#


خطرات داروهای مسکن برای ورزشکاران

ورزشکاران و داروهای مسکن
6 ژوئن 2017 بدون نظر 879 بازدید

خطرات داروهای مسکن برای ورزشکاران

خطرات داروهای مسکن برای ورزشکاران

به گزارش از من بپرس، مصرف داروهای مسکن در بین ورزشکاران به یک عادت تبدیل شده است. عادتی که خطرات بسیاری را به همراه دارد.

مصرف مسکن ها نه تنها در بین ورزشکاران آماتور که در بین حرفه ای ها نیز روندی عجیب در پیش گرفته است. به طوری که طبق یک بررسی مشخص شده که حدود ۶۰ درصد از ورزشکاران آماتور و همچنین بسیاری از ورزشکاران حرفه ‌ای مصرف کننده داروهای مسکن و ضد التهاب مانند ایبوپروفن هستند.

این ورزشکاران این داروها را به منظور برای ریکاوری استفاده می ‌کنند. سؤال اینجاست که چه میزان از این مصرف لازم و چه مقدار خود سر انجام می شود؟

 

اعترافات ورزشکاران

جالب اینجاست که بسیاری از ورزشکاران به مصرف این داروها معترف اند. قهرمان بریتانیایی دنیای ورزش، دنیل آوده بود که توجه ها را به سمت اعتیاد ورزشکاران به مسکن ها جلب کرد.

این ورزشکار که اخیراً بازنشسته شده، اعلام کرده در زمانی که ورزشکاری حرفه ای بوده، از این داروها به کرات استفاده کرده است.

آوده به بی بی سی گفته که مصرف ایبوپروفن در تمامی وعده های غذایی به عادت بسیاری از ورزشکاران تبدیل شده است.

او در باره خودش نیز گفته روزانه نزدیک به ۱۵ قرص مسکن را برای مقابله با درد زانو مصرف می کرده.

این ورزشکار با انتقاد از شرایط کنونی حاکم بر دنیای ورزش گفته پیروزی به هر قیمتی در بین ورزشکاران به یک ارزش تبدیل شده است.

 

راگبی؛ ورزش یا بستری برای اعتیاد به داروهای مسکن؟

همچنین در مصاحبه ای که بی بی سی با یک انجمن مربوط به ورزشکاران معتاد داشته، مشخص شده که در سال ۲۰۱۳ حدود ۸۰ بازیکن راگبی  برای گرفتن سرویس به این انجمن مراجعه کرده ‌اند.
یکی از ورزشکارانی که خود به مسئله اعتیاد به مسکن ها اعتراف کرده، دنی اسکالتروپ دیگر بازیکن رگبی انگلیسی است. اسکالتروپ در مصاحبه ای با بی بی سی اعلام کرده علت مصرف این داروها دردی است که ناشی از ورزش رگبی است. او رگبی بازی کردن را به تصادف با پنجاه ماشین که هر کدام ۳۰ مایل سرعت دارند تشبیه کرده است. به همین دلیل او مجبور شده از داروهایی مانند ناپروکسن استفاده کند.

ترامادول؛ اعتیادآور خطرناک

در حالی که بیشتر از مصرف ترامادول در بین افراد معمولی شنیده بودیم، حقایق گویای این است که این دارو در بین ورزشکاران نیز طرفداران زیادی دارد.

اسکالتروپ با اشاراه به مصرف ترامادول در بین ورزشکاران می گوید که آن را برای بعد از عمل جراحی استفاده می کنند.

عوارض مسکن ها برای ورزشکاران

کیفیت زندگی ورزشکاران به راحتی می تواند تحت تأثیر مصرف داروهای مسکن قرار بگیرد. یکی از مشکلات ناراحتی های قلبی است که شاید خطرناک ترین آنها نیز باشد.

نارسایی کلیوی و همچنین مشکلات حاد تنفسی از دیگر عوارض داروهای مسکن برای ورزشکاران است. ست.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *