#


تاثیرات شگفت انگیز پیاده روی

پیاده روی
21 می 2017 بدون نظر 911 بازدید

تاثیرات شگفت انگیز پیاده روی

تاثیرات شگفت انگیز پیاده روی:

 

پیاده روی بهترین و ساده ترین ورزش برای تمامی سنین است که تاثیر زیادی در بهبود روند زندگی و داشتن تناسب اندام افراد دارد.

 

پیاده روی منظم مزایای باورنکردنی برای سلامت و تندرستی شما دارد و در حفظ وزن سالم، کنترل و جلوگیری از بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی، فشار خون بالا، تقویت استخوان ها و عضلات و بهبود خلق و خوی تاثیر بسزایی دارد.

 

به گزارش از من بپرس به نقل ازtheactivetimes پیاده روی منظم باعث بهبود گردش خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و داشتن یک زندگی طولانی تر می شود.

 

در اینجا چند مورد از مزایای پیاده روی را بیان میکنیم:

 

چربی سوزی:

 

پیاده روی بیشتر با افزایش میزان متابولیسم بدن، چربی بیشتری را می سوزاند و تحقیقات نشان می دهد پیاده روی برای از بین بردن چربی شکمی که با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در ارتباط است، بسیار موثر است. در واقع تنها راه موثر برای از بین بردن چربی دور شکم، پیاده روی است.

 

 

افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن:

 

سوخت و ساز بدن در یک پیاده روی با شدت متوسط و برای یک مدت زمان طولانی بالا رفته و در کنترل وزن تاثیر مثبت دارد.

 

تقویت پاها:

 

برای تقویت استخوان ها یکی از بهترین ورزش ها پیاده روی می باشد.تحقیقات نشان می دهد زنان در دوران یائسگی خود دچار تغییراتی در استخوان های خود می شوند که اگر  تقریبا یک و نیم کیلومتر در روز پیاده روی داشته باشند چگالی استخوان های کل بدنشان نسبت به زنانی که مسافت های کمتری را می پیمایند بالاتر می رود.

همچنین پیاده روی برای کاهش سرعت از دست دادن استخوان های پا نیز بسیار موثر است.

 

هضم بهتر غذا:

 

پیاده روی منظم باعث هضم آسانتر مواد غذایی می شود. مطالعات نشان داده اند که پیاده روی بخصوص بعد از غذا در هضم زودهنگام آن مفید است. بعلاوه راه رفتن بعد از غذا، خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را نیز کاهش می دهد.

 

تاثیر مثبت بر افسردگی:

 

پیاده روی علائم افسردگی را کاهش می دهد. ۳۰ دقیقه پیاده روی، ۳ تا ۵ بار در هر هفته به مدت ۱۲ هفته، علائم افسردگی را حدود ۴۷ درصد کاهش می دهد.

 

جذب بیشتر ویتامین دی:

 

پیاده روی میزان سنتز ویتامین دی از طریق نور خورشید را افزایش می دهد و این روند برای تقویت استخوان ها و دندان ها ضروری است.مخصوصا اگر در هوای آزاد و زیر نور آفتاب پیاده روی کنید.

 

پیشگیری از دیابت نوع ۲:

 

پیاده روی از دیابت نوع دو پیشگیری می کند. طبق تحقیقات انجام گرفته در زمینه دیابت ۱۵۰ دقیقه پیاده روی در طی هفته و کاهش فقط ۷ درصد از وزن بدن (حدود ۵ تا ۷ کیلوگرم) می تواند تا ۵۸ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

 

خواب راحت:

 

قدم زدن قبل از خواب به شما در تجربه خواب خوب شبانه کمک می کند و آنهم با افزایش اثر ملاتونین، یعنی هورمون خواب طبیعی.پس اگر مشکل خواب دارید حتما قبل از خواب شبانه کمی پیاده روی داشته باشید.

 

تقویت قلب:

 

پیاده روی قلب را تقویت کرده و چون نوعی ورزش هوازی به شمار می رود، منجر به افزاش ضربان قلب و بهبود گردش خون می شود. مطالعات انجام گرفته در این زمینه نشان داده اند افرادی که ۳ ساعت یا بیشتر در طول هفته پیاده روی دارند، در مقایسه با زنانی که پیاده روی ندارند، ۳۵ درصد کمتر دچار مشکلات قلبی می شوند.

 

اخلاق بهتر:

 

پیاده روی باعث افزایش تولید اندروفین، هورمون مرتبط با خلق و خوی بهتر می شود و فرد را آرامتر و صبورتر می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *