#


به چه دلیل پوست صورت قرمز می شود؟

12 آوریل 2018 بدون نظر 3273 بازدید

به چه دلیل پوست صورت قرمز می شود؟

پوست صورت به چه دلایلی قرمز می شود/ راه های درمان قرمزی صورت

دکتر مسعود داودی، متخصص پوست و مو با اصرار بر این که نباید نسبت به قرمز شدن اتفاقی پوست صورت یا همان «فلاشینگ» بی ‌تفاوت بود، در خصوص دلیل های قرمز شدن پوست صورت و درمان ‌های آن نیز توضیحاتی داده است.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص پوست و مو در مصاحبه ای که با سلامت آنلاین داشته است بیان کرد: فلاشینگ به قرمز شدن اتفاقی صورت گفته می شود که احتمال دارد به همراه احساس بالا رفتن فشار خون، گُرگرفتگی، گرما و کلافگی باشد.

دکتر داودی با توجه به دلایل قرمز شدن ناگهانی پوست صورت گفته است: ساده ترین دلیل آن، پوست روشن و سفید می باشد که در اثر گرما، استرس و یا خجالت کشیدن سرخ می شود و این نوع قرمز شدن طبیعی می باشد، ولی قرمز شدن پوست های سبزه و تیره احتمال دارد دلیل های داخلی داشته باشد که یکی از آن ها حساسیت و آلرژی می باشد. به عنوان مثال بعضی از افراد در اثر استاده از غذاهای تند و ادویه دار و یا استفاده از الکل دچار پرخونی در صورت و بدن می گردند. پوست کسانی که دارای مشکل هورمونی می باشند، مبتلا به بیماری کوشینگ می باشند و یا با زیاد شدن هورمون های استروئیدی روبه رو هستند هم باعث قرمز شدن پوست صورت می شود. علاوه بر این استفاده از بعضی داروها؛ به ویژه استفاده مدام از داروهای کورتونی، افزایش تراوش هورمون های داخلی به دنبال ایجاد بعضی از تورموهای خوش خیم هم منجر به قرمز شدن پوست می شود.

وی در ادامه افزود: نوعی بیماری پوستی به نام «آکنه روزاسه» موجود می باشد که در آن به غیر از سرخ شدن پوست، احتمال دارد جوش هایی هم روی پوست صورت بیمار دیده شود که این بیماری بیشتر در بین خانم ها، به خصوص خانم های میانسال دیده می شود. یک نوع فلاشینگ دیگر نیز وجود دارد که اکثرا در بین خانم هایی که تقریبا در سنین یائسگی قرار دارند، دیده می شود. تا قبل از این که نشانه های یائسگی در این بیماران تکمیل شود، احتمال دارد دوره هایی از سرخ شدن پوست و تپش قلب را به خاطر کاهش تراوش هورمون های زنانه از غده تخمدان تجربه کنند.

این متخصص پوست و مو در خصوص روش درمان فلاشینگ گفته است: زمانی که دلیل اصلی قرمز شدن پوست صورت تعیین گردد، درمان دلیل زمینه ای را شروع می کنیم. در صورتی که آلرژی و حساسیت به وجود آمده در اثر استفاده از مواد غذایی تند و ادویه دار، دارو یا الکل باشد، باید منبع آلرژی را از بین برد، در صورتی که ناشی از مشکلات هورمونی باشد، با استفاده از دارو می توان سطح هورمون ها را تنظیم نمود که در این حالت سرخی صورت به خودی خود مرتفع می شود. برخی مواقع با وجود بر طرف کردن دلیل زمینه ای قرمز شدن پوست صورت، احتمال دارد بیمار به استفاده از داروهای موضعی احتیاج داشته باشد که پزشک تجویز می نماید. در مواردی که درمان تاثیری نداشته باشد، می توان از برخی از انواع لیرز برای کم کردن قرمزی استفاده کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *