#


توجه به آسیب دیدگان زلزله بعد از ترخیص

آسیب دیدگان زلزله
18 نوامبر 2017 يك نظر 697 بازدید

توجه به آسیب دیدگان زلزله بعد از ترخیص

توجه به آسیب دیدگان زلزله بعد از ترخیص

به گزارش از من بپرس، بعد از گذشت چهار روز که از زلزله ی کرمانشاه می گذرد آماری که از کشته شدگان و مصدومان به دست آمده است تعداد ۴۷۴نفر کشته و ۹۳۸۸نفر زخمی شده اند.

طبق دستوری که حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت داده است، مامور رسیدگی به مصدومان زلزله زده بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی می باشد.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفته است: کادر درمانی بیمارستان ها کارهایی که باید برای مصدومین انجام شود را پیگیری می کنند و مصدومینی که بستری شده اند از کارهایی که بر روی آن ها انجام شده است رضایت کامل دارند، ولی نگران خویشاوندان شان در این منطقه هستند.

وزیر بهداشت

وزیر بهداشت

هاشمی ادامه داد: برخی از این مصدومان به چندین عمل نیاز دارند که در زمان های مقرر انجام می شوند و برای دوره ی بهبودی شان به کرمانشاه انتقال می یابند.

در ادامه وزارت بهداشت گفته است: برای تمام کسانی که همراه مصدومین زلزله زده هستند به طور رایگان مهمانسرا و یا همراه سرا گرفته می شود و وزارت بهداشت خدمت به این عزیزان را با کمال میل انجام می دهد.

وی تصریح کرد: هر کدام از دانشگاه های علوم پزشکی تا پایان سال مسئول رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله که ترخیص شده اند، هستند و به مصدومان امیدواری می دهیم که بعد از ترخیص شدن رها نمی شوند.

حسن قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه های دیگر علوم پزشکی در کل کشور به دانشگاه علوم پزشکی کمک می کنند و همکاری هایی که لازم است را با این دانشگاه به منظور نظم دادن به آسیب دیدگان زلزله می کنند.

وزارت بهداشت افزود: در بیمارستان های شیراز، البرز و همدان رسیدگی به مصدومین را مانند تهران انجام می دهند و دانشگاه هایی که در توابع هستند وظیفه دارند که درمان کامل آسیب دیدگان را پیگیری کنند، چون نباید آسیب دیدگان حس کنند که رها شده اند.

وزیر بهداشت

وزیر بهداشت

همچنین تاکید کرد که دغدغه های زلزله زدگان در حیطه ی بهداشت و درمان نسبت به حوزه های دیگر کمتر می باشد و سایر مشکلاتی که آسیب دیدگان و زلزله زدگان دارند درحال برطرف شدهن می باشد.

هاشمی گفت: در همان ساعات اولیه ی وقوع زلزله اورژانس اقدامات درمانی را آغاز کرده است و به خاطر آسیب دیدن بعضی از بیمارستان ها بر اثر زلزله، بیمارستان های صحرایی را برپا کردیم. همچنین مردم احساسی که دارند این است که وزارت بهداشت و اورژانس هر چیزی که در توان داشته اند را انجام داده اند. این مصدومین تقریبا تا دو هفته دیگر مرخص می شوند و بعد از ترخیص از آن ها مراقبت های روزانه و پیگیری درمان شان مانند همان بیمارستان انجام می شود.

در پایان افزود: تمام تجهیزات پزشکی و دارویی که مورد نیاز است به این مناطق ارسال شده است که قسمتی از این وسایل را دانشگاه های علوم پزشکی بدون هیچ استفاده از اعتبارات دولتی اهدا کرده اند. با همکاری کادر درمانی مانند پزشک و پرستار قسمتی از داروهایی که نیاز بود و تجهیزات پزشکی تامین شد و هم اکنون هیچ کمبودی از لحاظ دارو، تجهیزات و خود وجود ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *