#


چند نکته برای تجربه کردن بهترین خواب راحت عمرتان

خواب راحت
6 آگوست 2017 بدون نظر 887 بازدید

چند نکته برای تجربه کردن بهترین خواب راحت عمرتان

راهنمایی های جدید شگفت انگیز برای کمک به استراحتی که نیاز دارید.

لالایی؟

شما همه عادت های بد آشکار خواب را ترک کرده اید، کافئین دیر وقت را نمی خورید، مطمئن می شوید اتاق شما تاریک و دلپذیر است، فیلم های ترسناک نگاه نمی کنید یا با لیست کاری خود درست قبل از خواب کلنجار نمی روید. پس چرا شما هنوز غلط می زنید و در خوابیدن مشکل دارید؟ پروفسور کریستین ال کونتسون، استاديار و متخصص خواب در دانشگاه پزشکی شیکاگو می گوید: “برخی از عادت هایی که شما نمی دانید می تواند موجب خراب شدن خواب شما شود.

با خواب درست آشنا شوید

و، همانطور که ممکن است بدانید، کمبود بستن چشم، نه تنها روز بعد شما را مه آلود می کند: خواب مزمن، طولانی مدت و ناکافی، شانس ابتلا به دیابت، افسردگی، بیماری های قلبی عروقی، حتی افزایش وزن را دارا است. خوب چه کار کنیم؟ این تغییرات غیرمنتظره را امتحان کنید تا وقتی بیدار می شوید احساس فوق العاده ای داشته باشید.

عادت نوشیدنی بعد از ظهر خود را متوقف کنید

دکتر جان سالگ بلیک، استاد دانشکده بالستیک دانشگاه بوستون می گوید: این یک کار بی فایده است که قهوه یا چای درست قبل از اینکه بخواهید بخوابید بنوشید، به شما کمک نخواهد کرد. شما همچنین نیاز به مراقبت از نوشیدنی های بعد از ظهر خود دارید. عاشق چای خوردن ساعت ۴ بعد از ظهر هستید؟ این نو شیدنی کافئین دارد. برچسب ها را بر روی نوشیدنی های میان وعده مورد علاقه خود چک کنید – هرچند که مزایای تقویت انرژی روزانه دارد اما به احتمال زیاد مضر است.

غذا مناسب برای خواب را بخورید

بلیک می گوید: در حالی که مهم است از غذا خوردن زیاد و سنگین درست قبل از خواب خودداری کنیم (یک شکم پر خواب شما را بر هم می زند)، بعضی غذاها ممکن است به شما کمک کنند که چرت بزنید. اگر چند شب خواب بیداری داشته باشید، یک نان سبوسدار کاسه گندم سبز، سبزیجات تازه کمی سس گوجه فرنگی، و پوره پارمزان برای شام تهیه کنید. این وعده غذایی ترکیبی از پروتئین و تریپتوفان، یک اسید آمینه است که به سروتونین منتهی به خواب در بدن تبدیل می شود.

اگر شکم شما در شب دیر بخوابد، یک کاسه کوچک از کوفته با تکه های موز را امتحان کنید، یک ظرف دیگر که به تریپتوفان داشته باشد کمک می کند. دیگر ترکیبات کربوهیدرات ها و پروتئین های سالم مانند سیریال های شیر و گراهام یا ماست که با غلات غنی شده اند نیز این کار را انجام می دهند.

یک دوش زودتر از موقع بگیرید

آیا دوست دارید قبل از چرت زدن در وان حمام استراحت کنید؟ به طرز شگفتآور، یک حمام داغ ممکن است برای شما خوابیدن را سخت تر کند: انجام هر کاری که دمای بدن شما را بیش از حد نزدیک به زمان خواب می کند، ممکن است به خواب رفتن شما را متوقف کند، زیرا بدن شما نیاز به دمای خاصی دارد تا بتواند به حالت خواب برسد. جود تدر آرنت، دکترای، مدیر برنامه پزشکی خواب رفتاری دانشگاه میشیگان می گوید: این بدان معنا نیست که شما پس از یک روز خشونت آمیز نمیتوانید حمام کنید – زمانی که از محل کار به خانه برمیگردید، فقط نه درست قبل به رخت خواب رفتن.

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *