#


خواص درمانی شلغم

خواص درمانی شلغم
9 ژانویه 2017 بدون نظر 2045 بازدید

خواص درمانی شلغم

گیاه شلغم دارای چه خواص درمانی است؟

خواص درمانی شلغم در فصل زمستان بسیار مورد توجه افرادی قرار می گیرد که با توجه به شروع شدن فصل سرما می خواهند از ایجاد سرماخوردگی جلوگیری کنند.

گیاه شلغم چه خصوصیاتی دارد؟

شلغم گیاهی است با برگ های ناصاف و بریدگی های زیاد به رنگ سبز و زرد. ریشه ی آن به شکل گرد و یا دراز می باشد و به رنگ سفید با لکه های بنفش است و حتی ممکن است ریشه ی آن غده ای شکل هم باشد.

شلغم در هوای سرد بسیار خوب رشد می کند و شاید بخاطر همین باشد که خواص درمانی شلغم در بیماری هایی که در فصل سرما ایجاد می شود و حتی بیماری های تنفسی تاثیر دارد.

خواص درمانی شلغم

خواص درمانی شلغم

  • شلغم گیاهی است پر خاصیت و برای هر درد و بیماری درمان است.
  • این گیاه بسیار مقوی و اشتهاآور است.
  • ضعف جنسی را برطرف کرده و اسپرم را زیاد می کند.
  • یکی دیگر از خواص درمانی شلغم این است که قند خون را پایین می آورد.
  • شلغم حتی در تسکین سرفه نیز بسیار موثر است.
  • اگر گلو درد دارید می توانید آب پخته شلغم را غرغره کنید.
  • خوردن آب شلغم درمان کننده جوش صورت است.
  • شلغم بیماری شب کوری را درمان می کند.
  • شلغم درمان بسیاری از بیماری های پوستی است.

خواص درمانی شلغم

خواص درمانی شلغم خام بیشتر است یا پخته؟

برای اینکه خواص گیاهان حفظ شود بهتر است آنها را خام مصرف کنیم. گیاه شلغم به دلیل داشتن ویتامین c بهتر است به صورت خام در سالاد یا مثل بوته ی پیاز و ترب در کنار غذا خورده شود تا خاصیتش را حفظ کند.

کسانی که معده آنها مشکل دارد و نمی توانند این گیاه را خام مصرف کنند می توانند به صورت بخارپز و یا اضافه کردن آن به اواخر پخت غذا مصرف کنند.

پس مصرف گیاه شلغم چه به صورت خام و چه به صورت پخته دارای خواص درمانی و ویتامین c است فقط برای حفظ این ویتامین ها می توانید به صورت خام هم از آن استفاده کنید.

از بوته های کوچکتر شلغم بهتر است استفاده کنید

سوپ و یا آش شلغم بسیار برای سرما خورگی مفید است و همچنین برای باز شدن مجاری تنفسی و پاکسازی سینوس ها هم دارای خواص درمانی زیادی است. از شلغم پخته با نمک هم می توانید برای درمان سرما خوردگی استفاده کنید.

خواص دارویی شلغم

خواص درمانی شلغم و مخلوط آن با عسل

درست کردن معجون شلغم و عسل بسیار کمک می کند به درمان سرماخوردگی و سرفه و گلو درد که دیگر نیازی هم به داروهای شیمیایی نداشته باشید.

برای درست کردن این معجون در ابتدا لازم است شغلم ها را به خوبی شسته و پوست بکنید. سپس داخل شلغم ها را با قاشق خالی کرده و با یک قاشق مرباخوری داخل آن عسل بریزید.

فقط توجه داشته باشید لب به لب آن را پر نکنید. شلغم ها را در داخل یک ظرف مناسب که در برابر حرارت مقاومت داشته باشد قرار دهید و درب ظرف را ببندید.

سپس ظرف دیگری را تا نیمه آب پر کنید و ظرف شلغم ها را داخل آن قرار دهید. قابلمه را بر روی شعله خیلی کم قرار دهید و حدود ۲ ساعت بعد شلغم ها را خارج کرده و اجازه دهید خنک شوند. سپس مایع داخل آن ها را داخل لیوان بریزید و این معجون را روزی ۳ وعده میل کنید تا سرما خورگی و سرفه شما درمان شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *