#


تاثیر افسردگی پدران بر کودکان

افسردگی پدران
18 نوامبر 2017 ۲ نظر 1079 بازدید

تاثیر افسردگی پدران بر کودکان

تاثیر افسردگی پدران بر کودکان

به گزارش از من بپرس، بر اساس مطالعاتی که انجام شده است نشان می دهد که به مقداری که افسردگی مادران بر کودکان تاثیر دارد افسردگی پدران هم همان قدر بر روی کودکان اثر می گذارد. گر چه در اکثر درمان های افسردگی که بر روی نوجوانان انجام می شود تاکید شده است که بیشتر افسردگی مادران نقش داشته است.

دانشگاه کالج لندن تحقیقاتی را بر روی چهارده هزار خانواده که در بریتانیا و ایرلند زندگی می کنند انجام داده است و به این نتیجه رسیده که برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی در نوجوانان هم پدر و هم مادر نقش بسزایی دارند.

دکتر جما لوئیس که در دانشگاه یو سی ال سرپرستاین بررسی ها بوده است می گوید: به خاطر اینکه مادران زمان بیشتری را با کودک خود می گذراند، اکثر دیدگاه ها مبنی بر مقصر دانستن مادر در زمان های مسائل مربوط به سلامت روان می باشد.

افسردگی پدران

افسردگی پدران

ولی طبق گفته ی خانم لوئیس تحقیقی که انجام داده است نشان می دهد که باید به نقش پدران هم در این مسئله توجه کرد.

وی می گوید: اگر پدری برای درمان افسردگی اش اقدام نکند باعث می شود که بر روی فرزندانش هم تاثیر بگذارد. ولی ما امید داریم که نتایج به دست آمده ی ما بتواند تشویقی برای پدرانی که مبتلا به افسردگی هستند بشود تا در مورد مسائل شان با پزشک مرتبط در میان بگذارند.

نتایجی که از این بررسی به دست آمده است بر روی دو دسته از خانواده های ایرلندی و بریتانیایی انجام شده است. که حدود ۶۰۰۰خانواده از ایرلند و ۸۰۰۰هزار خانواده از بریتانیا در این آزمایش حضور داشتند.

در این آزمایش پدران و مادران و کودکانی که سن ۷، ۸، ۱۳و ۱۴ساله بودند پرسشنامه هایی را در مورد احساسات شان پر کردند. پس از انجام این کار توانستند معیارهایی که مربوط به افسردگی است را بسنجند.

نتایجی که از این تحقیق به دست آورند نشان می دهد که بین افسردگی پدران و فرزندان همان پدر علائم مشابهی وجود دارد. همچنین این علائم همانند تاثیری است که مادران افسرده بر روی کودکان شان می گذارند.

پژوهشگران می گویند اکثر نشانه هایی که مربوط به مشکلات سلامت روان می شود مانند افسردگی، تقریبا از سن سیزده سالگی شروع می شود. قبل از این گفته شده بود که اگر مادری افسردگی داشته باشد احتمالش زیاد است که در کودک هم این بیماری افزایش یابد و در حال حاضر تاثیر افسردگی پدران بر روی فرزندان مطالعه ی جدیدی می باشد که به دست آمده است.

افکار منفی

اگر در خانه ای نشانه ای از افسردگی باشد باعث می شود که پدران و مادران بیشتر احساس خستگی کنند و تحریک پذیر شوند و ممکن است که با فرزندان شان بیشتر بحث و جدل کنند.

دکتر جما لوئیس گفته است: بچه ها رفتارهای پدر و مادرشان را می بینند و همین مسئله باعث می شود که افکار منفی در آن ها به وجود بیاید و در نهایت منجر به افسردگی شود.

نتیجه ای که در این تحقیق به دست آمده است نشان می دهد که پدران هم به اندازه ی مادران بر روی افسردگی فرزندان شان نقس بسزایی دارند و می توانند در مقابله کردن با این مشکلات نیز موثر باشند.

در این تحقیق بر اهمیت درمان افسردگی هم در پدر و هم در مادر تاکید شده است.

افسردگی پدران

افسردگی پدران

علائم افسردگی

نشانه های مختلفی وجود دارد، ولی شخصی که دچار افسردگی شده است در بیشتر مواقع احساس ناامیدی و غمگینی می کند و تمایلی به انجام کاری ندارد.

معمولا شرایط روحی فرد مبتلا شده به این بیماری به قدری بد می شود که می تواند بر زندگی، کار و حتی روابط خانوادگی اش تاثیر بگذارد. نشانه های روانی که در این بیماری وجود دارد عبارتند از نداشتن انگیزه، اعتماد به نفس پایین و احساس گریه کردن. نشانه های اجتماعی در این بیماری شامل دوری از دوستان و فاصله گرفتن از فعالیت های اجتماعی می باشد.

راه های کمک

اگر علائم افسردگی تان هر روز و بیش از دو هفته می باشد باید به پزشک مراجعه کنید. به طور معمول درمان علائم افسردگی ترکیبی از کمک کردن به خود و صحبت با روان درمانگر می باشد و با توجه به نوع افسردگی باید دارو هم استفاده شود.

یکی از مسئولان خیریه یانگ مایندز، جو هاردی می گوید: پدر و مادران اکثرا در تلاش این هستند تا علائم افسردگی شان را پنهان کنند. یک نکته ی بسیار مهم که وجود دارد و باید آن را بدانید این است که افسردگی باعث نمی شود که شما والدین خوبی نباشید. شما و خانواده تان می توانید کودکان تان را مورد حمایت قرار دهید و به او اطمینان و عشق بورزید و به آنها کمک کنید تا کارهایی که دوست دارند را انجام دهند و از آن آن لذت ببرند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *