#


بی علامت ترین سرطان کدام است؟

15 فوریه 2018 بدون نظر 1351 بازدید

بی علامت ترین سرطان کدام است؟

کدام سرطان بی علامت ترین نوع سرطان است

حسن کرمی، متخصص اورولوژیست با اشاره به این که سرطان پروستات یکی از بی علامت ‌ترین سرطان ‌های بدن می باشد در مورد علائمی که این بیماری دارد توضیحاتی را ارائه داده است.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص اورولوژی در مورد سرطان پروستات توضیح داد: یکی از بی نشانه ترین سرطان های بدن سرطان پروستات به حساب می آید که چنانچه ما دنبال کشف آن نباشیم ممکن است  تا زمانی که پخش نشده است هیچ نشانه ای نداشته باشد.

کرمی در ادامه افزود: بر عکس بزرگی پروستات که منجر به فشار به گردن مثانه شده است و خود را با نشانه هایی از قبیل کم کردن سرعت پرش ادرار، قطره قطره آمدن ادرار، باریک شدن ادرار، باقی ماندن ادرار در مثانه ، دو شاخه شدن ادرار و عدم تخلیه کامل مثانه نمایان می کند.

این متخصص اورولوژیست با اشاره به این که سرطان پروستات به خاطر این که در هفتاد درصد مواقع از بخش محیطی پروستات آغاز می شود اکثراً هیچ علامت و نشانه ای را نشان نمی دهد، بیان کرد: در برخی از موارد بزرگی خوش خیم و سرطان پروستات، همزمان در بیمار به وجود می آید که چنین بیمارانی خوش شانس می باشند چرا که به خاطر اختلالات تخلیه ادرار  مورد آزمایش قرار می گیرند و سرطان پروستات آن ها در مراحل زودتر تشخیص داده می‌ شود.

حسن کرمی ادامه داد: نتیجه این که ما نباید منتظر بروز علائم و نشانه های سرطان پروستات باشیم و چنانچه که شما بالای پنجاه سال سن دارید، سابقه خانوادگی سرطان پروستات در پدر و عمو و برادرتان را دارید به طور حتم باید برای چکاپ از لحاظ سرطان پروستات به دکتر متخصص مجاری ادراری مراجعه کنید. در حالت کلی به همه ی مردانی که بالای پنجاه سال سن دارند و چه نشانه های مشکل ادراری داشته باشند و یا نداشته باشند و همه ی مردانی که بالای چهل سال سن داردن و پدر و برادر و عموی آن ها به سرطان پروستات مبتلا می باشند باید از لحاظ سرطان پروستات، مورد آزمایش قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نشانه های ادراری، سرطان پروستات در برخی اوقات که پیشرفت کند سایر اعضای بدن را درگیر می کند و احتمال دارد که زمانی علامت‌ دار شود که کار از کار گذشته است.

این متخصص اورولوژیست در پایان بیان کرد: شایع ‌ترین جایی که سرطان پروستات منتشر می شود استخوان ها و به خصوص استخوان ‌های کمر و ستون فقرات می باشند که همراه با درد منتشر استخوان، رنگ پریده گی، شکستگی خود به خود استخوان و یا فشار به اعصاب کمری و فلج شدن و از کار افتادن پاها نشانه هایی هستند که در آزمایش احتمال دارد تشخیص سرطان پروستات انتشار داده اند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *