#


حقیقت هایی که باید در مورد مضرات وای فای بدانید

مضرات وای فای
5 دسامبر 2017 ۳ نظر 825 بازدید

حقیقت هایی که باید در مورد مضرات وای فای بدانید

حقیقت هایی که باید در مورد  مضرات وای فای بدانید

مقدمه استفاده از وای فای از سال ۱۹۹۷میلادی آغاز شد و محققان از آن موقع در مورد پیامدهای آن روی سلامت را بررسی کردند. نتایجی که این بررسی ها داشته است واضح و تکان دهنده بوده است.

به گزارش ازمن بپرس، احتمالا این نتایج تکراری و به مقدار زیادی مورد گفت و گو قرار گرفته است ولی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که امواج منفی که از دستگاه های وای فای به وجود می آید دارای پتانسیل سرطان زایی می باشند. در هر صورت خطراتی که ناشی از استفاده از وای فای می باشند را در ادامه به شما اطلاع می دهیم.

کمک به توسعه بی خوابی

ممکن است که تا به حال برای تان این اتفاق افتاده باشد که بعد از استفاده از وای فای برای خواب رفتن تان تلاش بیشتری کنید. طبق مطالعات انجام شده نشان می دهد که افرادی که در معرض تابش الکترومغناطیسی تلفن های همراه قرار می گیرند، نسبت به سایر افراد سخت تر به خواب می روند. اکثر سیگنال های وای فای باعث می شوند که مشکلات مزمن خواب به وجود بیاید. تنها مشکل محرومیت از خواب نیست بلکه علاوه بر آن فرد دچار فشار خون بالا و توسعه افسردگی می شود. پژوهشگران توصیه می کنند که پیش از آغاز زمان خواب دستگاه های وای فای را خاموش کنند.

مضرات وای فای

مضرات وای فای

مضر برای رشد دوران کودکی

 اگر در معرض سیگنال های وای فای و تلفن همراه قرار بگیرید باعث اختلال در توسعه سلولی نرمال مخصوصا در جنین در حال رشد می شود. این گروه نسبت به افراد دیگر بیشتری حساسیت را دارند. این امواج در گروه بندی میدان های الکترومغناطیسی مایکروویو قرار گرفته اند و احتمال دارد که کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر این تشعشات را جذب می کنند. چیزی که نگران کننده است این است که خانم هایی که باردار هستند نباید در معرض تشعشات مایکروویو قرار بگیرند چون ممکن است که جنین در معرض خطر قرار بگیرد.

موثر بر رشد سلولی

پژوهشگران آزمایشی را برای تعیین تاثیر روترهای وای فای بر روی گیاهان انجام دادند. در این آزمایش تعدادی از گیاهان را در اتاقی قرار دادند که وای فای وجود نداشت و تعداد دیگری را در اتاقی که دارای وای فای بود گذاشتند و بعد از دو هفته به این نتیجه رسیدند که گیاهانی که در اتاق دارای وای فای بودند هیچ گونه رشدی نداشته اند.

کاهش فعالیت مغز

طبق تحقیقاتی که بر روی اثرات تابش ۴G که بر روی مغز می گذارد را از راه ام آر آی انجام شده است نشان می دهد که فعالیت نقاط گوناگون مغز در کسانی که در معرض این تابش قرار می گیرند کمتر می شود.

کاهش باروری مردان

طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مردان اگر در معرض فرکانس های وای فای قرار بگیرند باعث می شود که حرکت اسپرم و شکسته شدن DNA کمتر شود. البته این تابش ها می توانند تخمدان ها را هم مورد حمله قرار بدهند که باعث ناباروری در مردان و زنان می شوند.

مضرات وای فای

مضرات وای فای

 

افزایش استرس قلب

اگر فردی در معرض شبکه های بی سیم ، ۳G و یا تلفن های همراه قرار بگیرد باعث می شود که ضربان قلب افزایش پیدا کند درست مانند وقتی که شخص دچار استرس شدید می شود.

ابتلا به سرطان

با اینکه خطر مبتلا به سرطان ناشی از دریافت فرکانس های وای فای مورد بحث قرار گرفته اند ولی نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. طبق تحقیقاتی که بر روی حیوانات انجام داده اند نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض الکترومغناطیسی باعث می شود که تومور گسترده شود و افزایش یابد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *