#


8 نشانه افسردگی که خودتان میتوانید متوجه شوید

افسردگی
7 آگوست 2017 بدون نظر 717 بازدید

8 نشانه افسردگی که خودتان میتوانید متوجه شوید

آیا می توانید بدون این که خودتان متوجه شوید افسرده باشید؟

در این پست به نشانه های افسردگی که خودتان می توانید آن ها را تشخیص دهید می پردازیم

۱) تغییرات وزن

افسردگی می تواند منجر به بی میلی کامل در مورد غذا شود، بنابراین ممکن است فرد حتی شروع به کاهش وزن کند حتی بدون اینکه متوجه شود. اما برعکس نیز می تواند اتفاق بیفتد: برای پر کردنت فضای خالی احساسی، بعضی از ما به غذا روی می آوریم و وزن اضاف می کنیم.

۲) مشکلات خواب

درست مثل اشتها، تغییرات فیزیکی می تواند به شدت ایجاد شود. شما به طور ناگهانی می توانید متوجه شوید که تمام روز در خستگی و خواب هستید یا اینکه نمیتوانید چشم بر هم بگزارید. شکل خاصی دیگر از مشکلات خواب این است که در وسط شب،خود را در حال راه رفتن می یابید.

۳) انواع درد ها

گالسون می گوید: “بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که افسردگی با علائم فیزیکی بدنی همراه است.” احساس درد در معده، گره در روده، سیستم ایمنی ضعیف می شود و سرماخوردگی ثابت و بیماری آنفلونزا،  درد تمام بدن و بیماری های مزمن تشدید شده (مانند آرتریت) می تواند با یک نوع افسردگی همراه باشد.

۴) خشم و تحریک پذیری

دکتر کاعی می گوید: “اگر شما به طور مداوم افسرده هستید، می توانید بسیار نا امید شوید، و این می تواند به عنوان خشم نشان دهد.” همانطور که بیان می کند، خشم افسردگی است که تغیر کرده است. داشتن یک فیوز کوتاه (زود از کوره در رفتن) و چیزهای کوچک که به طور معمول شما را ناراحت نمی کنند، ناگهان قدرت خراب کردن کل روز را دارند و این نشانه ای از افسردگی پنهان است.

۵) الکل

طبق اعلام انجمن MDSC حدود ۴۰ درصد از افرادی که از افسردگی رنج می برند به الکل اعتیاد دارند. استفاده از مواد مخدر، مصرف داروهای بدون نسخه، راه های معمولی است که بسیاری از ما سعی می کنیم از احساساتمان فرار کنیم. این نه تنها مشکل را مسدود نمیکند، همچنین می تواند همه چیز را بدتر کند؛ آسیب کبد و سلامت باعث تشدید افسردگی می شود.

۶) مشکل تمرکز

حس کنید قادر به تمرکز نیستید، سه ساعت زمان صرف کردن برای انجام کاری که باید نیم ساعت طول بکشد، تلاش برای یکپارچه کردن افکار خود  … این ها نیز علائمی است که با افسردگی ارتباط دارند. اگر به طور مداوم احساس کنید که انرژی ذهنی ندارید و احساس میکنید که ذهن شما خفه شده و ممکن است وقت آن باشد که به دنبال کمک باشید.

۷) مشکل با کار

افسردگی می تواند به شدت در توانایی شما در کار دخالت کند. احساس عدم توانایی بلند شدن از رخت خواب پس از بیدار شدن از خواب صبح می تواند مردم را در معرض غیبت طولانی مدت در افکار قرار دهد.

۸) فقدان درایو (علاقه) جنسی

کمبود کامل علاقه به رابطه جنسی می تواند (اما همیشه نه) ویژگی افسردگی باشد. اگر شما در رابطه هستید، کمبود علاقه برای همسر دوست داشتنی شما باعث می شود احساس گناه بیشتری کنید، خودخواهانه و نا امید بودن گاهی اوقات باعث افسردگی بیشتر شما می شود.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *