#


تقویت قدرت مغز قبل از امتحان با ورزش کردن

25 دسامبر 2017 بدون نظر 1191 بازدید

تقویت قدرت مغز قبل از امتحان با ورزش کردن

تقویت قدرت مغز قبل از امتحان با ورزش کردن

محققان به این نتیجه رسیده اند که پیش از اینکه امتحانی شروع شود و یا اینکه ببرای مصاحبه ای بخواهید بروید اگر ده دقیقه ورزش کنید باعث می شود که عملکردتان بهتر شود.

به گزارش ازمن بپرس، ورزش می تواند قسمت هایی از مغز را آماده سازد تا به تمرکز ما و  حل مسئله ها کمک کند.

سرپرست گروه تحقیقاتی از دانشگاه وسترن اونتاریو به نام متیو هیث در ورد این مسئله می گوید: طبق مطالعه ای که انجام شده است نشان می دهد که قبل از آزمون و یا مصاحبه اگر افراد کمی پیاده روی تند و یا دوچرخه سواری انجام دهند باعث می شود که از فایده های آن بهره ببرند.

نتایجی که به دست آمده است مفاهیمی برای کسانی که مسن هستند در مرحله های اولیه دمانس (زوال عقل) دارد که تحرک کمتری دارند.

در این مطالعه ای که انجام شد برخی از کسانی که شرکت کردند در یک جا نشستند و به مطالعه ی مجله ای پرداختند و برخی دیگر ده دقیقه با دوچرخه ثابت ورزش های متوسط و یا شدید انجام دادند.

سپس بعد از هر دو حالت محققان برای ردیابی چشم از تجهیزاتی استفاده کردن تا دفعات واکنش شرکت کنندگان به مهارت حرکت چشم شناختی را بررسی کنند.

این مهارت را برای به چالش انداختن قسمت هایی از مغز که وظیفه عملکرد اجرایی مانند تصیم گیری و بازدارندگی را بر عهده دارد طراحی کرده اند.

متیو هیث در مورد این موضوع گفته است: کسانی که به ورزش کردن پرداختن سریعا به بهبودی رسیدند. همچنین واکنشی که داشتند صحیح تر بود و دفعات واکنش آن ها پنجاه میلی ثانیه نسبت به میزان پیش از ورزش کوتاه تر بوده است.

محققان می گویند: احتمالا این اندازه کوچک و جزئی به نظر می رسد، ولی می توان به این  نتیجه رسید که اگر مدت زمان ورزش کردن را افزایش دهید مطمئناً می توانید فواید بیشتری را دریافت کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *