثل خاک ،گیاهان ،گردو غبار و حتی بدن انسان زندگی کند.این باکتری در صورت دست یابی به برنج یا غذاهای خشک و یا حتی گیاهان می تواند تکثیر هم بشود.البته همه این نوع باکتری ها هم مضر نیستند اما نوع مضر ان می تواند در غذاهای مانده رشد کرده و ان ها را به شدت سمی کنند.

سمی شدن غذا توسط این باکتری ها می تواند عواقب زیادی از جمله مرگ را در پی داشته باشد . طبق گزارشات که درباره مصرف غذای مانده و اثرات جبران ناپذیر ان  بیان شده است پنج فرزند یک خانواده با خوردن سالاد پاستایی که برای پنج روز مانده بود، بیمار شدند.این سالاد از روز جمعه تهیه شده و روز یکشنبه خانواده در پیک نیک از آن استفاده کردند. پس از بازگشت نیز این سالادتا دوشنبه شب در یخچال قرار گرفت و دوباره بچه ها ان را به عنوان شام خوردند. ههمان شب بچه ها مسموم شدند و به بیمارستان رفتند متاسفانه کوچک‌ ترین فرزند خانواده از دنیا رفت، اما دیگری زنده ماند و و بقیه افراد خانواده نیز به خاطر مسمومیت حاصله تحت درمان قرار گرفتند.

باکتری یاد شده از مواردی است که عامل بسیاری از مسومیت های غذایی است .این گزارش مرگب بار که در بالا بیان شد به علت عفونت زیادی بوده است که باکنری باسلیوس سرئوس ایجاد کرده بوده است.

شاید موارد گفته شد در گزارشات خیلی فراگیر نباشند و انگشت شمار باشند اما وجود دارند. برای مثال دانشجوی حدودا بیست‌ ساله در بلژیک، اسپاگتی مانده را خورده بود. او پاستا را پنج روز پیش پخته بود و آن را به‌همراه سس گوجه ‌فرنگی دوباره گرم کرد. آن روز او به‌ طور تصادفی غذای خود را برای مدت زمان نامعلومی روی میز آشپزخانه گذاشته بود.او همان شب به دلیل مسمومیت شدید از دنیا رفت.

دومورد دیگر نیز وجود دارد که در اثر عفونت حاصل از باکتری باسلیوس سردوس جان خود را از دست داده اند و ان شامل ؛ یک کودک ۱۱ ساله که به خاطر خوردن نودل چینی مانده از دنیا رفت و یک نوجوان ۱۷ ساله یک اسپاکتی که چهار روز مانده بود را خورد و ازدنیا رفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *