#


بورسیت (التهاب بورسا: کیسه موجود بین تاندون و استخوان): ۷ روش برای کاهش درد

13 اکتبر 2017 بدون نظر 1351 بازدید

بورسیت (التهاب بورسا: کیسه موجود بین تاندون و استخوان): ۷ روش برای کاهش درد

بورسیت (التهاب بورسا: کیسه موجود بین تاندون و استخوان): ۷ روش برای کاهش درد

تعداد بورساها، حدود هشت تا در شانه ، یازده تا در هر زانو و ۷۸ تا در هر طرف بدن می باشد. أغلب آنها حکی نامگذاری نشده اند و وقتی کارشان را درست انجام دهند. دلبلی وجود ندارد که حتی به یکی از آنها توجه شود .

اما اگر یکی از آنها از کار بیفتد، شما تازه متوجه می شوید که این کیسههای مایع که بورسا نام دارند، چقدر مهم هستند. بورسا حرکت بدون اصطکاک و نرم خیلی از مفاصل بدن را تضمین می کند. در زیر، درمان های تسکین دهندهٔ آن آمده است :

استراحت بهترین کار است .

اولین کاری که برای درد هر مفصل باید انجام دهید، استراحت است .

فعالیت های دردزا را متوقف کنید و به مفصلی استراحت دهید.

حرکات خود را محدود و از یخ استفاده کنید .

آلن توماسون میگوید: من معمولاً در صورت داغ بودن مفصل ، از یخ استفاده می کنم . ده دقیقه از یخ و ده دقیقه استراحت.

با سرما درد را تسکین دهید.

اگر درد یا تورم خیلی حاد نیست و گرما از بین رفته باشد، از درمان ترکیبی سرمایسا گرما استفاده کنید : ده دقیقه از یخ و ده دقیقه از گرما.

به داروهای OTC ( بدون احتیاج به تجویز پزشک ) بیشتر توجه کنید.

دکتر نبسمن می گوید: در صورت عدم آلرژی ، مصرف داروی ضد التهاب مناسب را توصیه می کنم . دارویی را که بیشتر میپسندم ، آسپیرین است. آسپیرین پوشش دار رودهای از طریق روده ها جذب می شود و برای کسانی که زخمهای گوارشی دارند مناسب است.

بورسیت

با روغن کرچک، درد را آرام کنید.

درد مرحلهٔ حاد بورسیت (التهاب بورسا) معمولاً بعد از چهار پنج روز فروکش میکند اما ممکن است مدت طولانی تری نیز طول بکشد. زمانی که دیگر درد، حاد نبود باید درمان عوض شود. در این زمان ، گرما جانشین سرما و ورزش جایگزین بی حرکتی میشود.

دکتر توماسون ، روغن کرچک را به علت سادگی و مؤثر بودن توصیه می کند. روغن کرچک را روی مفصل آسیب دیده بمالید. یک پارچه پشمی یا پنبه ای روی آن بگذارید و از پد گرمازا استفاده کنید.

دستتان را آویزان کنید.

اگر درد شانه یا آرنج دارید، پزشکان حرکت آزاد دست را برای تسکین درد توصیه می کنند. دکتر ادوارد رسنیک می گوید : باید هدف شما حفظ دامنهٔ حرکت باشد. وی توصیه می کند : به جلو خم شوید و با گذاشتن دست سالم روی صندلی ، به دست دردناک اجازه دهید به طرف پایین بیفتد. سپس به طرف جلو و عقب و طرفین و سرانجام به صورت دایرهای در جهت و خلاف جهت عقربههای ساعت بچرخانید .

کشش گربهای را امتحان کنید.

نمی توان بیش از حد بر اهمیت ورزشی هایی که برای بهبودی بورسیت انجام می شود ، تأکید کرد. کلیهٔ متخصصین ما تکنیکهای کششی ای را که منجر به حرکت نرمال و کامل مفصل می شود، توصیه می کنند . یک حرکت کششی مهم برای مفاصل شانهٔ سفت و خشک ، کششی گربه ای است . بر روی دست ها و زانوها روی زمین قرار بگیرید. دست ها را به آرامی جلوی سر قرار دهید و در حالی که به طرف عقب و روی پاشنه ها می آیید، آرنج ها را به حالت سفت حفظ کنید. دکتر رسنیک می گوید: من به مردم می گویم که انگشت های دست را در گوشهٔ دیوار به طرف بالا حرکت دهید؛ هدف از این کار ، رسیدن زیر بغل به گوشهٔ دیوار میباشد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *