#


توصیه هایی که از ابتلا به واریس جلوگیری خواهد کرد

19 ژانویه 2018 بدون نظر 1415 بازدید

توصیه هایی که از ابتلا به واریس جلوگیری خواهد کرد

توصیه هایی که از ابتلا به واریس جلوگیری خواهد کرد

زمانی که سیاهرگ ها متورم می شوند فرد به بیماری دچار می شود که به آن واریس می گویند. معمولا این مشکل بیشتر ساق پا ها را درگیر می کند و موجب ایجاد درد مبهم، سوزش و فشار در آن ناحیه خواهد شد. در این مطلب نشانه های مربوط به واریس و نیز راهکار هایی برای جلوگیری از ابتلا به واریس آمده است. ما به شما توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید و تا آخر همراه ما باشید.

واریس به بیماری گفته می شود که به دنبال متورم شدن و نیز برجستگی پیاز مانند جداره ی سیاهرگ ها و ورید ها به وجود می آید. معمولا این مشکل بیشتر در قسمت ساق پا ها و پایین تر از آن ایجاد خواهد شد.

نشانه های مربوط به واریس:

سیاهرگ های تار عنکبوتی شکل بیشتر از نظر زیبایی باعث ناراحتی افراد مبتلا می شود. در صورتی که ورید های واریسی علاوه بر ظاهر طناب مانند موجب بروز مشکلات دیگری هم خواهند شد.

چنانچه جزو آن دسته از افرادی هستید که مبتلا به ورید واریسی می باشید ممکن است بعد از ایستادن های دراز مدت در قسمت ساق پا های خود احساس درد مبهم، سنگینی، سوزش، فشار و یا ضعف کنید. اغلب اوقات می توانید در این هنگام پا های خود را بالاتر ز سطح بدن تان نگه دارید تا کمی علائم بهبود یابند.

احتمال دارد که در هنگام شب دچار گرفتگی دردناکی در قسمت عضلات پشت پاهای تان شوید. پا ها و مچ پا های شما دچار تورم شده و ممکن است پوست کناره های ناحیه ی واریس دچار خشکی و خارش شده و یا این که بر روی آن بثوراتی پیدا شود و یا این که به رنگ قهوه ای و یا آبی تغییر کند.

زمانی که ورید های واریسی بزرگ تر می شوند لزوما نشانه های شدید تری هم ندارند. در حقیقت اکثر مردم مدت ها پیش از ظاهر شدن تغییرات قابل مشاهده در ورید های خود، نشانه های دیگری را تجربه می کنند.

راهکار هایی برای پیشگیری از ابتلا به واریس:

به طور مرتب ورزش کنید. بهتر است بدانید که تناسب اندام و نیز داشتن فعالیت های ورزشی برای تقویت عضلات پا و به جریان انداختن خون در بدن کمک خواهد کرد.

سعی کنید وزن خود را کنترل کرده و از چاقی بیش از حد بپرهیزید. بهتر است از غذا های کم چرب، با نمک کم و همچنین کم شیرین مصرف کنید و به همراه آن آب زیاد بنوشید.

چنانچه شغل شما به صورتی است که باید زمان زیادی را در طول روز به صورت سر پا بایستید، هر از گاهی پا های خود را به حالت کششی در آورده و به آن ها نرمش دهید تا از این طریق جریان خون در این ناحیه زیاد شود و از فشار های وریدی کاهش یابد.

باید از مصرف هر گونه دخانیات پرهیز کنید. نتایج به دست آمده از تحقیقات نشان دهنده ی این است که سیگار کشیدن سبب بالا رفتن فشار خون شده و همین امر موجب بد تر شدن علائم مربوط به واریس می شود.

ارتباط بین تغذیه و واریس:

یکی از دلایل ابتلا به واریس، فشار های درون لوله ی گوارشی است به عنوان مثال فردی که یبوست دچار می شود ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به واریس نیز باشد. پس باید بدانید که رفع کردن علائم یبوست می تواند اولین گام برای بهبودی نشانه های مربوط به واریس باشد.

یبوست سبب می شود که فشار وارد شده بر سیاهرگ های ساق پا بیشتر شده و منجر به ایجاد واریس می شود. چنانچه از رژیم غذایی غنی از فیبر استفاده کنید باعث می شود علائم مربوط به یبوست نیز کم تر شود و همین موجب جلوگیری از ابتلا به واریس خواهد شد.

همچنین برای جلوگیری از ابتلا به یبوست، می توانید از غلات سبوس دار، نان های سبوس دار، ماکارونی و برنج استفاده کنید. این نکته بسیار دارای اهمیت است که اگر در رژیم غذایی خود فیبر زیادی دریافت کنید به همراه آن باید از آب بیشتری در طول روز استفاده کنید این میزان باید حداقل شش لیوان در طول روز باشد.

 سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند و نیز انواع مختلف کلم به دلیل دارا بودن فیبر زیاد و تامین فیبر نا محلول به خصوص در طول دوران حاملگی بسیار حائز اهمیت می باشد. همین طور برخی از مرکبات نظیر پرتقال و گرپ فروت و نیز شاتوت و توت فرنگی و حتی فلفل دلمه ای و انواع گوناگون سبزیجات دارای برگ سبز به عنوان تامین کننده های ویتامین سی به شمار می روند. کمبود ویتامین سی موجود در رژیم غذایی و نیز کمبود آن در بدن باعث پاره شدن سیاهرگ های کوچک شده و موجب بد تر شدن واریس ورید ها خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *