#


خوراکی هایی که در زمان سرماخوردگی نباید به هیچ عنوان مصرف کنید

7 ژانویه 2018 بدون نظر 1045 بازدید

خوراکی هایی که در زمان سرماخوردگی نباید به هیچ عنوان مصرف کنید

خوراکی هایی که در زمان سرماخوردگی نباید به هیچ عنوان مصرف کنید

حتی اگر برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا واکسن زده باشید و یا اینکه در طور روز چندین مرتبه دست های تان را به طور جدی بشویید باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که شما دچار این بیماری ها نمی شوید.

اقدامات رایجی را در این زمان برای رفع احتقان و دردی که بر اثر این بیماری ها به وجود آمده است انجام می دهیم. در این صورت شما می توانید با دوری از برخی از موادهای غذایی از تشدید شدن این بیماری ها جلوگیری کنید.

شکر

شکر باعث می شود که بدن دچار التهاب شود. التهاب خود موجب ضعیف شدن گلبول های سفید خون می شود. برای مبارزه با عفونت به این گلبول ها نیاز دارید.

کربوهیدارت های ساده

این گونه کربن هیدرات ها باعث می شوند  که قند خون سریعا بالا رود و همچون شکر بدن را دچار التهاب می کند. سعی کنید جای موادی که دارای کربوهیدارت هستند از جمله پاستا، آرد سفید، برنج سفید و… از نوع پیچیده ی آن ها نظیر گندم کامل، برنج قهوه ای، دانه ها و… استفاده کنید.

غذاهای چرب

اگر از این نوع غذاها استفاده کنید باعث می شود که بدن دچار التهاب و سرکوب ایمنی بدن شود. علاوه بر این غذاهای چرب موجب کاهش پیدا کردن هضم کربوهیدرات ها و پروتئین می شود و همچنی ناراحتی های گوارشی را به همراه دارد.

لبنیات

برخی از افراد در زمان سرماخوردگی با استفاده از لبنیات باعث می شود که خلطی که در گلوی شان وجود دارد ضخیم تر و غیر قابل تحمل تر شود. چنانچه حس کردید که با استفاده از این مواد خلط بیشتری در گلوی تان به وجود آمد به شما توصیه می شود که از مصرف آن ها خودداری کنید.  ولی اگر دچار این مشکل نشدید می توانید از لبنیات که منبع فوق العاده ای از پروتئین و ویتامین دی است استفاده کنید که باعث می شود بدن در مقابل عفونت مقاوم شود.

نوشیدنی های کافئین دار

زمانی که دچار سرماخوردگی می شوید باعث می شود که میزان بسیاری از آب و املاح بدن تان به خاطر تب و آبریزش بینی که ایجاد می شود از دست می دهید. به همین دلیل نوشیدن برخی از نوشیدنی ها مانند قهوه موجب می شود که آب بیشتری از بدن تان خارج شود و بدن تان دچار کم آبی می شود.

ادویه ها

در زمان سرماخوردگی به طور معمول مخاط های بینی، حلق و دهان افراد دچار التهاب می شوند. التهاب به گونه ای واکنش ایمونولوژیک سیستم ایمنی بدن به ویروس متجاوز می باشد. به خاطر همین موضوع اگر از غذاهای بودار، چرب، سرخ کرده، تند و پر ادویه استفاده کنید باعث می شود که این بافت ها در مخاط های بینی، حلق و دهان کسانی که سرماخورده اند دچار التهاب بیشتری شوند. در این صورت مخاط ها در برابر ویروس سرماخوردگی آسیب پذیرتر می شوند و بیمار وضعیت بدتری پیدا می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *