#

افسردگی و خوراکی ها
31 ژانویه 2017 بدون نظر 1169 بازدید

افسردگی و خوراکی ها

رابطه ی بین افسردگی و خوراکی ها

داروهای بسیاری برای تسکین علائم افسردگی وجود دارد اما جای تکیه به این گزینه های پرهزینه و گاه حتی مضر می توان از درمان های طبیعی مانند غذاهایی که توانایی  جسمی و ذهنی  را افزایش می دهند استفاده کرد.

حال به معرفی تعدادی مواد غذایی که به کنترل افسردگی کمک می کنند می پردازیم :

آجیل :

به دلیل داشتن امگا ۳  عصبانیت را که وجه مشخصه بسیاری از افراد افسرده است کنترل می کند و حس و حال ثابت تری ایجاد می کند مخصوصا گردو که سرشار از اسیدهای چرب سالم استمی تواند گزینه مناسبی برای تنظیم حس و حال شما باشد.

موز :

ملاتونین هورمونی است برای تنظیم خواب که اغلب  در افراد به دلیل احساس افسردگی از توازن خارج می شود لازم است و این میوه یعنی موز حاوی ملاتونین می باشد همچنین مغز از آمینواسیدهای موجود در موز برای تنظیم خلق وخو نیز استفاده می کند.

کاکائو :

به هر شکلی که از کاکائو استفاده شود گزینه مناسبی را برای بهبود روحیه می تواند باشد. کاکائو علاوه بر اینکه به قوای ذهن کمک می کند دارای موادی است که احساس خوب در مغز ایجاد می کنند.

سبزی های حاوی آنتی اکسیدان :

فایده سبزی برای سلامتی بر همگان آشکار است و هرچه بیشتر به رژیم غذایی اضافه شود بهتر است. اما سبزی هایی که آنتی اکسیدان بالایی دارند مانند اسفناج و کلم بیشتر از بقیه به بهبود دل ودماغ کمک می کنند.

بهترین مطالب آموزشی و اخبار حوزه بهداشت ، سلامت و پزشکی را با ما دنبال کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *