#


جلوگیری از دیابت با رژیم غذایی گیاه خواری

15 فوریه 2018 بدون نظر 1219 بازدید

جلوگیری از دیابت با رژیم غذایی گیاه خواری

چگونه با رژیم غذایی گیاه خواری از دیابت پیشگیری کنیم؟

تحقیقات نشان می ‌دهد رژیم غذایی گیاه خواری می ‌تواند از مبتلا شدن به دیابت نوع دو جلوگیری کند.

به گزارش از من بپرس، اضافه وزن فاکتور خطرزایی برای مبتلا شدن به دیابت نوع دو می باشد. هر چند نتایج تحقیقات گذشته نشان می ‌دهد در اشخاص مبتلا به چاقی جلوگیری از مصرف گوشت و لبنیات می ‌تواند از وجود این مشکل جلوگیری کند.

کارشناسان علوم پزشکی در آمریکا متوجه شدند در شرایط حساسیت به انسولین در اشخاص مبتلا به اضافه وزن که برای مدت شانزده هفته به رژیم غذایی گیاه خواری رو می ‌آورند بهبود دیده می‌ شود. همچنین در این اشخاص عملکرد سلول‌ های بتا بهتر مشاهده می‌ شود. سلول‌ های بتا در پانکراس وجود دارند و وظیفه‌ آن ها تولید و ترشح انسولین می باشد.

به گفته متخصصان، رژیم غذایی گیاه خواری سطح قند خون را بهبود می بخشد و می ‌تواند تاثیر قابل اهمیتی در پیشگیری و جلوگیری از دیابت داشته باشد.

ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی مانند داشتن رژیم غذایی سالم و افزایش فعالیت بدنی می‌ تواند به کم شدن خطر ابتلا به دیابت نوع دو کمک نماید. همچنین در این تحقیق به رژیم غذایی گیاه خواری تحت عنوان فاکتوری جهت پیشگیری از مبتلا شدن به دیابت نوع دو در مبتلایان به چاقی اشاره شده است.

در این تحقیق ۷۵زن و مرد ۲۵تا ۷۵ساله به دو دسته تقسیم شدند. شاخص توده بدنی همه ی آن ها میان ۲۸و ۴۰بوده و با وجود چاق بودن سابقه دیابت نداشته‌ اند.

به گفته کارشناسان یکی از دسته های شرکت کنندگان، رژیم غذایی گیاه خواری با مقدار چربی پایین را دنبال کردند و دسته دیگر تغییری در رژیم غذایی آن ها صورت ندادند.

به گزارش از من بپرس، نتایج مطالعات مشخص کرد در افراد گروه اول در قیاس با گروه دوم شاخص توده بدنی به مقدار زیادی کاهش پیدا کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *