#


جدایی و طلاق و تاثیر آن بر زندگی زناشویی

جدایی و طلاق
28 آگوست 2017 بدون نظر 1493 بازدید

جدایی و طلاق و تاثیر آن بر زندگی زناشویی

جدایی و طلاق

در همه رابطه ها، در بعضی مقاطع مشکلات بروز می کنند. در برخی موارد نادر زوج تا پایان عمر در کنار هم شاد زندگی می کنند اما اکثریت این طور نیستند. این مسئله لزوما به معنی افول ارزش های اخلاقی نیست. این مسئله بیشتر می تواند نشان دهنده پیچیدگیها و فشارهای زندگی مدرن باشد. سیستمهای حمایتی ضعیف تر شده و انتظارات بالاتر رفته اند.

آمارها نشان میدهد که امروزه از هر سه طلاق دو مورد آن به وسیله زنان آغاز می شود و بسیاری از آنان احساس می کنند بیش از حد توانشان مجبور به کار هستند بدون اینکه از جانب والدینشان حمایت شوند.

دوره های تغییر

همه انسان ها با گذشت زمان تغییر می کنند و این مسئله تقریبا مشکل تمام زوج هاست. این حالت که تاحدودی مشکل ساز است از سوی دیگر سازنده خواهد بود. اگر یاد بگیرید که با هم رشد کنید می توانید از دلزدگی و خستگی روابطتان جلوگیری کنید.

در پایان دوره های تغییر که اغلب با ناامنی احساسی همراه می شوند می توانید با هم یا جدای از هم رشد کنید. هر اتفاقی که رخ بدهد برای فرزندان شما بسیار مهم است که همیشه درباره آینده احساس امنیت داشته باشند. برای کودکان خردسال تغییر در واحد خانواده (یا ترس از تغییر ) بسیار مخرب است. کودکان مکانیسم دفاعی در مقابل ناامنی احساسی ناشی از جدایی والدین برای حفاظت از خودشان ندارند.

تشریح موقعیت برای کودکان یک کودک خردسال مانند اسفنجی است که هر نشانه احساسی را به خود می گیرد بدون توجه به اینکه نشانه ها مستقیما به او مربوط می شوند یا نه. اگر شما شاد باشید فرزندتان نیز شاد خواهد شد و اگر غمگین باشید او هم ناراحت می شود. با اینکه تلاش برای شاد کردن کودکان ارزش زیادی دارد اما بهتر است فکر نکنید که آنها از اتفاقات اطراف بی خبر هستند.

آنها معمولا مشکلات موجود را احساس می کنند حتی اگر سعی کنید همیشه لبخند به چهره داشته باشید. همیشه توضیح دادن به کودک بهترین برخورد است. دست کم می توانید بخشی از ماجرا را برای او بگوید. اگر این کار را نکنید کودک برای خود توضیحی اختراع می کند و به اشتباه خود را مسبب مشکلات موجود در خانواده می داند. علت چنین برخوردی این است که کودکان زیر پنج سال تمام دنیا را در ارتباط با خودشان می شناسند.

اگر توضیح معقولی از مشاجره یا جدایی خود و همسرتان به کودک ارائه نکنید ممکن است توضیحاتی برای خود بیافرینند که برای یک بزرگسال غیر منطقی اما برای یک کودک عاقلانه است. برای مثال کودک ممکن است فکر کند: پدز رفته است چون من اتاقم را خوب تمیز نکردم با مادر غمگین است چون من تختخوابم زا خیس کردم، یا ریخت و پاش می کنم و پولم را گم کردهام. احساسکتاب ها : شما میتوانید از همان روزهای اول تولد برای نوزاد کتاب بخوانید. از سه یا چهار ماهگی کتاب هایی را برایش انتخاب کنید که تصاویر بزرگ و رنگی داشته باشد و در حالی که نوزاد را روی زانوی خود نشاندهاید به اشیای آشنای کودک در این تصاویر اشاره کرده و نامشان را بگوید.

چهره ها معمولا برای نوزاد جذابیت زیادی دارند به همین دلیل تصاویر داخل مجله ها را به او نشان بدهید و به بخشهای صورت خودتان و صورت او اشاره کنید و بعد همان بخش صورت روی تصویر را به او نشان دهید.

گناه به شدت مخرب است به خصوص برای کودکی که سعی دارد با مشکلات احساسی و ناامنی که در اثر جدایی شما رخ داده است است. روبه رو شود. تردید یکی از بدترین ترس های موجود در ذهن کودک است به همین خاطر هرگز نباید کودک را در این تردید قرار دهید که دوستش دارید و به نگهداری و مراقبت از او ادامه خواهید داد.

تاثیر جدایی بر کودکان

پژوهشی تازگی انجام گرفته نشان می دهد کودکان در کنار پدر و مادری که با هم اختلاف دارند بهتر از زمانی رشد می کنند که والدینشان از هم طلاق گرفته باشند.

به هر حال این تحقیقات هیچ شاخصی از موقعیت های مختلف طلاق که برای تعیین تأثیر آن روی کودک بسیار مهم است ذکر نکرده است. طلاق توافقی و صلح آمیز به ندرت به کودک آسیب می رساند و اثرات آن کاملا با یک جدایی تلخ و پرجنجال متفاوت است. دلیل اصلی این تفاوت در این است که در موقعیت های جنجالی هر یک از والدین سعی می کنند فرزندان را بر علیه دیگری بشوراند. این حرکت تأثیری بسیار منفی و مخرب روی کودکان دارد و باید به هر قیمتی که شده از آن جلوگیری شود.

طلاق

اگر روابط خود به جایی رسید باید که تنها گزینه باقیمانده طلاق یا جدایی است. طلاق روی فرزند شما بستگی زیادی فرزندانتان به طور اتوماتیک در اثر این پدیده نابود خواهند شد. تأثیر و جامعه دارد.

به سن، شخصیت و شرایط طلاق و موقعیت اجتماعی وی در مدرسه برای مثال من یک کلاس ابتدایی در لندن را می شناسم که سی و پنج دانش آموز در آن درس میخوانند آموزان هنوز با هم زندگی می کنند. اغلب دیگر دانش آموزانی که و تنها والدین پنج نفر از این دانش نفر را آزار می دهند. برای مثال آنها به این کودکان می گویند که در والدینشان از هم جدا شدهاند این پنج جشن تولد یا کریسمس فقط یک هدیه می گیرند و فقط یک خانه دارند.

با اینکه جدایی والدین چیزی نیست که بشود با آن فخر فروشی کرد اما بسیاری از این دانش آموزان همین کار را می کردند. این مسئله برای مردم بسیار عجیب است اما فقط نشان دهنده تفاوت های ناشی از محیطی است که کودکان ما در آن زندگی می کنند.

لحظه جدایی

وقتی زمان رفتن شما رسید باید حتما به فرزندتان یادآوری کنید که دور شدن شما از او به معنای دوست نداشتن او نیست و همچنان نقش یک مادر با پدر فعال را برای او خواهید داشت. به کودک بگوید که چه زمان هایی همدیگر را خواهید دید و تحت هر شرایطی این برنامه ملاقات را به هم نزنید. اگر شما پدر یا مادری هستید که مسئولیت بیست و چهار ساعته کودک را پذیرفته اید نباید از دلتنگ شدن او برای پدریا مادرش ناراحت بشوید. سعی نکنید پدریا مادرش را فراموش کند و با زبان گلایه از او صحبت نکنید زیرا این مسئله در آینده کودک را گیج خواهد کرد.

حتی اگر به نظرتان کودک هیچ آسیبی از جدایی و ازدواج شما ندیده باشد باید توجه کافی به او داشته باشید و از آموزگارانش بخواهید تا به تفاوت های رفتاری جدید او در مدرسه دقت کنند. بعضی از کودکان کمتر از دیگران سؤال می کنند و احساس ناامنی خود را پنهان می کنند اما همچنان نیازمند توجه و محبت شما هستند. بیشتر شدن موارد شب ادراری، مکیدن شست و یا چسبیدن بیش از حد کودک به شما همگی نشانه هایی از نیاز کودک به اطمینان خاطر و مراقبت خاصی است. پدربزرگ و مادر بزرگ ها میتوانند در مواقع جدایی والدین کمک بسیار خوبی باشند.

اگر امکان آن باشد بهتر است کودک هر دوی پدربزرگ و مادر بزرگ مادری و پدری خود را ببیند. نباید اجازه بدهید کودک احساس بریدن از آنها را پیدا کند. قبل از هر چیز به فرزندتان فکر کنید او به امنیت، آرامش و اطمینان خاطر نیاز دارد و پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها به خوبی می توانند این حالت را در کودک ایجاد کنند. مشروط بر اینکه از پدر یا مادر کودک بدگویی نکنند. پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها در طول دوره جدایی می توانند یک نقطه اتکا برای کودک محسوب شوند و محبت و عشق بدون شرطی را که در دوران جدایی , .پدر و مادر به آن نیاز دارند به کودک بدهند از فرزندتان درباره نگرانی ها و اضطراب هایش سؤال کنید و فضای لازم برای صحبت کردن آنان را به – .وجود بیاورید. گوش کنید و آنها را جدی بگیرید.

امکان دسترسی

هر احساسی که نسبت به همسر سابق خود دارید برای خودتان a – .مادرش بخشنده و مهربان باشید ۲. .در هنگام ملاقات با همسر سابقتان رفتاری آرام و عادی داشته باشید تا موجب نگرانی کودک نشوید جایی مانند خانه خود به همسرتان تحویل بدهید و از تحویل او در مکان های عمومی مانند پارک یا فرو خودداری کنید زیرا کودک احساس می کند برای شما جنبه یک کالا را دارد.

برنامه ریزی دقیق داشته باشید و هیچ برنامه ای را در لحظه آخر به هم نزنید و اگر همسرتان کمی دیر کرده است آرام باشید در غیر این صورت کودک برای هر دوی شما نگران می شود. سعی نکنید از دیر کردن او به عنوان وسیله ای برای انتقاد به پدر یا مادر کودک استفاده کنید. یک توضیح کوتاه بدهید و کودک را آرام نگه دارید مثلا بگویید ترافیک خیلی سنگین است یا یک بازی ترتیب بدهید تا متوجه گذشت زمان نشود.

اگر همسر شما مرتبا در قرارهایش با کودک دیر می رسد یا دلایل غیرمنطقی می آورد برنامه یک ملاقات جداگانه بدون کودک را با او بدهید و در این باره صحبت کنید. تنها در صورتی می توانید مانع از دیدار کودک با بمسر سابقتان شوید که خطر دزدیده شدن یا هر آسیب دیگری برای کودک وجود داشته باشد. در این صورت بهتر است از یک وکیل یا مرکز مشاوره کمک بگیرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *