#


تبخال های خود را با شیوه سنتی درمان کنید

تبخال
16 اکتبر 2017 بدون نظر 1511 بازدید

تبخال های خود را با شیوه سنتی درمان کنید

تبخال های خود را با شیوه سنتی درمان کنید

به وجود آمدن تبخال به خاطر سرماخوردگی نیست بلکه به دلیل ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) رخ می دهند، زمانی که با پوست عفونی یا مایعات بدن تماس پیدا کند باعث به وجود آمدن تبخال می شود. HSV در دو نوع وجود دارد که تبخال بیشتر به دلیل نوع اول به وجود می آید. در نوع اول از راه با زتولید خود موجب آسیب رسیدن به پوست می شود و تبخال به وجود آمده تا یک هفته بر روی پوست باقی می ماند. فاصله هایی که بین عود کردن تبخال وجود دارد ویروس نوع یک در لابه لای سلول های عصبی مخفی می شوند، پس هیچ موقع نمی توان آن را کاملا درمان کرد.

چه کسانی مستعد تبخال هستند؟

اکثر افراد مبتلا به ویروس نوع یک تبخال شده اند که بیشتر به دلیل روبوسی با آشنایان منتقل می شود. پس چرا برخی از افراد این ویروس را دریافت می کنند؟ پاسخ این سوال بر می گردد به ژن شما. در طی یک مطالعه به این نتیجه رسیده اند کسانی که مجبورند تبخال را تحمل کنند دارای شش ژن مشترک هستند. چگونه فعالیت کردن مجدد تبخال و عود کردن آن را سه تا از این ژن ها مشخص می کنند.

تبخال

تبخال

چه چیزی باعث تحریک تبخال می شود؟

ویروس نوع یک تبخال در بیشتر مواقع غیر فعال می باشد و در لابه لای عصب ها مخفی می شود. اکثر افراد عوامل مشابهی دارند که باعث خارج شدن حالت مخفی ویروس می شود و دچار تبخال می شوند. عوامل محرک شیوع تبخال عبارتند از تب، قاعدگی، نور خورشید و استرس.بعض از افراد در سال دوبار تبخال می زنند ولی افراد دیگر با به وجود آمدن هر بار استرس درون آن ها تبخال به وجود می آید.

درمان تبخال با طب سنتی

با سیر و پیاز ضد عفونی کنید

شما می توانید از خوراکی های تندی مانند سیر، پیاز و پیازچه برای بهتر شدن تبخال تان استفاده کنید زیرا این خوراکی ها که مزه ی تندی دارند اثر ضد عفونی نشان بالا است.

روغن اسطوخودوس

اگر از این داروی گیاهی به مدت یک فته بر روی تبخال تان بزنید باعث می شود که محل تب خال را ضدعفونی و درمان کند.

شیر سرد

ماده ای در شیر وجود دارد به نام لیزین که بعد از اینکه توسط پوست جذب شد باعث می شود که ویروس تبخال را مهار کند. اگر از شیر سرد استفاده کنید دردهای تبخال را کاهش می دهد. شما می توانید با استفاده از یک پنبه که به شیر سرد آغشته شده است روزی چند بار بر روی تبخال تان بزنید.

مصرف لبنیات

برای اینکه بتوانید تبخال تان را درمان کنید به شما پیشنهاد می کنیم که مصرف لبنیات و سیب زمینی را بالا ببرید، لیزین موجود در این مواد باعث بهتر شدن بیخال تان می شود. سعی کنید که کاکائو، شکلات، بادام زمینی، غلات و ژله را مصر نکنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث تحریک شدن بازسازی سلولی در قسمت هایی که تب خال زده اند می شود. اگر گوجه فرنگی استفاده کنید باعث کاهش سرعت رشد میکروارگانیسم می شود. گوجه فرنگی ای را رنده و دو بار در روز به مدت ۳۰دقیقه بر روی تبخال بگذارید.

سکنجبین و خاک شیر بنوشید

استفاده از سکنجبین و خاک شیر باعث می شود که از به وجود آمدن تبخال جلوگیری کند و یا در درمان آن موثر باشد. شما می توانید هر چقدر که می خواهید سکنجبین مصرف کنید ولی کسانی که دیابت دارند استفاده از سکنجبین را باید محدود کنند. شما می توانید روزانه سه قاشق غذاخوری خاکشیر را درون آب بریزید و میل کنید.

تبخال

تبخال

شیرین بیان

طبق تحقیقاتی نشان داده شده است که استفاده از شیرین بیان به خاطر عناصر و ترکیباتی که درون آن است تبخال ها را هر چه زودتر بهبود می بخشند. شیرین بیان را به طور منظم استفاده کنید و یا مکمل های آن را مصرف کنید. شما می توانید مقداری از مکمل شیرین بیان را به شکل خمیر در بیاورید و به صورت ضربه ای چند بار در روز بر روی تبخال تان بگذارید.

یخ

یخ باعث می شود که جایی نامناسب برای رشد ویروس های تبخال به وجود می آورد و هم دردهایی که از تبخال ایجاد شده است را کاهش می دهد. به شما توصیه می کنیم که یخ را مستقیما بر روی تبخال نگذارید و آن را داخل کیسه ای قرار دهید. یخ را به مدت ۱۰تا۱۵ دقیقه و سه بار در روز بر روی تبخال بگذارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *