#


یک آزمایش ساده چشم برای تشخیص بیماری اوتیسم

بیماری اوتیسم
27 جولای 2017 بدون نظر 1105 بازدید

یک آزمایش ساده چشم برای تشخیص بیماری اوتیسم

چگونگی عمل این تست چشم

یک مطالعه جدید می تواند ابزار جدیدی را ارائه کند که به پزشکان کمک می کند که افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را تشخیص دهند (ASD). تست، که شامل اندازه گیری حرکات سریع چشم است، ممکن است در ناحیه مغز، نقص در نقش عاطفی و اجتماعی را نشان دهد.

یک مطالعه جدید در مجله علوم اعصاب اروپا می تواند ابزار جدیدی را ارائه کند که به پزشکان کمک می کند افرادی را که دارای اختلالات طیفی اوتیسم هستند (ASD) شناسایی کنند. تست، که شامل اندازه گیری حرکات سریع چشم است، ممکن است در ناحیه مغز، نقص در نقش عاطفی و اجتماعی را نشان دهد.

رابطه چشم و اوتیسم

پروفسور جان فوکس مدیر مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه روچستر دل مونته ناسا و همکارانش در این مطالعه ، گفتند: “این یافته ها بر اساس یک زمینه تحقیقاتی در حال رشد است که نشان می دهد که حرکت چشم می تواند به عنوان یک پنجره به بخشی از مغز که در تعدادی از اختلالات عصبی و پیشرفت مانند اوتیسم نقش داشته باشد.”

ASD دارای طیف گسترده ای از علائم است که می تواند در شدت از فرد به فرد متفاوت باشد. این غیر قابل پیش بینی بودن نه تنها یک چالش برای تشخیص را ارائه می دهد، بلکه همچنین می تواند بهترین شیوه درمان را تشریح کند. از این رو شناسایی فنوتیپ خاص این اختلال، اولین گام ضروری برای ارائه مراقبت موثر است.

مشخصات چشم که نشاهنده اوتیسم است

جنبش های چشم و مکانیسم هایی که در مغز کنترل و پردازش می کند، و چیز هایی را مغز انتخاب می کند تا به آن نگاه کند در طول دهه ها، تمرکز اصلی محققان علوم اعصاب بوده است. حرکات سریع چشم ما وقتی که ما توجه خود را از یک شی به دیگری، به عنوان “اسکید” شناخته می شود، انتقال می دهیم، برای هدایت، درک و ارتباط با جهان اطراف ما ضروری است. در افراد سالم، این اسکید ها سریع، دقیق و منظم است، هدایت خط از یک نقطه به نقطه دیگری.

ارتباط بالقوه جنبش چشم در افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند، محدوده ای از مغز است که این اعمال را کنترل می کند، یک ساختار ضعیف شده از نورون هایی که به عنوان مخچه شناخته می شوند. در حال حاضر به طور سنتی نقش مهمی را در کنترل موتور بازی می کند، در حال حاضر شناخته شده است که مخچه از طریق ارتباط با بقیه مغز به احساس و شناخت نیاز دارد. شواهد در حال افزایش است که ساختار مخچه در جمعیت افراد مبتلا به ASD تغییر کرده است.

ارتباط مخچه و حرکات چشم

در یک سری از آزمایشات، نویسندگان این مطالعه حرکات چشم افراد مبتلا به ASD را دنبال کردند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک هدف بصری را که در مکان های مختلف روی صفحه نمایش داده می شود، ردیابی کند. این آزمایش به گونه ای طراحی شده است که اغلب باعث تمرکز بیش از حد شده است. در افراد سالم، مغز به درستی حرکت حرکات چشم را همانطور که نیاز است تنظیم می کند. با این حال، حرکات چشم افراد مبتلا به ASD همچنان در کنترل دنبال کردن شیع بصری مشکل داشت و این نشان می دهد که کنترل های حرکتی حسی در مخچه که مسئول جابجایی چشم هستند، دچار اختلال می شود.

عدم توانایی مغز برای تنظیم اندازه حرکت چشم، ممکن است نه تنها نشانگر اختلال عملکرد مخچه باشد، بلکه ممکن است به توضیح ارتباطات و تعارضات اجتماعی که بسیاری از افراد مبتلا به ASD آن ها را تجربه می کنند کمک کند.

آیا میتوان در کودکی اوتیسم را تشخیص داد؟

پروفسور ادوارد فریدمن، گفت: “این یافته ها نشان می دهد که ارزیابی توانایی افراد برای انطباق با دامنه ساکاده یکی از راه های تعیین این که آیا این عملکرد مخچه در ASD تغییر کرده است یا نه می باشد.” استادیار گروه علوم انسانی URMC و همکارانش در این مطالعه نیز تایید کردند. “اگر این نقص ها در یک گروه کودکان مبتلا به ASD پیدا شود، این احتمال وجود دارد که به عنوان یک روش برای تشخیص زودهنگام این اختلال بتوان از آن استفاده کرد. “

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *