#


باورهای اشتباه درباره شیر گاو

شیر گاو
28 دسامبر 2018 بدون نظر 2433 بازدید

باورهای اشتباه درباره شیر گاو

در ارتباط با لبنیات باور های زیادی وجود دارد و اینکه به کدام نتیجه این باور ها اعتماد کنیم کار سختی است. با این وجود باورهای اشتباهی نیز درباره شیر گاو وجود دارند که نباید توجهی به آنها داشته باشیم.

بسیاری از افراد شیر گاو را به عنوان یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی خود برای حفظ تندرستی و سلامت مطلوب استفاده می کنند اما این شرایط می‌تواند بر اساس باورهای غلطی باشد که بدون پشتیبانی علمی قوی ای شکل گرفته باشد.

 کودکان برای رشد به شیر گاو نیاز دارند؟

یکی از مهمترین خواسته های والدین نسبت به کودکان این است که روزانه شیر مصرف کند زیرا بر این باور هستند که شیر برای سلامت آنها بسیار ضروری و مفید است.

با این وجود برخی از پژوهش‌ها نشان دادند کودکانی که شیر نمی خورند نیز می توانند به اندازه آنهایی که شیر می نوشند سالم باشند. در نتیجه اینگونه به نظر می رسد کودکانی که شیر گاو می نوشند بیشتر در معرض خطر بیماری هایی مانند عفونت های گوش، ابتلا به آسم و کلیک قرار دارند.

شیر گاو استخوان ها را قوی می سازد

 یکی از باورهای رایج دیگری که در بین مردم وجود دارد این می باشد که شیر به علت این که حاوی محتوای زیادی از کلسیم می باشد باعث رشد و قوی شدن استخوان ها می گردد.

اما هیچ پیوند علمی قوی بین شیر گاو و سلامت استخوان وجود ندارد. در حقیقت کلسیم به آن اندازه که فکر می‌کنیم عنصر کلیدی برای سلامت و رشد استخوان ها نیست.

 طی مطالعه ای که در دانشگاه هاروارد در یک بازه ۲۰ ساله و بین ۷۲ هزار نفر زن انجام شد به این نتیجه رسیدند که نوشیدن شیر کمک خاصی به پیشگیری از پوکی و یا شکستگی استخوان نمی کند.

در یک مطالعه دیگر که هدف گروه دختران نوجوان بودند مشاهده شد، دخترانی که کلسیم خود را از محصولات لبنی دریافت می‌کردند نسبت به آنهایی که از لبنیات کمتری مصرف می کنند در معرض خطر بیشتری برای شکستگی های استخوان قرار داشتند.

برای پرهیز از کمبود کلسیم به شیر گاو نیاز دارید

حتما بسیار شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که شیر بهترین منبع برای کلسیم محسوب نمی شود. مواد غذایی گیاهی مانند سبزی های برگدار، لوبیاها مغزهای خوراکی و دانه ها می توانند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کنند.

شیر کم چرب، از چاقی در کودکان پیشگیری می کند. مطالعات نشان داده است که اگر برای شیر کم چرب به عنوان روشی برای مبارزه با چاقی در کودکان استفاده می کنید باید بدانید که شیر کم چرب به پیشگیری از چاقی در کودکان کمکی نمی‌کند.

شواهد بسیار خوبی موجود می باشد که نشان دهنده این است مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها بهترین روش برای مبارزه با چاقی در دوران کودکی هستند.

 

 شما هر اندازه که دوست دارید شیر بنوشید

این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد شیر می‌تواند باعث ایجاد بیماری در بدن شود.

 افرادی که باور دارند شیر برای سلامت ضروری است باید این را بدانند که نمی توانند به هر میزان که می خواهند در طول روز شیر بنوشد.

در مطالعه ای که با حضور ۶۰ هزار زن که در بازه سنی ۳۹ تا ۷۴ سال قرار داشتند و ۴۵ هزار مرد که در بازه سنی ۴۵ تا ۷۹ سال قرار داشتند مشخص شد که روزانه بیش از سه لیوان شیر یا بیشتر مصرف شود منجر به شکستگی های لگن و خطر مرگ را نیز افزایش می دهد.

همچنین مطالعات دیگری چنین القا می کنند که مصرف بیش از حد شیر می‌تواند خطر ابتلا به سرطان و سنگ‌های کلیه را افزایش دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *