#


خواص درمانی سدیم چیست/ چه استفاده های سدیم دارد

خواص درمانی سدیم
12 سپتامبر 2017 بدون نظر 1783 بازدید

خواص درمانی سدیم چیست/ چه استفاده های سدیم دارد

خواص درمانی سدیم چیست/ چه استفاده های سدیم دارد

سدیم در اثر ترکیب با گاز کلر، نمک طعام را تشکیل میدهد. جزو ترکیب سرم خون و سایر مایعات بدن شماست. وجود سدیم، برای هضم غذا و جذب آن ضرورت دارد، و همچنین جزء مصالح ساختمان مایعات و رطوبتهای بدن و مخصوصاً غضروفها میباشد. کمبود سدیم باعث کم اشتهایی، سستی و ضعف مفرط است. سدیم در آب دریا، در نمک طعام، در جوانه گندم، در لوبیای سبز، در بلوط، یونجه (یاس) ذرت جو، برنج، مخصوصاً در خارشتر و اسنیان به مقدار زیاد وجود دارد.” اهمیت نمک طعام تنها از این حیث نیست که باعث خوشمزه شدن غذا میگردد، بلکه بیشتر از این جهت است که تامین سدیم لازم برای بدن را عهده دار و در همان حال نگهبان مواد پروتئینی است و از فاسد شدن آنها جلوگیری میکند.

کمبود نمک طعام سبب کمی فشار خون، سستی و خستگی میگردد.” سدیم در تمام مایعات بدن به مقدار زیاد موجود است. همه روزه مقدار زیادی سدیم به وسیله نمک طعام و خوراکیها وارد بدن می شود. در ایران سدیم به مقدار زیاد موجود است. نیم بیشتر فلات ایران کویر بوده، دارای سولفات سدیم می باشد. معادن نمک طعام در ایران زیاد است. در دریاچه ارومیه و در بین میانه و خلخال معادن نمک به نام نمک خوبان وجود دارد. به صورت تحفه های مکعب مستطیل بوده و تکه های آن شفاف است.

سدیم و پتاسیم در نسوج نباتی توام و جداگانه دیده می شود. در تابستان که انسان عرق می کند، نمک بدن کم می شود، و از این رو خوردن نمک زیادی توصیه می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *