#


با استفاده از دانه کنجد سلامت بدن تان را تقویت کنید

18 ژانویه 2018 بدون نظر 1735 بازدید

با استفاده از دانه کنجد سلامت بدن تان را تقویت کنید

با استفاده از دانه کنجد سلامت بدن تان را تقویت کنید

علاوه بر این که از دانه کنجد در آشپزی استفاده می شود به خاطر خاصیت های بسیار تغذیه ای و دارویی که در طب سنتی دارد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ازمن بپرس، طبق گفته کارشناسان تغذیه، دانه های کنجد علاوه بر این که خاصیت های آنتی اکسیدانی موجود در آن ها باعث مقابله با پیری می شود بلکه اسیدهای چرب امگایی که در خود دارد می تواند به رشد مو کمک کند.

علاوه بر این کنجد می تواند پوست را درخشان  و زخم روی پوست را بهبود ببخشد. دانه های کنجد می تواند گرما و رطوبت پوست را حفظ کند. همچنین دارای مقدار زیادی خاصیت های ضالتهابی می باشند که برای درمان قرمزی پوست و مشکلات دیگر پوست صورت از راه پاتوژن ها و عموال دیگری که باعث عفونت های پوستی می شود ضروری می باشد. اگر یک قاشق روغن زیتون و دو قاشق پودر کنجد را با هم ترکیب کنید و آن را در طول هفته یک یا دو بار بر روی پوست بگذارید می تواند باعث شاداب شدن پوست تان شود.

خاصیت هایی که کنجد دارد علاوه بر این که  برای پوست موثر می باشد، بلکه برای مو نیز ویژگی های بسیاری دارد. کنجد می تواند با اسیدهای چربی که دارد ریشه مو را تغذیه کند و باعث رشد بیشتر آن شود. کنجد می تواند پوست سر را مرطوب کند و جریان خون به طرف فرق سر را برای جوان سازی فولیکول های مو درمان کند. برای این کار باید دو قاشق چایخوری روغن کنجد را همراه با دو الی سه قطره روغن رزماری و یک قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. مواد به دست آمده را بر روی فرق سر بمالید و به آرامی با دست تان ماساژ دهید. پس از آن موهای تان را با استفاده از شامپو بدون مواد شیمیایی و نرم کننده شست و شو دهید. می توانید این کار را در طول هفته دو تا سه بار انجام دهید.

این روغن نسبت به سایر روغن های دیگر دارای بالاترین مقدار روغن می باشد. اگر از این روغن استفاده کنید باعث می شود که پلاک های دندانی از بین برود و بهداشت دهان و دندان را افزایش می دهد.

با استفاده از روغن کنجد می توانید یبوست را درمان کنید و سلامت گوارش تان را بهبود ببخشید. علاوه بر این کسانی که در حال درمان رادیوتراپی به خاطر سرطان هستند این روغن می تواند برای آن ها بسیار مفید باشد.

ترکیباتی که دانه های کنجد دارند مانند منیزیم می تواند مقدار سالم انسولین و گلوکز را حفظ  کند و ابتلا به دیابت را کاهش دهد. همچنین منیزیم موجود در کنجد می تواند برای پایین آوردن فشار خون بسیار تاثیر گذار باشد.

دانه های کنجد به خاطر خاصیت های ضد پیری که دارد می تواند موها را تغذیه کند و از سفید شدن آن ها جلوگیری کند.

علاوه بر این کنجد می تواند التهاب مفاصل، ماهیچه ها و استخوان ها را کاهش دهد. کنجد می تواند از پوست در برابر اشعه های UV خورشید و رادیکال های آزاد مراقبت کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *