#


تاثیر پارازیت بر روی بارندگی

20 ژانویه 2018 بدون نظر 1157 بازدید

تاثیر پارازیت بر روی بارندگی

تاثیر پارازیت بر روی بارندگی

بسیاری از افرادی که در گذشته زندگی می کردند با همین وضعیت خشکسالی روبه رو بودند، به عنوان مثال در سال۱۳۵۲ کشور دچار خشکسالی شد که حدود نیمی از مناطق شرقی کشور محل سکونت خود را رها کردند. مثلا بسیاری از سیستانی ها به شهرهای گنبد، گلستان و گرگان کوچ کردند و در آن جا ساکن شدند.

به گزارش ازمن بپرس، علیرضا دائمی، قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در مورد بعضی از شایعاتی که درباره تاثیر منفی پارازیت بر ابرناکی و بارانزایی بوده است بیان کرد: موضوع خشکی و خشکسالی همیشه گریبان گیر کشور می باشد، زمانی که تاریخ کشور را مطالعه می کنید متوجه می شوید که پیشامدی که در حال حاضر رخ می دهد مربوط به زمان حال نیست، خشکسالی های بلند مدتی که برای این کشور به ثبت رسیده است مربوط به هشت هزار سال پیش می باشد و به همین خاطر مشاهده می کنیم که دوره ای که هیچ تمدنی وجود نداشته است، سازه های تاریخی مانند انبارها برای نگهداری آب و یا سیلوهایی برای ذخیره غذا در کشور داشتیم.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به این که خشکی و خشکسالی با وضعیت کشور هماهنگ است در ادامه افزود: برنامه ریزی که انجام می دهیم باید با وضعیت کشور هماهنگ باشد. یعنی به خاطر پیش آمد خاصی که رخ داده است باران نداریم و یا به خاطر برخی از دلایل خاص غیر علمی به این صورت اتفاق افتاده است درست نمی باشد.

وی اظهار کرد: ما به عنوان وزارت نیرو باید دستور کار داشته باشیم و هموطنان ما باید دستور کار یکسانی داشته باشند.

علیرضا دائمی بیان کرد: اشتباهی که ما مرتکب می شویم این است که الگوبرداری های ما بر اساس کشورهای اروپایی می باشد، میزان بارندگی در اتریش ۸۵۵میلی متر و در ژاپن بالای ۱۱۰۰میلی متر می باشد ولی کشور ما سرزمینی خشک و نیمه خشک می باشد، برنامه ی ما نیز باید بر اساس این شرایط سرزمینی باشد. به دنبال این که محکوم کنید و یا این که به طور حتم اتفاقی افتاده است که باعث خشکسالی شده است نباشید.

قائم مقام وزیر نیرو در ادامه گفت: میزان بارندگی در کشورمان در سال۱۳۸۷، حدود ۱۳۹میلی متر بوده است و در آن سال نیز دچار مشکل شده بودیم ولی در حال حاضر در ابتدای سال آبی قرار داریم و هنوز نمی توان داوری کرد. فعلا سه ماه از سال را گذرانده ایم و پاییزی که پشت سر گذاشته ایم خشک ترین پاییز محسوب می شد. ولی همچنان آروزمندیم که در ادامه فصل زمستان و فصل بهار این کمبودها جایگزین شوند.

دائمی گفت: تمام اجداد ما نیز با همین وضعیت خشکسالی زندگی شان را به سر می بردند. مثلا در سال۵۲ کشور با خشکسالی روبه رو شد که نیمی از کسانی که در شرق کشور ساکن بودند آن منطقه را خالی از سکنه کردند، به طور مثال بسیاری از مردم سیستانی به شهرهایی مانند گنبد، گرگان و گلستان کوچ کردند.

وی در پایان افزود: در کشور ما خشکسالی به طور پی در پی رخ می دهد، ما باید همیشه حاضر باشیم و خودمان را بر اساس آن هماهنگ کنیم. از این این که به دنبال این باشیم که چه چیزی باعث کم شدن بارندگی شده است علمی  نیست.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *