#


بیماری ام اس از چه زمانی ظهور پیدا کرد؟

ام اس
3 اکتبر 2017 بدون نظر 1401 بازدید

بیماری ام اس از چه زمانی ظهور پیدا کرد؟

بیماری ام اس از چه زمانی ظهور پیدا کرد؟

به گزارش از من بپرس این بیماری توسط جین مارتین چارکات فرانسوی در سال ۱۸۶۸میلادی که یک متخصص اعصاب بود معرفی شد. پرسیدن شرح حال یکی از بهترین راه هایی است که می توان این بیماری را تشخیص داد. این بیماری تقریبا بین سن ۲۰تا ۴۰سالکی اتفاق می افتد و در بین خانم ها بیشتر شایع است. این بیماری یکی از بیماری هایی است که مغز و نخاع را تخت تاثیر قرار می دهد که به آن مولتیپل اسکلروزیس نیز می گویند.

جامعه کنونی با پیشرفت علم و صنعت و ماشینی شدن تغییر و تحول زیادی کرده است. امروزه آلودگی ها بسیار زیاد شده است چه در آب و هوا و چه در مواد غذایی. شاید برخی از افراد بپرسند چرا مواد غذایی؟ به این دسته از افراد باید بگوییم که با افزایش جمعیت مواد غذایی دچار کمبود شده است و به همین دلیل باعث شده است که در صنعت کشاورزی و ژنتیک تغییراتی را انجام دهند و برای رشد سریع تر و افزایش آن ها از انواع کود شیمیایی استفاده می کنند. این کودها در خود موادی دارند که جذب گیاهان می شود و باعث دگرگونی در تعادل مواد غذایی می شود. در نتیجه وقتی انسان از این مواد غذایی استفاده کند تعادل بدنش بهم می خورد.

در مورد آلودگی هوا باید آشنایی داشته باشید. در این روزها با افزایش انواع ماشین ها، اتوبوس ها، کامیون ها و مینی بوس های نفتی و گازسوز موجب آلودگی هوا شده است. وقت یمونوکسید کربن در هوا زیاد شود باعث می شود که هوا آلوده شود، ولی متاسفانه راهی برای از بین بردن آن ها پیدا نکرده اند.

تمام این آلودگی ها باعث شده است که بیماری های خطرناکی سراغ انسان ها بیاید. یکی از همین بیماری ها که بیشتر در بین خانم های جوان و دختران شیوع پیدا کرده است بیماری ام اس MS می باشد که هنوز هیچ متخصصی دلیل به وجود آمدن این بیماری را تشخیص نداده است. بعضی از آن ها نظریاتی را گفته اند ولی هیچ دلیل علمی ندارد.

تنها دلیلی که برای این بیماری تشخیص داده اند ویروسی و یا اتوایمیون می باشد که هنوز برای خودشان هم ثابت نشده است ولی متاسفانه از بیماران هزینه زیادی را بابت اینترفرون درمانی می گیرند.

ام اس

ام اس

MS چیست؟

MS خلاصه شده ی Multiple Sclerosis است که به اعصاب مرکزی یعنی مغز و نخاع اختصاص دارد و باعث به وجود آمدن لکه های سفید و یا پلاک های متعدد بر روی مغز می شود. با به وجود آمدن پلاک ها غلاف های سلول های عصبی مغز سفت می شوند که باعث می شود از منتشر کردن جریان الکترو شیمیایی رشته های عصبی و اختلال در حرکات جلوگیری کند.

اگر دچار این مشکلات شوید فرمانی که از مغز صادر می شود را به راحتی به اعضا و ماهیچه ها نمی رساند. مغز فرمانده کل بدن است و تمام اعضا را زیر نظر دارد و تمام افراد باید این اندان مهم و حیاتی را بهتر بشناسند و از ان به خوبی مراقبت کنند. به خاطر اینکه تمام اعضای بدن یک کار خاص انجام می دهند و هر کدام از آن ها تغذیه مناسب خود را می خواهند.

مهم ترین مساله این است که تمام اعضای بدن تحت کنترل این عضو مهم است و اگر کوچکترین عصبیت و نگرانی به آن وارد شود باعث اثرات مخربی می شود و کارکرد آن را دچار اختلال می کند.

علائم بیماری MS

دو بینی، بی حس شدن و کرخ شدن بعضی انگتان دست و پا، یخ زدگی قسمتی از بدن، عدم هماهنگی اعضا مخصوصا پاها به هنگام راه رفتن، خواب زیاد، تنبلی و بی حسی، ضعف عمومی بدن، عدم هماهنگی بین کلمات در سخن گفتن، دفع بیش از حد ادرار نسبت به دیگران، حساس و زود رنج شدن، دیدن کابوس در بعضی از افراد، مور مور شدن انگشتان دست یا پا، حالت برق گرفتگی لحظه ای در بدن، داغ شدن قسمتی از بدن، عصبی شدن بی مورد، لخت شدن بدن،

خستگی زودرس، اسپاسم ماهیچه ای، سنگینی سر و بدن، دیر هضم شدن غذا، یبوست مزاج، علاقه به خوردن بعضی غذاهای سردی بخش، از دست دادن کامل بینایی، عدم تحمل آب سرد و هوای سرد، زود انزالی در آقایان، انزوا طلبی و گوشه گیری، داشتن لرزش هنگام حرکت، سرما سرما شدن استخوان های بدن مخصوصا پاها، در صورت پیشرفت بیماری عدم کننترل ادراد، عدم تحمل هوای گرم و آب گرم، کم شدن میل جنسی، افسردگی و خود خوری، نداشتن تعادل، یاری نکردن ماهیچه های پا هنگام راه رفتن.

ام اس

ام اس

انواع بیماری MS

کسانی که به بیماری ام اس مبتلا شده اند را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • افرادی که به این بیماری مبتلا هستند و از راه پاهای شان مورد حمله قرار می گیرند.
  • کسانی که از اول از راه بینایی مورد حمله قرار می گیرند.

گروه اول:

اگر این بیماران را هر چه زودتر برای معالجه پیش پزشک متخصص ببرند حتما جواب خوبی دریافت می کنند. ولی اگر برای درمان این بیماری کوتاهی کنند دچار حملات متعددی می شوند و اگر هر چه دیرتر برای درمان این حملات اقدام کنند درمانش نیز سخت تر می شود.

گروه دوم:

اگر برای این بیماران هم زودتر اقدام کنند نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و در زمان کمی به بهبودی کامل می رسد. این گروه از بیماران هرگز نباید بستنی و مواد غذایی یخ زده را میل کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *