#


تعیین تکلیف تعرفه های پزشکی بعد از تعطیلات نوروز 97

16 مارس 2018 بدون نظر 643 بازدید

تعیین تکلیف تعرفه های پزشکی بعد از تعطیلات نوروز 97

پس از تعطیلات نوروز۹۷ تعرفه های پزشکی سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد

محمد نعیم امینی فرد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به تأخیر بازبینی تعرفه ‌های پزشکی از تعیین تکلیف تعرفه ‌های پزشکی سال ۹۷ پس از تعطیلات نوروز را اعلام کرد.

به گزارش ازمن بپرس، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه ای که داشته است با توجه به بازبینی مسئله تعیین تعرفه‌ های پزشکی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: در جلسه‌ ای که هفته قبل برگزار شد مسئله روش تعیین هزینه های تعرفه‌ های پزشکی و علاوه بر این رعایت عدالت در تشخیص تعرفه‌ ها مورد بازبینی قرار گرفت.

محمد نعیم امینی فرد در ادامه افزود: تعرفه‌ های پزشکی در کمیته ‌ای در سازمان نظام پزشکی بازبینی می گردد و انتظار می‌ رود در تعیین تعرفه ‌ها ملاحظات ظریف فنی، علمی و کارشناسی در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بر اساس قانون باید تعرفه ‌ها پیش از شروع سال جدید در شورای عالی بیمه بررسی و پیش از تصویب بودجه، تکلیف تعرفه‌ های پزشکی تعیین گردد ولی این جریان تا به حال عملیاتی نشده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هر سال تصمیم‌ گیری برای اندازه تعرفه‌ ها با تأخیر مواجه می گردد که این موضوع به نوعی در فعالیت موسسات پزشکی مشکلاتی به وجود می آورد. از سوی دیگر اندازه تعرفه ‌ها حداقل باید هماهنگ با نرخ تورم در کشور بیشتر شده است، به همین دلیل سازمان برنامه و مبلغ باید از نرخ تورم برآوردی داشته باشد و آن را در هزینه ‌ها و منابع سلامت لحاظ نماید.

وی علاوه بر این در خصوص تعرفه ‌های پرستاری هم اظهار کرد: تعرفه‌ های خدمات نظام پرستاری تصویب و فرستاده شده است ولی متاسفانه وزارت بهداشت به خاطر کمبود منابع و علاوه بر این نبودن زیر ساخت‌ های تا به این زمان این مصوبه اعمال  نشده و تعرفه ‌های پرستاری چشم پوشی شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *