#


خداحافظی با درد با چند ماده غذایی

درد
13 دسامبر 2017 ۳ نظر 1101 بازدید

خداحافظی با درد با چند ماده غذایی

خداحافظی با درد با چند ماده غذایی

به گزارش ازمن بپرس، طبق آمار به دست آمده ۱۱۶میلیون نفر از جمعیت آمریکا مبتلا به دردهای مزمن هستند و این تعداد تقریبا یک سوم جمعیت این کشور می باشد. بااشاره به اینکه استفاده از داروهای مسکن احتمال به وجود آمدن اعتیاد دارد و یا اینکه اثرات جانبی را به دنبال خواهد داشت باید راه حلی را برای این مسئله پیدا کرد. مهم تر از آن، اینکه با برطرف کردن درد موجب می شود که دیگر نتوان منشأ آن را تشخیص داد. نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که ممکن است این آمار در کشورهای مختلف متفاوت باشد.

ولی در هر صورت مسئله ای است که کشورهای گوناگون تا حدودی به آن دچار هستند و مطمئناً داروهای شیمیایی نمی تواند پاسخگوی آن ها باشد. ولی می توان جای آن ها از موارد دیگری استفاده کرد که می توانید در آشپزخانه تان آن ها را پیدا کنید.

برخی از غذاهای خاص می توانند باعث تسکین درد شوند و هم اینکه التهاب را کاهش می دهد، از ارسال پیام درد جلوگیری و با این که بیماری زمینه ساز درد مزمن را بهبود می بخشد. این مواد غذایی اثراتی که داروهای شیمیایی دارند را ندارند.

در کشورهای غربی غذاهای رایجی وجود دارد که التهاب در بدن را بیشتر می کنند. چون دارای غذاهای فرآوری شده و کربوهیدارت های کارخانه ای می باشد.

هیچ میوه و سبزی وجود ندارد که بخواهد به خودی خود دردتان را تسکین کند مگر اینکه در مقدار مصرف و رژیم غذایی تان تغییراتی را به وجود بیاورید  و مصرف غذاهای فرآوری شده را کمتر کنید و مقدار استفاده از غذاهای طبیعی کامل را بیشتر کنید. با این کار می توانید قدم اول را در کاهش درهای تان بردارید.

درد

درد

آلبالو و گیلاس

این میوه ها را باید هر روز چهل و پنج عدد مصرف کنید و هدف از آن آرتریت و درد عضلات می باشد. ترکیباتی که در این دو نوع میوه وجود دارد آنتوسیانین ها می باشد. آنتوسیانین ها همان ماده مقوی است که باعث ایجاد رنگ این میوه ها شده است، آنتی اکسیدان های قوی که می توانند از دو طریق در را بهبود ببخشند. گیلاس و آلبالو می توانند باعث کاهش التهاب شوند و آنزیم های درد را کنترل کنند، دقیقا مانند آسپرین، ناپروکسن و ضد التهاب های غیر استروئیدی دیگر.

در تحقیقی که انجام شده است نشان می دهد که افرادی که برای صبحانه یک کاسه از این دو میوه را می خورند التهابات بدن شان تا بیست و پنج درصد کمتر می شوند. در تحقیقات دیگری که انجام شد نشان داد که دوندگانی که در هفت روز یک هفته ۳۳۶گرم از آب این میوه ها را می نوشند عضلات شان دچار درد کمتری می شود.

زنجبیل

زنجبیل را باید هر روز به اندازه یک چهارم قاشق چای خوری استفاده کنید و هدف آن میگرن، درد عضلات و آتریت می باشد. این ریشه با طعم خاصی که دارد می تواند سوزش معده را به شکل سنتی ارام کند و حالت تهوع را بهبود ببخشد. همچنین می تواند گاز معده را تخلیه کند. ولی علاوه بر زمان حالت تهوع در زمان های دیگری هم دلایلی وجود دارد که می توان از این ریشه استفاده کرد. زنجبیل نوعی آسپرین و ضد التهاب طبیعی می باشد که می تواند میگرن، درد عضلات و آرتریت را برطرف کند. شما می توانید به شیوه های مختلفی زنجبیل را به وعده غذایی تان اضافه کنید. به طور مثال می توانید آن را مانند چای دم کنید و آن را میل نمایید و یا اینکه پودر زنجبیل را با عسل، آب لیمو و آب سرد مخلوط و میل کنید.

درد

درد

سالمون و ساردین

این ماهی ها را باید در هفته تقریبا پنجاه تا نود گرم استفاده کرد و هدف آن کمر درد، درد مفاصل و گردن درد می باشد. اگر ماهی هایی که میزان جیوه های آن کم و اسید چرب امگا۳ آن بیشتر باشد می تواند درد کمر را کاهش دهد. در کمری که سالم است رنگ های خونی در لبه دیسک های ستون فقرات وجود دارد که حمل مواد مغذی مهم را به آن دیسک دارد. اگر جریان خون پایین بیاید، جریان حرکت مواد مغذی با مشکل روبه رو می شود و مفصل های مواد مغذی خود را از دست می دهد و کم کم دچار انقراض می شود. طبق مطالعات انجام شده نشان می دهد که برخی از غذاها می توانند در این جریان موثر باشند و به جریان خون کمک کنند و التهاباتی که در رگ های خونی و اعصاب به وجود می آید را کاهش دهد.

زرد چوبه

این ادویه را باید روزی یک قاشق غذاخوری استفاده کنید و هدف آن مفاصل دردناک و کولیتیس (التهاب روده) می باشد. چندین سال در طب آیورودا زردچوبه را به عنوان یک مسکن و بالا بردن هضم غذا به حساب می آمد. ولی محققان استفاده از آن را به دلایل دیگری هم می دانند. این ادویه دارای خاصیت ضد التهابی می باشد. همچنین این ادویه می تواند بدن را در برابر تخریب بافت و التهاب مفاصل حفظ کند و به عملکرد اعصاب بهبود ببخشد. این را به یاد داشته باشید که زرد چوبه را باید حتما همراه با فلفل سیاه استفاده کنید. چون پیپرینی که در فلفل سیاه وجود دارد می تواند کورکومین زرد چوبه را آزاد کند.

ماست

ماست را باید هر روز ۲۴۰گرم استفاده کنید و هدف آن بیماری سندرم روده تحریک پذیر می باشد. باکتری هایی که در ماست وجود دارد مخصوصا ایتفانتیس و ال اسیدوفیلوس، می توانند نفخ، التهاب و درد را کم تر کنند.

درد

درد

قهوه

از این نوشیدنی باید دو فنجان که حاوی ۱۲گرم می باشد استفاده کنید و هدف آن سردرد می باشد. قهوه فقط نوشیدنی نیست که در صبحانه و یا سرکار مصرف می کنید. این نوشیدنی یک نوع دارو به حساب می آید. کافئینی که در قهوه وجود دارد می تواند درد ناشی از رگ های خونی را کاهش دهد.  این را بدانید که قهوه در صورتی به عنوان یک مسکن عمل می کند که شما به خوردن آن عادت نداشته باشید.

نعناع

مقدار مصرفی نعناع در طول روز باید یک فنجان مانند چای دم کرد و نوشید و هدف آن سندرم روده تحریک پذیر و سردرد می باشد. اگر یک قرص نعناع را بجوید باعث می شود که نفس تان را خوشبو کند ولی دلیل دیگری که وجود دارد این است که بهتر است از نعناع تازه مصرف کنید. منتولی که در نعناع تند وجود دارد می تواند اسپاسم های عضلانی را از بین ببرد و یکی دیگر از دلیل هایی که برای مصرف روغن نعناع وجود دارد این است که به سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند تا بهبود یابد. از این روغن می توانید برای کاهش سردردهای تان استفاده کنید. متیل سالیسیلیت موجود در نعناع می تواند آنزیم هایی که باعث التهاب و درد می شود را کنترل و محدود کند. نام دیگری که می توان به نعناع داد آسپرین گیاهی می باشد.

درد

درد

فلفل تند

میزان مصرفی فلفل تند در روز باید نصف قاشق چایخوری از پودرو آن باشد و هدفش آرتریت است. هر فلفلی که باعث می شود تا زبان تان بسوزد و اشک در چشمان تان جمع شود می تواند به از بین بردن درد کمک شایانی کند. کپسایسین موجود در فلفل باعث ایجاد آرامش می شود که این روش با تحریک پایان دادن به عصب و حذف یک ماده شیمیایی می باشد که باعث از بین رفتن سیگنال های درد می شود. هر چه فلفل مصرفی تان تند تر باشد می تواند درد را بیشتر آرام کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *