#


افزایش آلرژی با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها

26 فوریه 2018 بدون نظر 1453 بازدید

افزایش آلرژی با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها

دلیل آرام نشدن خارش پوست چیست؟

احتمالال در گذشته به گوش تان خورده است که استفاده بیش از حد آنتی ‌بیوتیک‌ ها، مقاومت افراد را در مقابل این داروها افزایش می دهد و احتمال دچارشدن به بیماری ‌های عفونی درمان‌ ناپذیر را بالا می برد. بر اساس گفته محققان، هر سال چندین میلیون‌ نفر، قربانی باکتری ‌های مقاوم به دارو می‌ شوند و به دلیل مقاومت بدن‌ شان به آنتی ‌بیوتیک‌ ها، جان شان را از دست می ‌دهند.‌

به گزارش ازمن بپرس، تمام افراد می دانند که استفاده خودسرانه و بی رویه آنتی ‌بیوتیک‌ ها، جان انسان ها را تهدید می ‌کند، ولی بعید به نظر می رسد که آنتی‌ بیوتیک‌ ها را برای عطسه‌ های پی در پی و خارش پوست‌ مان متهم کنیم. ولی نظر پژوهشگران، با تصورات ما در تضاد می باشد. آن ها می ‌گویند یکی از علل افزایش تعداد مبتلایان به آلرژی در چندین سال‌ اخیر، استفاده بی ‌قاعده از آنتی ‌بیوتیک ‌ها می باشد.

پنجاه درصد کودکان امروزی، آلرژی دارند

بر اساس گزارش آکادمی آمریکایی آسم، آلرژی و ایمونولوژی، تقریبا چهل تا پنجاه درصد از دانش‌آموزان در کل دنیا، به یک یا چند آلرژن حساس می باشند. آلرژی‌ های پوستی نظیر اگزما با مبتلا کردن ۱۰تا ۱۷درصد از آن ها، شایع ‌ترین آلرژی در جهان به حساب می آیند و پس از آن، آسم با ده درصد و آلرژی‌ های غذایی با هشت ‌درصد، بیشترین شیوع را در بین انواع دیگر آلرژی دارند. براساس گفته محققان ، افزایش تجویز آنتی‌ بیوتیک‌ ها برای کودکان، یکی از اصلی ترین علل شیوع آلرژی در کشورها می باشد. از نظر آن ها، اشتباه بعضی از متخصصان در تجویز آنتی ‌بیوتیک جهت درمان عفونت‌ های ویروسی -نظیر سرماخوردگی و گلودرد- می‌ تواند زمینه را برای شیوع آلرژی در کودکان مهیا سازد و حتی تا پایان عمر، آن ها را با این بیماری درگیر کند.

مراقب روده‌ های ‌تان باشید

واقعیت این است که آنتی ‌بیوتیک‌ ها، فقط باکتری‌ های مضر و عفونت ‌های مهلک را نابود نمی کنند. این داروهای قوی، باکتری ‌های مفید را نیز از بین می ‌برند و امکان فعالیت باکتری‌ های ضروری را در سیستم گوارش و روده‌ ها، کاهش می دهد. از آن جا که فعالیت باکتری ‌های مفید در روده، راهی برای بالا بردن توان دستگاه ایمنی بدن می باشد، می ‌توان گفت که آنتی ‌بیوتیک‌ ها با سوزاندن تر و خشک، توان بدن برای مقابله با بیماری‌ ها را کاهش داده و به آلرژن‌ ها فرصت مناسبی برای تهدید بدن می ‌دهند. پژوهش های انجام ‌شده در اروپا نشان می‌ دهد کودکانی که در مزارع رشد می ‌کنند، تعداد بیشتری از میکروب‌ ها در روده ‌های‌ شان وجود دارند و به همین خاطر، تا ۷۰درصد کمتر از کودکان دور از طبیعت، گرفتار آلرژی و آسم می‌ شوند. بر اساس نتایجی که از این بررسی ‌ها به دست آمده است گویای این است که قرارگرفتن بدن در معرض طیف گسترده ای از میکروب‌ ها، زمینه را برای تقویت دستگاه ایمنی بدن مهیا ساخته و بدن را در مقابل انواع آلرژی، مقاوم می ‌کند.

تا مجبور نشده ‌اید، در بارداری آنتی ‌بیوتیک مصرف نکنید

بر اساس گفته ی پژوهشگران نوزادانی که در ۴تا ۶ماه اول زندگی ‌شان در معرض درمان‌ های آنتی ‌بیوتیکی قرار داشته باشند، پنج برابر بیشتر از همسالان ‌شان، در معرض ابتلا به حساسیت قرار می‌ گیرند و امکان پیدا شدن علائم اگزما بر روی پوست‌ شان بیشتر می باشد. علاوه بر این، محققان می ‌گویند فرزندان مادرانی که در دوران بارداری مجبور به استفاده از آنتی‌ بیوتیک شده ‌‌اند، با امکان بیشتری در سال‌ های پس از تولد، از آلرژی رنج می‌ برند و دو چندان بیشتر از سایر کودکان ، با احتمال ابتلا به آسم روبه ‌رو می‌ شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *