#


با خواص نارگیل و فواید آن بیشتر آشنا شوید

خواص درمانی نارگیل
1 جولای 2017 بدون نظر 2121 بازدید

با خواص نارگیل و فواید آن بیشتر آشنا شوید

با خواص نارگیل و فواید آن بیشتر آشنا شوید

نارگیل محصولی بسیار عالی است. میوه نارگیل یک غذای سلامت بخش و مطبوع و مقوی است، شیر آن بسیار خنک کننده بوده، روغن آن برای تغذیه بسیار مفید است مخصوصا اکنون می توان از آن روغن درست کرد که دیر فاسد می شود.

شیر آن را به اطفال بدهید، بجای شیر مادر و برای این کار میوه تازه آن را رنده کنید و با آب مخلوط کرده، در روی یک پارچه سفید تنظیف مانند ریخته، با فشار شیر آن را بگیرید.

برای کسانی که بلغمی مزاج هستند و آنهایی که ترشح سیب آدم در بدنشان کم است، خوردن آن بسیار نافع است.

مالیخولیا و سستی مغز را درمان می کند. جویدن آن بوی دهان را برطرف می سازد. خوردن آن برای کسانی که مزاج گرم دارند، یعنی ترشح سیب آدم در بدنشان زیاد است بد نیست، به شرط این که با آن میوه های ترش میل نمایند. شیر نارگیل جهت مالیخولیا و جنون و تقویت شهوت مفید است. نارگیل نام های متفاوتی دارد که عبارتست از: نارجیل، جوزهندی، بابنج، رادنج هم می گویند.

قامت درخت به چهل متر می رسد و در تمام ایام سال میوه دارد. زادگاه آن بنادر و سواحل دریای هند است و هرچه درخت نارگیل به دریا نزدیک باشد و از آب شور دریا آبیاری شود، میوه آن شیرین تر و شاداب تر و چرب تر می شود.

درخت نارگیل پس از ۷ سال بار می دهد و بیش از صد سال عمر می کند. میوه آن سبز رنگ و پر از آب است، آب آن شیرین و گواراست، ولی اگر ۲۴ ساعت بماند مانند شراب تخمیر می شود و پس از چند روز بدل به سرکه می گردد.

 میوه نارگیل بعد از رسیدن، داری سه پوست است: پوست اول رنگ قهوه ای داشته دارای ریشه است. معمولاً این پوست را در آب خیس کرده، بعد می کوبند تا ریشه های آن جدا شوند. با این ریشه ها معمولاً طناب درست می کنند که با آن لنگر کشتی ها را می بندند. این لنگر طنابی در آب شور دریا مقاومت زیاد داشته، پوسیده نمی شود و سال ها می ماند.

پوست دوم آن سخت و چوبی بوده  و در ساختن کزه قلیان از آن استفاده می کنند و به آن نارگیل یا نارجیله نیز گفته می شود.

 پوست سوم آن چسبیده به مغز میوه آن پس از رسیدن ابتدا دارای شیر است و پس از چیدن، این شیر غلیظ شده، روی مغز به صورت یک جدار چرب رسوب می کند، مغز میوه نارگیل سفیدرنگ، شیرین و لذیذ و چرب است.

خواص درمانی: خوردن مغز میوه نارگیل باعث افزایش حرارت غریزی و جنسی شده و نیروی جنسی را نیز تقویت می کند و باعث چاقی شده، مواد سودایی و بلغمی را از بین می برد و به همین جهت برای بی حسی اعضا، فلج، جنون، مالیخولیا و امثال این ها نافع است. میوه نارگیل برای کبد تقویت کننده، برای زخم معده و بواسیر و تقویت کلیه و زیاد شدن ادرار و رفع سردی مثانه و درد آن مفید است.

مغز میوه نارگیل با شکر مولد خون تمیز است (و مغز کهنه ایجاد مسمومیت کرده، تولید قی و حالت غش می نماید) ضد سم آن پس از شستشوی معده خوردن میوه ترش است، از مغز میوه آن روغن به دست می آید. در صورت تصفیه شدن همانند روغن گاو است در ایران آن را با روغن حیوانی به طور تقلبی مخلوط کرده می فروشند.

سوهان قم را بیشتر با روغن نارگیل درست می کنند. در صنعت صابون سازی و شامپوسازی روغن مغز نارگیل بهترین هدیه است. سرکه نارگیل جهت اخراج کرم معده و کرم کدو استعمال دارد.

چون مقداری مغز نارگیل را در دیگ آب گوشت بیندازیم، سبب زود پخته شدن آن می شود. چنانچه خاکستر پوست نارگیل را به دندان بمالید آن را سفید می کند و ماساژ آن به صورت، کک مک را از بین می برد و برای خارش مفید است، رنگ رخسار را باز می کند. مخلوط خاکستر نارگیل با حنا مو را تقویت کرده، از ریزش مو جلوگیری می کند.

خوردن نارگیل سبب تقویت حافظه و فهم بوده، درد کلیه و مثانه را التیام می بخشد و بادشکن است. چنانچه بعد از خوردن داروهای ضد کرم مقداری روغن نارگیل خورده شود، در افتادن کرم موثر است. مالیدن روغن کهنه نارگیل درد کمر و زانو و بواسیر را تسکین می دهد. برای معالجه بواسیر، بهتر است روغن کهنه نارگیل با روغن هسته زردآلو تلخ مخلوط کرده، به کار برند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *