#


بیماری های مرگ بار چه علائمی در بدن دارند؟

31 دسامبر 2017 بدون نظر 1323 بازدید

بیماری های مرگ بار چه علائمی در بدن دارند؟

بیماری های مرگ بار چه علائمی در بدن دارند؟

بیماری ها در ابتدا خود را با نشانه هایی در بدن ظاهر می کنند. اگر به این نشانه های دقت داشته باشید می توان فرد را از بیماری و مرگ زودرس نجات داد.

به گزارش ازمن بپرس، کارشناسان توصیه هایی را به افراد می کنند که روزانه خود را مورد معاینه دقیق قرار دهند و علائمی که ممکن است نشان دهنده ابتلا به بیماری های گوناگون باشد را نادیده نگیرند. در ادامه برخی از علائم زود هنگامی که به فرد هشدار می دهد که دچار بیماری شده است را به شما توضیح می دهیم.

از دست دادن وزن بدون دلیل خاص

بسیاری از افراد علاقه دارند که وزن شان متناسب باشد و به  همین دلیل رژیم های غذایی که برای لاغری است را رعایت می کنند. ولی اگر شخصی از رژیم غذایی خاصی استفاده نکند و فعالیت های ورزشی که داشته است مانند همیشه باشد ولی به طور غیر معمول وزنش کاهش یابد نشان دهنده این است که به بیماری جدی ای مبتلا شده است.

برخی از بیماری های که با کم شدن وزن خود را ظاهر می کنند عبارتند از مشکل در دستگاه گوارش مخصوصا در روده ها، دیابت، سرطان، فعالیت بیش از حد غده تیروئید و افسردگی. اگر وزن تان همراه با احساس خستگی و افسردگی کم می شود باید هر چه سریع تری بار معاینات مورد نیاز به پزشک متخصص مراجعه کنید.

وجود توده در بدن

اگر احساس کردید که در بخشی از بدن تان توده ای وجود دارد هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید. مخصوصا اگر در قسمت سینه بانوان و یا اسکرتوم مردان وجود داشت. البته بسیاری از توده ها غیر سرطانی و خوش خیم می باشند نظیر فیبروم و کیست های تخمدان. ولی هر توده ای که در بدن به وجود می آید باید مورد آزمایش کارشناس مربوطه  قرار بگیرد تا از لحاظ خطر وجود سرطان بررسی شود.

درد شدید در قفسه سینه

اگر در قسمت قفسه سینه تان احساس درد کردید ممکن است که علائمی چون بروز حمله قلبی و یا ایجاد لخته خونی در ریه، بازگشت اسید به مری، اسپاسم عضله های کوچک بین دنده ها و یا سوزش در اثر سرفه زیاد به همراه داشته باشد.

درد قفسه سینه در اکثر موارد با حمله ی قلبی اشتباه گرفته می شود. ولی اگر علائمی مانند احساس سنگینی و فشار بر روی قلب بیشتر از پانزده دقیقه را دارید، اگر این درد به بازوها و پشت شانه ها انتقال پیدا کرد و یا اینکه به درد فک صورت مبتلا شدید، اگر احساس می کنید که حالت تهوع دارید و مقدار زیادی عرق و همراه آن سرفه می کنید باید این را بدانید که سریعا باید به مراکز درمانی مراجعه کنید و یا اینکه با اورژانس تماس بگیرید.

یبوست مزمن

اگر شخصی به تغییرات در اجابت مزاج، یبوست، اسهال بسیار شدید و مزمن، دفع خون به همراه مدفوع ، سیاه و تیره شدن رنگ مدفوع و مواردی شبیه به این ها دچار شدید نشان دهنده این است که فرد به سرطان روده مبتلا شده است.

اگر این علائم بیش از دو هفته به طول انجامید باید برای آزمایش های بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای تشخیص سرطان روده از آزمایش خون، مدفوع و همچنین کولونوسکوپی استفاده می کنند.

مشکل در بلع و فرو دادن غذا

اگر شخصی با بلعیدن غذا مشکل پیدا کند نشان دهنده این است که به سرطان مری و معده دچار شده است. البته برخی از مشکلات روانی هم می تواند باعث ایجاد مشکل در بلع غذا شود. اگر مشکل در بلع حالت ریشه دار پیدا کند و همراه با علائمی چون گیر کردن غذا در گلو، کاهش وزن، سرفه و مواردی از این قبیل باشد نشان دهنده ی خطر ابتلا به سرطان گوارش می باشد و باید توسط متخصص مربوطه مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد.

سرفه مزمن همراه با سرگیجه

سرفه هایی که بر اثر سرماخوردگی و آنفولانزا به وجود می آید نهایتاً بعد از سه هفته بهبود می یابد. ولی اگر سرفه کهنه و خشک باشد و همراه با سرگیجه و تنگی نفس باشد می تواند نشان دهنده این باشد که فرد به بیماری های نظیر آسم، نارسایی ریه و قلب و حتی سرطان ریه دچار شده است.

اگر در قفسه سینه احساس درد می کنید و سرفه های تان با ترشحات خونی همراه است، اگر وزن تان در حال کم شدن است و در صدای تان تغییراتی ایجاد شده است و در قسمت گردن تورم به وجود آمده است می تواند نشان دهنده این باشد که فرد به بیماری هایی چون ریوی و سرطان مبتلا شده است و باید برای بررسی و آزمایش به متخصص مراجعه کند.

بیماری های عفونی و ویروسی

اگر در فصل زمستان دچار سرما خوردگی و آنفلوآنزا می شوید ممکن است که به دلیل کاهش دریافت ویتامین Dباشد. تحقیقات نشان می دهند که ویتامین D حاوی اثرات ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد میکروبی در ریه ها می باشد و می تواند خطر ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی را کاهش دهد.

زخم های دهانی

اگر درون دهان تان زخمی ایجاد شد و بعد از سه هفته بهبود پیدا نکرد نباید از آن چشم پوشی کرد. چرا که ممکن است نشانه ابتلا به سرطان دهان باشد. طبق توصیه هایی که کارشناسان می کنند افراد باید هر شش ماه یک مرتبه برای بررسی کامل وضعیت دهان و دندان های شان به دندانپزشک مراجعه کنند.

هر نوعی از لکه های سفید، قرمز، زخم و توده در دهان ممکن است که نشان دهنده ایجاد سرطان دهان باشد که به عنوان یکی از مرگبار ترین سرطان ها به حساب می آید و اگر هر چه سریع تر آن را تشخیص دهید می توانید امید به زندگی را بالا ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *