#


بهترین و مناسب ترین تغذیه برای دانش آموزان

16 سپتامبر 2018 بدون نظر 785 بازدید

بهترین و مناسب ترین تغذیه برای دانش آموزان

به فرزندان خود در زمان مدرسه بهترین و سالم ترین تغذیه را بدهید

حسین فلاح، کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به بازگشایی مدارس و مواد خوراکی سالم برای دانش ‌آموزان عنوان کرد: دانش ‌آموزان در مدت زمان تحصیل می بایست از خوراکی هایی مصرف کنند که علاوه بر بالا بردن قدرت یادگیری، انرژی کافی داشته و ضرر نداشته باشد.

این کارشناس تغذیه مواد خوراکی ای که در هرم غذایی وجود دارد را بهترین و سالم ترین تغذیه برای دانش ‌آموزان انتخاب کرد و در ادامه گفت: مواد غذایی موجود در ۶گروه هرم غذایی می تواند بهترین و مناسب ‌ترین تغذیه برای دانش‌ آموزان باشد. زیرا این خوراکی ها با وجود همه ی مواد مورد نیاز، انرژی کافی بدن را فراهم می سازند.

فلاح با توجه به اینکه دانش‌ آموزان می بایست به میزان کافی از این خوارکی ها مصرف کنند، عنوان کرد: این دسته ‌ها حاوی لبنیات، میوه، گوشت،  نان و غلات، سبزی و حبوبات می باشد.

وی گروه نان و غلات را حاوی موادی مانند نان ، سیب ‌زمینی و برنج برشمرد و عنوان کرد: برای دانش آموزان ۶تا ۱۱سال، مصرف ۶تا ۱۱واحد به طور روزانه و برای دانش ‌آموزان ۱۲تا ۱۸سال مصرف روزانه ۹تا ۱۱واحد را ضروری دانست. هر واحد غذایی هم معادل سی گرم و تقریابا به میزان یک کف دست می باشد.

فلاح در مورد میوه و سبزی هم تشریح کرد: دانش‌آموزان گروه سنی ۶تا ۱۱سال روزانه باید بین ۲تا ۳واحد و دانش ‌آموزان بین ۱۲تا ۱۸سال، روزانه باید ۴تا ۵واحد سبزیجات مانند هویج، خیار و گوجه استفاده نمایند.

وی استفاده روزانه لبنیات مانند شیر، دوغ، خامه، پنیر و ماست را برای دانش‌ آموزان ضروری دانست و ادامه داد:  دانش‌ آموزان جهت بالا بردن قدرت تمرکز خود و رشد کافی می بایست هر روز از موادی که در گروه لبنیات وجود دارد استفاده نمایند. کودکانی که در گروه سنی ۶تا ۱۱سال هستند تقریبا ۲تا ۳واحد و دانش ‌آموزان گروه سنی ۱۲تا ۱۸سال نیز می بایست ۳واحد لبنیات به طور روزانه مصرف نمایند.

این کارشناس تغذیه مصرف روزانه ۱تا ۲واحد مرغ، تخم مرغ ، گوشت و ماهی را برای تمام افراد و به خصوص برای دانش‌آموزان ضروری دانست.

فلاح علاوه بر این به پرهیز استفاده بیش‌ از اندازه از گروه ‌های چربی و قند نیز اشاره کرد.

فلاح: صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است

این کارشناس تغذیه خوردن وعده صبحانه را برای کودکان و مخصوصا دانش آموزان لازم دانست و گفت: از جمله مهم ترین وعده های غذایی در طول روز وعده صبحانه است که برای هوشیاری کافی دانش‌ آموزان در طی روز و حفظ سلامت جسمی و ذهنی آن ها مهم است.

این متخصص تغذیه بیان کرد: دانش‌ آموزان باید در وعده صبحانه خود لبنیات به خصوص شیر و پنیر و سبزیجات را مصرف نمایند.

فلاح در مورد استفاده میان وعده ‌ها هم گفت: پیشنهاد می شود دانش ‌آموزان در برای زنگ تفریح خود میان‌ وعده‌ هایی که چرب و شور هستند را مصرف نکنند و بیش ‌تر میوه ‌ها، سبزیجات و لقمه‌ های خانگی را استفاده نمایند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *