#


انجیر/ خواص درمانی فوق العاده انجیردر درمان بیماری ها

خواص درمانی انجیر
26 ژوئن 2017 بدون نظر 1089 بازدید

انجیر/ خواص درمانی فوق العاده انجیردر درمان بیماری ها

انجیر/ خواص درمانی فوق العاده انجیردر درمان بیماری ها

 انجیر به مقدار فراوان دارای ویتامین های آ،ب و ث و مواد معدنی مانند آهن، برم و منگنز و آهک و گوگرد است و کمی هم آرسنیک دارد و مواد چربی و سفیده ای. از همه بیشتر مواد قندی دارد.

 انجیر یک میوه سهل الهضم است و باید قبل از غذاخورد تا مجاری دستگاه هاضمه و گوارش را باز کند. اشتهاآورهم می باشد. برای هضم و دفع، غذا را آماده می سازد و سبب تخلیه شکم می شود. شربت انجیر و بادام شیرین را جهت لینت بچه می دهند. مربا و کمپوت انجیر بهترین غذا و ضد یبوست است. از جوشاندن انجیر در شیر شربتی به دست می آید که نرم کننده سینه و معده بوده، لثه را محکم و غرغره آن سینه و گلو را نرم و دردهای کهنه را شفا می دهد. کمی چاق کننده است، مخصوصا اگر چهل روز با انیسون(بادیان رومی) میل کنند.

 حرارت و تشنگی را تسکین و معرق و سموم و چربی را با عرق بیرون می کند. کبد را تقویت، ورم طحال را مفید، خوردن آن باکره مقاومت بدن را در مقابل سموم بالا می برد. خوردن آن با پسته و بادام جهت تقویت شهوت و حافظه و قدرت تعقل و تفکر سودمند است.

اگر انجیر را کوبیده، به صورت گرد درآوردند، می شود گفت قهوه انجیر برای سیاه سرفه، ذات الریه و سینه و دردهای مزمن مفید است و خشونت قصبه الریه را از بین می برد. وجود گوگرد در انجیر باعث ازدیاد مو شده و از ریزش مو جلوگیری می نماید. از انجیر شربت، ژاله و مارمالات درست می کنند. در زمستان برای گرم شدن از سرماخوردگی مفید است و میل نمائید.

جوشانده شاخه های انجیر برای استسقا و پوست تازه آن برای اسهال خونی و شکم روش تجویز می شود. انجیر بوی بد دهان را از بین می برد. ضماد گرد انجیر با آرد جو مسکن درد عضلات و دمل و کورک ها را بازمی کند. ضماد انجیر باروغن زیتون در معالجه ترکیدن پوست که از گرما ایجاد شده باشد مفید است. حمول انجیر با عسل زخم و جراحات را از بین می برد و از ترشح و خونریزی جلوگیری می کند.

چهار میوه: انجیر، خرما و کشمش و عناب جهت نرم کردن سینه است و از خونریزی جلوگیری می کند. دانه های انجیر معده و روده ها را جارو می کنند و فضولات را با خود دفع می کند. شرابه انجیر شیر را منعقد می کند و آن را تبدیل به نوعی پنیر می نماید که فوق العاده زود هضم است. این شرابه بلغم و لیزابه های معده و روده ها را نیز منعقد کرده، به دفع آنها کمک می کند. مالیدن آن میخچه، زگیل و خال گوشتی و آثار جلدی را از بین می برد و برای آب ریزش چشم زیاد تجویز می شود.

اگر کسی از این شرابه به پنبه زده در بن دندان یا حفره دندان کرم خورده بگذارد، فورا درد ساکت خواهد شد. اگر یک دانه انجیر کال را در دیگ حلیم بیندازند گوشت و گندم آن نرم وله می شود و به خوبی پخته می گردد. حبوبات هم با این وسیله نرم و زودتر پخته می شود. قدیمها خواص مختلف شیرابه را می دانستند. نوشته اند که جامدات را آب می کند و مایعات را منجمد می سازد.

اگر دندان پزشکان از این شیرابه جهت کشتن عصب دندان استفاده کنند، نتیجه ای بهتر و زودتر خواهند گرفت. این شیرابه دارای آنزیمی است شبیه لوزالمعده که به هضم غذا و گوشت کمک فراوانی می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *