#


خواص شلغم / تاثیرآن بر درمان بعضی از بیماری ها

خواص درمانی شلغم
19 ژوئن 2017 بدون نظر 1299 بازدید

خواص شلغم / تاثیرآن بر درمان بعضی از بیماری ها

خواص شلغم / تاثیرآن بر درمان بعضی از بیماری ها

شلغم حاوی هشت دو درصد چربی، درصد مواد نشاسته ای و دو درصد مواد سفیده ای و مقداری سلولز است. به این علت است که خوردن شلغم شخص را سیر می کند و انرژی لازم به آدمی می دهد و باعث چاقی نمی شود و برای افراد دیابتی نیز ضرر ندارد. بلکه با  مواد مفید که دارد به درمان آن کمک می کند.

شلغم دارای مواد سفید رنگی است که مناسب اعصاب و مغز بوده،  حافظه انسان را افزایش می دهد و به اعصاب نیرو می دهد. شلغم از ویتامین های آ، ب، پ، ث و املاحی مانند: فسفر، کلسیم، گوگرد، منیزیم و ید است و دارای مقدار کمی از عناصر مفید همچون آرسنیک و گوهر شب چراغ و روبیدیم است و در هر گیاه پیدا می شود.

و اثر مواد شفابخش آن را چندین برابر می کند و نیز به علت وجود آرسنیک و این گوهر گرانبهاست که خوردن شلغم از سخت ترین امراض یعنی جذام جلوگیری می کند. بیماری جذام یک بیماری قدیمی است که عامل اصلی آن فقر و بدبختی و فقدان عوامل غذایی است و موقعی این مرض و میکروب سرسخت آن مسری می شود که شخص دچار کمبود عواملی مانند: آرسنیک و گوگرد باشد و در غیر این صورت قابل سرایت نیست.

علاوه بر ویتامین ها و مواد سودمند که در بالا به آن اشاره کردیم، در شلغم یک ترکیب میکروب کش وسیع وجود دارد که بسیاری از میکروب ها و ویروس ها را از بین می برد و روی این اصل است که زکام و سرماخوردگی را معالجه کرده، از ابتلای به آن جلوگیری می کند.

خلط آور و درمان کننده سرفه و سرفه های خشک و سینه و شکم را نرم و لینت می دهد و برای مداوای آنژین، تنگی نفس، سیاه سرفه تجویز می شود. غذاهایی که با شلغم پخته می شوند، مدتی در برابر میکروب های هوا و فساد در امان می باشند.

خوردن شلغم اشخاص را در برابر امراض پوستی بیمه می نماید و قوه بینایی را زیاد می کند و از شب کوری جلوگیری می نماید و غرایز جنسی را تقویت میکند. شستشو با آب شلغم جهت ترکیدن پوست و شقاق، نقرس و خارش مفید است. شلغم مقاومت بدن را در برابر جمیع امراض زیاد می کند و درد مفاصل و اعصاب را تسکین می دهد.

خواص درمانی شلغم

خواص درمانی شلغم

فشار خون را پایین می آورد و از رقت خون جلوگیری می کند و در تقویت تخمدانها و آلات تناسلی نقش اساسی دارد، و رحم را برای پرورش نوزاد سالم و قوی تقویت کرده، زنان را مستعد آبستنی میکند و ادرار را هم زیاد می کند و این خاصیت در ساقه های نازک و نورسته ی گیاه شلغم خیلی زیاد است، و به همین علت و داشتن گوگرد فراوان سنگهای کلیه و مثانه را از بین میبرد.

ضماد آن دمل راباز می کند و اورام را فرومی نشاند. به اطفالی که دچار ہرفک شده اند، از جوشانده ی شلغم بخورانید و اثر آن را ببینید. در فصل زمستان تا میتوانید شلغم استفاده کنید و تمام سال از منافع آن بهره مند شوید.

شلغم دارای قند طبیعی و منیزیم زیاد می باشد، و از همین جهت اسکلت را محکم میسازد. فسفر آن مغز و اعصاب را تقویت می کند. خوراک مغز است و تسکین می دهد و تقویت می نماید و کبد را اصلاح و بیماری های آن را شفا می بخشد.

شلغم دارای روبیدیم است که ماده رادیو اکتیو دارد. اثر نیکویی در سلامتی داشته، جوانی را پایدار می سازد. درمان بیماری قند است، تقویت کننده قوه باه و منی را زیاد می کند، سینه را نرم و بینایی را زیاد می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *