#


تأثیر اختلال عصبی در زندگی افراد

22 می 2017 بدون نظر 1095 بازدید

تأثیر اختلال عصبی در زندگی افراد

تأثیر اختلال عصبی در زندگی افراد

با وجود اینکه عصبی بودن صفت نامناسبی به شمار می آید در کل ویژگی منفی ای نیست . آن دسته از افرادی که به درستی می توانند عصبی بودنشان را مدیریت کنند ممکن است از ذهن بیش فعالشان بهره هایی ببرند و احساس خام شان از جوانبی که دیگران فاقد آن هستند به نفع شان تمام خواهد شد .

برای افرادی که عصبی هستند با جریان پیش رفتن ناراحت کننده است

انعطاف پذیری برای یک فرد عصبی امری چالش برانگیز است . آن ها برنامه ریزی می کنند چون تمایل دارند از شگفتی های نا خواسته پرهیز کنند . با وجود اینکه به سود خودشان است تا یاد بگیرند کمی بیشتر با جریان هماهنگ شوند اما آمادگی ای که از قبل دارند همیشه هم چیز بدی نیست .

افراد عصبی می توانند دوستان دو آتشه باشند

اینگونه افراد بیش از حد دوست دارند نظر دیگران را در مورد خودشان بدانند و می خواهند مطمئن شوند که مراقب همه چیز هستند چنین شخصی هرگز فراموش نمی کند که روز تولدتان را تبریک بگوید و یا زمانی که در شغلتان ارتقاء گرفته اید برای شما کارت تبریک بفرستد . این سطح از رفتار هشیارانه چیزی است که محققان به آن اختلال عصبی سالم می گویند .

عصبی بودن می تواند به نفع سلامتی آن ها باشد

آن دسته از افرادی که دقت و موشکافی را با عصبی بودن به خوبی می توانند ترکیب کنند احتمالاً بهره های خوبی نیز از تندرستی می برند .طبق نظریه ی دانشمندان این افراد سالم عصبی کمتر دچار بیماری های مزمن می شوند ، وزن متعادل تری داشته و التهابات کمتری در آنها رخ می دهد .

این افراد تمایل به اضطراب دارند

اختلال عصبی

اختلال عصبی

همه می دانند که اضطراب یک احساس مثبت نیست ، اما افراد عصبی سالم قادر هستند از این استرس به نفع خود استفاده کنند . آن دستهاز افرادی که دقت و هوشیاری بالایی دارند ممکن است اضطراب داشته باشند اما زمانی که به مشکلات و مسائل زندگیشان فکر می کنند این اضطراب موجب بی حرکتی و ناتوانی آن ها نمی شود . این افراد اضطرابشان را تحت کنترل و تنظیم گرفته و همین انگیزه ای می شود برای آن ها تا بفهمند اضطرابشان به چه چیزهایی مربوط است .

راهکارهای درمان عصبی بودن

برای درمان افراد عصبی راهکارهای ساده ای وجود دارد که به ترتیب بیان می کنیم .

  • داشتن روابط رمانتیک به آرامش هرچه بیشتر آن ها کمک می کند . شاید این موضوع در نظر شما سحر انگیز جلوه کند اما تصادفی نیست و یک امر واقعی است . طی تحقیقات به عمل آمده داشتن یک رابطه عاشقانه و رمانتیک می تواند روی فرد عصبی تأثیری متعادل کننده و بادوام داشته باشد و موجب آرامش هر چه بیشتر فرد گردد .
  • هر تصمیمی برای آن ها سرنوشت ساز می باشد . برای این افراد هیچ فرقی ندارد که تصمیمی که می گیرند انتخاب یک شغل جدید است یا انتخاب غذا برای سفارش . برای آن ها هر تصمیمی که می گیرند مهم است و پیامدهایی را نیز دارد .
  • عادات عصبی که دارند منجر به هوش بالای آن ها بشود . شما می توانیداین موضوع را به عنوان یک جنبه مثبت در دل یک ویژگی منفی به حساب بیاورید . استرس در حد اعتدال می تواند موجب یک عملکرد خوب بشود . اگر یک چیزی وجود داشته باشد که افراد عصبی را استثناء نشان دهد اضطراب است .
  • بیش از حد همه چیز را تحلیل می کنند و درمان زیادی را صرف می کند برای فکر کردن به اینکه چه چیزی اشتباه است و حتی وقت بیشتری را برای پیدا کردن راه حل می گذارد . یک پیام منفی منفعل – تهاجمی یا یک تعریف و تحسین دوپهلو در نظر یک فرد عصبی نقطه ضعف به حساب می آید .
  • معمولاً بدترین نتیجه ممکن را به دست می آورد ، افراد عصبی بیشتر به نیمه خالی لیوان علاقه دارند . این افراد تمایل دارند تا نسبت به ترس و تهدید ، ناکامی یا شکست با احساسات منفی واکنش نشان بدهند .
  • خودآگاهی بی نهایتی دارند و نسبت به افکار و اعمال خودشان حنی حرف هایشان بیش از اندازه حساسیت نشان می دهند . اگر تعادل داشته باشند این اندازه از هوشیاری می تواند هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای بی دردسر باشد . درست مانند هر ویژگی شخصیتی دیگری تقاط ضعف و قوتی وجود دارد و تفاوت اینجاست که یک فرد عصبی با نقاط ضعف و قوت خویش آشنایی بسیار دارد چون در موردشان بسیار فکر می کند و این الزاماً یک صفت بد و منفی نیست .
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *