#


تاثیری که رفتارهای والدین بر ذهن و روان کودک می گذارد

ذهن و روان کودک
25 سپتامبر 2017 بدون نظر 1213 بازدید

تاثیری که رفتارهای والدین بر ذهن و روان کودک می گذارد

تاثیری که رفتارهای والدین بر ذهن و روان کودک می گذارد

مثل یک چشم به هم زدن زمان سپری می شود. فرزندانی که امروز آن ها را پوشک می بندید و با کمک شما می توانند راه بروند، فردا به قدری بزرگ می شوند که خودشان می توانند یک خانواده تشکیل دهند. ولی خاطراتی که در این دوران برای او اتفاق افتاده است با گذر زمان از بین نمی رود و در ذهن او باقی می ماند. ما می خواهیم در این مطلب رفتارهایی که از طرف والدین بر کودکان اثر گذارتر است را به شما اطلاع دهیم.

زمانی که از او محافظت می کنید

زمانی که کودک شما کابوس می بیند و از خواب می پرد و به آغوش شما پناه می آورد، هنگامی که به او در زمان ناراحتی اش می گویید که نگران نباش هیچ مشکلی نیست و همه چی درست می شود، یا وقتایی که او را در آغوش خود می گیرید و برای درمان بیماری اش به هر دری می زنید و… تمام این اتفاقات در ذهن او می ماند. مطمن باشید که او هیچ وقت فراموش نخواهد کرد که شما برای او همه کار کرده اید و تمام مشکلاتش را به جان خریده اید.

ذهن و روان کودک

ذهن و روان کودک

زمانی که او را نصیحت می کنید

در زندگی بالا و پایین های زیادی وجود دارد که تمام انسان ها حتی فرزندان تان هم آن را تجربه می کنند. فرزندان شما به دلیل اینکه تجربیات شما بیشتر از آن ها است شما را الگوی خود قرار می دهند و پیش شما می آیند تا او را نصیحت و یا پیشنهاداتی بکنید. درست است که شما شاید پاسخ های بعضی از سوال های او را ندانید ولی از اینکه او را حمایت کرده اید باعث آرامش و امنیت او می شوید. شاید آن ها نصیحت های شما را عملی نکنند ولی آن قدر این نصیحت ها تاثیر گذار خواهد بود که تا آخر عمرشان قدردان شما می شوند.

زمانی که برای او وقت می گذارید

هر زمانی که برای فرزندان تان وقت می گذارید مانند تعطیلات آخر هفته و یا مسافرت ها برای او خاطراتی را به وجود خواهید آورد. آن ها این خاطرات را تا عمر دارند به زبان می آورند. شاید او به یاد آورد که روزی شما به جشن مدرسه اش رفته اید و در آن شرکت کرده اید و یا اینکه برای تماشای نمایش او بلیط تهیه کرده اید. این حمایت شما برای او به اندازه یک دنیا ارزش دارد.
زمانی که از خنده نفس تن بند می آید

خاطرات خوب ما بیشتر مربوط به زمان هایی است که اتفاقات خوبی برای ما افتاده است و ما با یاد آوری آن ها خنده های مان بند نمی آید. اگر این اتفاقات در خانه بیفتند نه تنها برای خودمان ارزش دارد بلکه ارزش یشتری برای فرزندان مان دارند. شاید کودک شما نداند که دلیل خنده شما چیست ولی همین که شما را خندان می بیند برای او کافی است و هیچ وقت این لحظه را فراموش نمی کند.

سنت های قدیمی

شخصیت ما را قوانین و سنت های خانوادگی تشکیل می دهند. این قوانین و سنت ها نسل به نسل انتقال پیدا می کند و بر روی تمام افراد آن خانواده تاثیراتی را می گذارد. چنانچه شما از یک سنت پیروی کنید فرزندان شما هم همان سنت را ادامه خواهند داد و همان گونه که شما به آن ها آموخته اید آن ها هم به فرزندان و نسل های دیگر منتقل می دهند. پس قوانینی که در خانواده ای وجود دارد باعث می شود که مسیر زندگی فرزندان آن خانواده به طور کل تعیین شود.

زمانی که در حال دعا کردن هستید

چیزهایی که به آن اعتقاد دارید و در مورد این اعتقادات با فرزندان تان صحبت کرده اید و یا اینکه آن ها شما را در حال دعا و عبادت دیده اند، تمام این لحظه ها در ذهن کودک ثبت می شود. تصویری که شما روی زانوهای خود نشسته اید و دست های خود را به هم قلاب کرده اید و از خدای خود طلب حاجت می کنید در فکر و خاطرات کودک تان نوشته می شود. چیزهای که شما بهش اعتقاد دارید و برای تان ارزشمند است هیچ موقع از خاطرات فرزندان تان بیرون نمی رود.

ذهن و روان کودک

ذهن و روان کودک

همانگونه که باهمسرتان برخورد دارید

زمان هایی که دست همسرتان را می گیرید و او را می بوسید و یا اینکه جلوی چشم کودکان تان به او محبت می کنید باعث می شود که از ذهن او بیرون نرود و تاثیر خوبی بر روی او بگذارد که تا آخر پایدار بماند. او تمام رفتارها حتی کوچکترین کار شما چه خوب چه بد را در خاطر خود می سپارد و از آن رفتارها در آینده در زندگی اش به کار می برد. پس این را به یاد داشته باشید که رفتارتان با همسرتان خوب باشد تا الگوی خوبی برای فرزندان تان باشید.

زمانی که خودتان را برای او قربانی کرده اید

ارزشمندترین آدم در زندگی شما همسر و فرزندان تان هستند که شما حاضرید برای آن ها زندگی خودتان را هم قربانی کنید. شاید شما تصور می کنید که کسی قدر شما و کارهای تان را نمی داند ولی کاملاً در اشتباه هستید چون کارهایی که شما انجام می دهید بر روی فرزندان تان اثر زیادی می گذارد.

همسر و فرزندان شما برای آرزوهایی که به نفع آن ها کنار گذاشته اید ارزش و احترام زیادی می گذارند. آن ها در یادشان می ماند که شما بخاطر آن ها تلاش کرده اید. آن ها از شما می آموزند و محبت های شما را الگوی زندگی مستقل خود می کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *