#


تقویت و تحریک دستگاه ایمنی راه جدید درمان سرطان

18 فوریه 2018 بدون نظر 1113 بازدید

تقویت و تحریک دستگاه ایمنی راه جدید درمان سرطان

جدیدترین درمان سرطان با تقویت تحریک و دستگاه ایمنی

علی یعقوبی جویباری، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه ایمونوانکولوژی بیان کرد: معالجه سرطان در این شیوه با تقویت و تحریک دستگاه ایمنی انجام می شود.

به گزارش ازمن بپرس، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه برپایی همایش تازه ‌های ایمونوانکولوژی گفته است: این کنگره سوم اسفند ماه امسال در هتل استقلال تهران به پشتکاری انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران و در زمینه ایمونولوژی سرطان برپا می ‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به تاریخچه درمان‌ سرطان گفته است: این تاریخچه دارای درمان ‌های غیر اختصاصی، شیمی درمانی رادیوتراپی و تارگت‌ تراپی می باشد و در حال حاضر به داروهای ایمونوانکولوژی رسیده است.

یعقوبی جویباری با توجه به این که، شیوه درمانی ایمونوانکولوژی به خصوص در سرطان‌ های گوناگون که وابسته به دستگاه ایمنی می باشد بسیار مورد اهمیت قرار می گیرد، گفت: بعضی از سرطان‌ های سیستم گوارش، بدخیمی‌ های پوست، سرطان خون و ریه وابسته به دستگاه ایمنی می باشد و این شیوه درمانی قادر است برای آن ها بسیار موثرباشد.

وی با توجه این که در بدن تمام افراد هر روز سلول‌ های سرطانی به وجود می آید اما سلول ‌های ایمنی آن را از بین برده و با آن مبارزه می‌ کنند، اظهار کرد: بعضی از سلول‌ های سرطانی به خاطر این که خود را ماسکه کرده از دستگاه ایمنی فرار می‌ کنند بنابر این باید از داروهای ایمونولوژی برای مبارزه با آن ها استفاده کرد که در اصل این داروها دستگاه ایمنی را تقویت و تحریک می کند که تشخیص دقیق سلول ‌های سرطانی را انجام دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: امروزه داروهای ایمونوانکولوژی در ایران ساخته نمی‌شود و در حوزه مصرف هم دارای محدودیت می باشد زیرا این دارو بسیار گران است و در ایران تحت پوشش بیمه قرار ندارد، علاوه بر این از آن جایی که این دارو وارد سیستم فارماکوپه نشده شرکت‌ های بیمه آن را نمی ‌شناسند و پرداخت هزینه آن از جیب مردم انجام می شود البته بعضی از بیمه ‌های تکمیلی در مقایسه با پوشش این دارو اقدام کرده ‌اند.

یعقوبی جویباری افزود: این دارو تک نسخه‌ ای می باشد و قیمت آن برای هر سه هفته یک بار چهل تا پنجاه میلیون تومان است، علاوه بر این تقریبا یکسال بوده که این دارو وارد ایران شده و تعداد زیادی از پزشکان آشنایی لازم با این دارو را ندارند.

وی اظهار کرد: انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران به خاطر همین مسئله از راه برپایی سمینار و کنگره سعی کرده که اطلاعات پزشکان را نسبت به این مسئله پیشرفت دهد و در اصل مباحث جدید علمی در زمینه ایمونولوژی سرطان در جلساتی مانند همایش ایمونوانکولوژی از طریق اساتید برجسته و صاحب نظر مورد بحث و گفت و گو قرار می‌ گیرند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: داروهای ایمونوانکولوژی۸ می باشد که در جهان ساخته می شود  و البته در طول چهار سال اخیر استفاده و تجویز آن بسیار زیاد شده است. بنابر این پیشرفت دانش پزشکان در این حوزه بسیار ضروری می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *