#


التهاب ملتحمه (قرمزی چشم)؛ روش درمانی برای قرمزی چشم

التهاب ملتحمه
26 نوامبر 2017 يك نظر 913 بازدید

التهاب ملتحمه (قرمزی چشم)؛ روش درمانی برای قرمزی چشم

التهاب ملتحمه (قرمزی چشم)؛ روش درمانی برای قرمزی چشم

مادران، آن را قرمزی چشم مینامند، یک کلمهٔ عجیب که به معنای دو روز نرفتن به مدرسه است. حالا که بزرگ شده اید، آن را به عنوان التهاب ملتحمه چشم می شناسید.

قرمزی چشم را با آب بشویید.

حتماً به یاد دارید که مادر تان کنار تخت شما می نشست و حوله را در آب می گذاشت و به نرمی آن را روی چشمان تان قرار می داد؛ او فکر درستی داشت. کمپرس آب گرم را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه، سه یا چهار بار در روز روی چشم قرار دهید؛ این کار حتماً احساس شما را بهتر می کند.

چشم تان را تمیز نگه دارید.

خیلی اوقات ، ورم ملتحمه چشم به خودی خود بهتر میشود. برای تسریع بهبودی ، چشم و پلک های خود را با یک پنبه خیس شده در آب تمیز یا استریل ، پاک نگه دارید و پوسته ها را از چشمتان پاک کنید.

التهاب ملتحمه

التهاب ملتحمه

به چشم تان توجه کنید.

کمپرس آب گرم برای کودکان بسیار مناسب است اما بزرگسالان نیاز به مراقبت بیشتری دارند. پیتر هرش میگوید: بزرگسالانی که ترشح زیادی از چشم دارند باید یک محلول از شامپو بچه را ۱۰ بار با آب گرم رقیق و مژه های خود را با پنبهٔ آغشته به آن تمیز کنند؛ این کار بسیار مؤثر است. آب گرم ، پوسته ها را شل و شامپو بچه آنها را از محل اتصال پلک با مژه ها تمیز می کند .

حوله را کنار بگذارید.

حوله و یا هر چیز دیگری را که در تماس با چشمتان قرار دارد، برای شستشو کنار | بگذارید. این عفونت بسیار مسری است. حوله حمام یا سر و صورت را با کسی به با صورت مشترک استفاده نکنید، زیرا به راحتی بیماری را گسترش میدهد .

چشم تان را در تماس با کلر قرار ندهید.

آیا شنا در استخر باعث قرمز شدن چشم تان می شود؟ کلر موجود در استخرها باعث ایجاد التهاب ملتحمه چشم می شود. اما بدون کلر نیز باکتریها فرصت رشد و نمو پیدا می کنند و همین مشکل را به وجود میآورند. اگر می خواهید شنا کنید و به التهاب چشم نیز حساس هستید، از عینک های مخصوص شنا استفاده کنید.

ورم چشم ناشی از آلرژی را با یخ درمان کنید.

اگر از استخر جان سالم به در بر دید ولی با گرد گلهای تابستانی مشکل داشتید، احتمالأ التهاب چشم تان به دلیل حساسیت است. دانیل نلسون می گوید: اگر چشمان تان مثل جای نیش پشه می خارد و دارای ترشحات چرکی است از داروهای آنتی هیستامین و یا از کمپرس سرد استفاده کنید زیرا به خوبی ، خارش را از بین می برد.

التهاب ملتحمه

التهاب ملتحمه

داروها را در شب مصرف کنید.

دکتر پیترسون می گوید: ورم چشم حاصل از میکروب ها هنگام بستن چشمها بدتر می شود، به همین علت است که شب ها ، هنگامی که خواب هستید، چشمانتان بدتر می شود.

برای مبارزه با این فرایند، از پماد آنتیبیوتیک تجویز شده قبل از خوابیدن استفاده کنید؛ با این روش از کبره بستن و پوسته پوسته شدن جلوگیری خواهید کرد .

برای مراقبت از چشمتان به پزشک مراجعه کنید.

ورم ملتحمه چشم به راحتی درمان می شود و در عرض یک هفته به خودی خود از بین میرود.

در موارد زیر باید به پزشکتان مراجعه کنید :

* بعد از پنج روز ، بدتر شود.

* اگر قرمزی چشم با درد شدید و تغییر دید و یا ترشحات فراوان زرد یا سبز رنگ همراه باشد.

* اثر قرمزی در اثر برخورد یک چشم و آسیب به چشم تان ایجاد شده است. دکتر پیترسون گ گوید: گاهی اوقات، عفونت به چشم وارد می شود و قرنیه را درگیر و خراشیده می کند و می تواند منجر به زخم و یا از دست رفتن بینایی شود

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *