#


خطر مرگ در کمین مصرف کنندگان آسپرین

آسپرین
15 ژوئن 2017 بدون نظر 1101 بازدید

خطر مرگ در کمین مصرف کنندگان آسپرین

خطر مرگ در کمین مصرف کنندگان آسپرین

به گزارش از من بپرس، محققان به تازگی اعلام کرده اند که مصرف آسپرین در بزرگسالان می تواند منجر به مرگ شود.

در یک مطالعه تازه، گروهی از محققان بریتانیایی دریافته اند که مصرف آسپرین می تواند ده برابر خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی بالقوه کشنده را در سالخوردگان در قیاس با بیماران جوان افزایش دهد.
یک متخصص دانشگاه آکسفورد گفته است که از مدت ها قبل از خطر خونریزی در بیماران مسن که آسپرین مصرف می کنند، مطلع بودیم. اما این مطالعه جدید اطلاعات بسیار دقیق تری از شدت این خطر افزایش یافته و عواقب خون ریزی ناشی از آن به دست می دهد.

در حالی که پیشتر تصور می رفت مصرف آسپرین برای پیشگیری از ابتلا به حملات قلبی یا سکته مغزی در افراد مسن مفید است، تحقیق اخیر نشان می دهد که بر خلاف این نظر، این دارو خطر ابتلا به خونریزی داخلی را که بالقوه کشنده است، در این افراد تقویت می کند.
بنابراین با وجود اینکه تعداد زیادی از افراد بالای ۶۵ سال آسپرین بچه را به منظور رقیق کردن خون و همچنین پیشگیری از ابتلا به لخته های خونی مصرف می کنند، این دارو در بریتانیا به حدود سه هزار مرگ قابل پیشگیری در سال منجر می شود.

به همین دلیل متخصصان به بیماران بالای ۷۵ سال مصرف کننده این دارو توصیه می کنند به منظور کاهش خطر ابتلا به خونریزی، یک داروی اضافی به نام مهارکننده پمپ پروتون (PPI) را نیز مصرف کنند.

همچنین لازم است این بیماران از پزشک سؤال کنند که آیا فواید مصرف آسپرین برای آنها بیش از خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی است یا خیر.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *