#


تشخیص بیماری با نگاه انداختن به کف دست ها

تشخیص بیماری
4 اکتبر 2017 بدون نظر 1385 بازدید

تشخیص بیماری با نگاه انداختن به کف دست ها

تشخیص بیماری با نگاه انداختن به کف دست ها

بعضی از افراد به این اعتقاد دارند که با دیدن کف دست می توانند به سلامت و به وجود آمدن بعضی بیماری ها پی ببرند. ما قصد داریم که دراین مطلب راجع به تشخیص دادن بیماری از طریق کف دست اشاره کنیم. این را بدانید که بعضی از بیماری ها را می توانید با نگاه انداختن به کف دست تشخیص دهید.

سندرم مچ دست

این بیماری را انگشت های شست، اشاره و انگشت وسط می تواننند تشخیص دهند. به طور مثال اگر این سه انگشت بی حس باشند و یا اینکه تاندون آن ها پاره شده باشد می توان گفت که شخص مورد نظر دچار این بیماری شده است. برای اینکه این ازدرد این بیماری بکاهید کافیست هر چند دقیقه یک بار ان ها را ماساژ دهید.

آبی شدن نوک انگشت ها

اگر انگشتان تان از رنگ سفید به آبی و سپس قرمز تغییر رنگ دهند نشانه ی بروز علامت سندروم رینود است. زمانی که به این بیماری دچار شوید نوک انگشتان دست و پا سرد می شودو با گذر زمان احساس درد، بی حسی و سوزن و سوزن در دست ها می کنید.

متخصصان می گویند که این سندروم به خاطر گرفتگی عروق خونی ، اسپاسم و کاهش جریان خون به وجود می آید. ولی هنوز دلیل واقعی و علمی آن پیدا نشده است. شما می توانید برای بهتر درمان شدن این بیماری همیشه از دستکش و جوراب استفاده کنید و استرس رااز خود دور کنید و در معرض هوای سرد قرار نگیرید و اگر لازم شد حتما با تجویز پزشک از دارو استفاده کنید.

تشخیص بیماری

تشخیص بیماری

آسیب ستون فقرات

اگر دو انگشت کوچک دست چپ تان تغییر رنگ داد و قرمز شد به این دلیل است که فشار هایی بر روی اعصاب ستون فقرات آورده شده است و به آن آسیب زده شده.

کمبود ویتامین

اگر در انگشتان دست چپ احساس سوزن سوزن می کنید دچادر کمبود ویتامین هایی از قبیل, B1, B2 B6 و E شده اید. برای اینکه این کمبودها را جبران کنید باید به پزشک تغذیه مراجعه کنید و از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید.

لرزش دست

زمانی که دست های شما شروع به لرزش می کند کنترل آن ها از شما خارج می شود. در مرحله اول باید آرامش تان را حفظ کنید. یکی از عواملی که باعث می شود که دستان تان دچار لرزش شود استفاده ی بیش از حد از کافئین و نوشیدنی های حاوی کافئین هستند. یکی دیگر از دلایلی که در لرزش دست ها وجود دارد استفاده از بعضی داروهای ضد آسم و یا ضد افسردگی می باشد. اگر به مرور زمان لرزش دست های تان بیشتر شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

عامل دیگری که در به وجود آمدن لرزش دست ها مهم است بیماری پارکینسون می باشد که این روزها شاهد زیاد شدن این بیماری هستید. پارکینسون نوعی اختلال سیستم عصبی است. این بیماری قبلا در سالمندان مشاهده می شود ولی امروزه متخصصان تشخیص داده اند که در جوانان هم بروز کرده است.

لکه های قهوه ای

لکه های قهوه ای که بر روی دست به وجود می آید نشانگر این است که یا سن بالا رفته و یا عملکرد کبد دچار اختلال شده است. اگر به مدت طولانی در معرض نور آفتاب هم قرار بگیرید این لکه ها به وجود می آیند. پس زمانی که رانندگی می کنید حتما به دستان خود کرم ضد آفتاب بزنید زیرا موقع رانندگی نور خورشید مستقیم به دستان شما می خورد.

بیماری بورگر

کسانی که بیش از حد سیگار می کشند دچار این بیماری می شوند، زیرا نیکوتینی که در سیگار وجود دارد وارد جریان خون می شود. در نتیجه باعث می شود که دستان و یا کل بدن تان بی حس شوند.

تشخیص بیماری

تشخیص بیماری

مشکلات گردش خون

دردی که در مفاصل شانه می باشد باعث می شود که نوک انگشت و یا کف دست ها بی حس شوند. این دردها به بیماری قلبی عروقی اشاره می کند و در آخر منجر به بسته شدن رگ های خونی می شوند.

دیابت

اولین نشانه ای که برای بروز دیبات وجود دارد بیحسی می باشد که از پاها آغاز می شود و تا قسمت هایی از دست را در بر می گیرد. اگر جریان خون در قسمت های خاص بدن و آسیب انتهای عصب و بافت ها کم شود باعث می شود که این مشکل به وجود بیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *