#


توصیه هایی برای سلامتی بانوان

چربی و هیدرات برای قلب
12 دسامبر 2017 يك نظر 1041 بازدید

توصیه هایی برای سلامتی بانوان

توصیه هایی برای سلامتی بانوان

پوشیدن شلوار های تنگ موجب تشدید عفونت ها می شود

از مشکلات رایجی که پوشیدن شلوار های تنگ بای بانوان به وجود می آورد ابتلا به عفونت های قارچی می باشد. زمانی که ناحیه تناسلی مرطوب می شود، پوشیدن شلوار تنگ از تبخیر شدن جلوگیری می کند و در نتیجه سبب ابتلا به عفونت قارچی مانند «کاندیدیاز» در زنان می شود. همچنین ناحیه ی مقعد هم در محیط مرطوب بیشتر دچار عفونت های میکروبی می شوند و به سمت جلو آمده و منتشر می شوند. از سوی دیگر این شلوار ها به خطر سایشی که با ریشه ی موهایی که اپیلاسیون شده اند و کوتاه هستند پیدا می کنند احتمال دارد منجر به عفونت در ریشه ی مو ها شود. نام این عفونت فولیکولیت بوده و ظاهر آن به صورت چرکی دردناک می باشد.

لباس زیر تنگ نپوشید

لباس های زیری که خیلی تنگ هستند و جنس آن ها شیمیایی است، معمولا ظاهرشان نسبت به بقیه ی لباس زیر ها قشنگ تر است، ولی تنگ بودن آنها و اینکه از تبخیر رطوبت جلوگیری می کند و نیز جنس شیمیایی که در آن ها به کار رفته می توانند موجب به درد سر افتادن شما شوند. الیاف طبیعی مانند پنبه، به دلیل اینکه منفذ های ریزی که در آن ها وجو دارد که باعث تبخیر شدن رطوبت موجود در ناحیه تناسلی می شود؛ ولی این منفذ ها در الیاف های شیمیایی یا کم بوده و یا اینکه اصلا وجود ندارد. پس با استفاده از این الیاف شما ممکن است به عفونت مبتلا شوید. افزون براین مواد شیمیایی که در این نوع لباس ها به کار می رود، ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود. در کل پوشیدن لباس های زیر تنگ می توانند هم حساسیت زا باشد و هم موجب ایجاد فولیکولیت یا همان عفونت ریشه ی مو و یا سایر عفونت ها شود.

سلامتی بانوان

شستن لباس زیر، روش های مخصوصی دارد

هر دفعه که لباس زیر و یا هر نوع لباس تازه دیگری می خرید بهتر است آن را پیش از اینکه بپوشید بشویید. چنانچه جنس لباستان از نخ باشد بهتر است آن را با درجه حرارت بالا حدود هشتاد تا نود درجه سانتی گراد بشویید؛ ولی اکثر الیاف های شیمیایی وقتی در این دما شسته شوند شکل اولیه خود و حالت کششی خود را از دست می دهند؛ بنابراین بهتر است این نوع لباس ها را برای اولین بار در دمای پایین تر حدود چهل تا پنجاه درجه بشویید. نکته ی دیگری که باید به آن توجه شود این است که لباس های زیر را پیش از اینکه شسته شوند از لباس های دیگر جدا کرد و نیز لباس های زیر هر گروه سنی و یا هر جنسی را به صورت جدا بشویید. بعد از شستن لباس زیر ها را باید در آفتاب پهن کرد تا خشک شوند و چنانچه امکانش وجود دارد وسط آن ها را اتو بکشید.

پس از اینکه یک ساعت نشستید، کمی هم از جای خود بلند شوید

نشستن های طولانی مدت می تواند موجب ایجاد عفونت قارچی در زنان شود. به همین علت به زنانی که شاغل هستند و شغلشان هم نشستن پشت میز است و باید ساعت های طولانی در یک جا بنشینند بهتر است همراه خود محلول مخصوص شستشو برای بانوان داشته باشند و روزی حداقل دوبار از آن استفاده کنند، و یا اینکه اگر امکانش وجود دارد در هر ساعت، یک بار از جای خود بلند شده و کمی راه بروند. این بلند شدن و راه رفتن به نوبه ی خود باعث می ود ابتلا به عفونت نیز در زنان کمتر شود.

گرمای زیاد، واریس و بواسیر را تشدید می کند

به اندازه ای که گرما برای مردان زیان آور است برای زنان به آن اندازه ضرر ندارد. بر خلاف تخمدان ها در زنان، بیضه ها در آقایان به دلیل اینکه در خارج از بدنشان است باید دمایشان کمتر از سی و هفت درجه سانتی گراد باشد. با این وجود گرمای خیلی زیاد هم برای بانوان توصیه نمی شود. زمانی که درجه حرارت افزایش می یابد معمولا سبب می شود رگ های پا نیز درجه حرارت شان افزایش یافته سپس امکان این وجود دارد که هم در سطح پاها و هم در ناحیه تناسلی واریس ایجاد شود. این واریس ها احتمال دارد در دوران بارداری همراه با خونریزی باشد. اگر در اتومبیل از صندلی های گرمکن دار استفاده شود و مدت استفاده از آن نیز طولانی شود ممکن است واریس و بواسیر را تشدید کند. پس بهتر است گرمکن برای مدت طولانی روشن نباشد. در برابر گرما، سرما برای زنان مشکل خاصی به وجود نمی آورد.

سلامتی بانوان

خانم ها در صورت مشاهده ی هر گونه لکه آن را جدی بگیرید

چنانچه زنانی که فاکتورهای خطر ساز مانند افزایش وزن، فشار خون بالا، دیابت، و سابقه ی خانوادگی بیماری های زنان را دارند دچار لکه بینی شوند باید آن را جدی بگیرند و فورا به پزشک مراجعه کنند. اختلالات لکه بینی در زنان به دو دسته تقسیم می شوند، قبل از سن یائسگی و بعد از آن. چنانچه زنان بعد از سن یائسگی دچار لکه بینی شوند بسیار خطرناک است و ابتلا به خو نریزی و مشاهده ی لکه در این گروه سنی اصلا عادی و طبیعی نیست و احتمال دارد عوامل مختلفی نظیر اختلالات رحمی، سرطان رحم و یا دهانه ی رحم، دلیل رخ دادن آن باشد. خانم ها قبل از رسیدن به سن یائسگی نیز به دو دسته تقسیم می شوند، زنان پایین ۳۵سال و زنان بالای سن ۳۵سال.

در خانم هایی که بالای ۳۵سال هستند خصوصا افرادی که دارای فاکتور های خطرناک مثل افزایش وزن، فشار خون بالا، دیابت، و سابقه ی بیماری های زنانه در خانواده شان و نیز اختلالات مربوط به تخمدان ها داشته باشند، این عارضه خطرناک می باشد و بهتر است نشانه های آن را در نخستین مراح آن بسیار جدی گرفت. در سن پیش از سن یائسگی، ایجاد خونریزی میان دوره بین دو سیکل ماهیانه و یا بعد از رابطه جنسی ممکن است مربوط به مشکلات رحمی باشد. که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود درمان آن راحت تر است.

چنانچه لکه بینی در زنان زیر ۳۵سال که به فاکتور های خطرناک ذکر شده مبتلا نباشند اتفاق بیفتد، اکثر اوقات مربوط به مشکل جدی نیست و با درمان های هورمونی برطرف می شود. معمولا دلایل لکه بینی در زنان پایین سن ۳۵سال از عواملی چون کیست، استرس، و…ناشی می شود. گاهی اوقات لکه بینی به صورت دوره ای بوده و پس از مدتی قطع می شود ولی در کل بهتر است شخص تحت نظر پزشک قرار گرفته باشد تا اگر دچار عفونت مقاوم به درمان شده باشد، باید درمان های جدی تری را توسط پزشک دنبال کند.

همین طور ایجاد لکه بینی در افراد پایین ۳۵سال از عوامل ابتلا به نازایی محسوب نمی شوند؛ ولی چنانچه فرد دچار کیست هورمون ساز باشد و دلیل لکه بینی هم باشد باید حتما تحت درمان قرار بگیرد، چرا که زمانی که یک کیست خوش خیم باشد با رمانی ساده خیلی زود برطرف می شود، اما اگر به نسبت به آن بی اهمیت بوده و توجهی به آن نشود احتیاج به عمل جراحی پیدا خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *