#


اصلی ترین علائم آنفلوآنزا چیست؟

14 ژانویه 2018 بدون نظر 783 بازدید

اصلی ترین علائم آنفلوآنزا چیست؟

اصلی ترین علائم آنفلوآنزا چیست؟

سید سعید اسکویی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با توجه به پراکندگی آنفلوآنزای انسانی در روزهای سرد فصل زمستان بیان کرد: آنفلوآنزای انسانی یک نوع بیماری عفونی می باشد که همانند سرماخوردگی است که سالانه در روزهای سرد فصل زمشتان شاهد ایجاد این بیماری می باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه افزود: در استان قزوین بیماری آنفلوآنزا شیوع بسیاری ندارد و هیچ مشکلی در رابطه با این بیماری در این استان وجود ندارد و کسانی که به آن مبتلا می شوند به طور سرپایی درمان می شود. در اصل در استان قزوین مشکل خاصی نداشتیم.

وی همچنین گفت: اصلی ترین علائم آنفلوآنزای انسانی تب، سردرد، بدن درد و سرفه می باشد. نشانه هایی که این بیماری دارد همانند سرماخوردگی می باشد ولی در مقایسه با آن شدت بیشتری دارد و کسی که به این بیماری مبتلا می شود باید برای درمان به پزشک مراجعه کند.

اسکویی اظهار داشت: زمانی که به این بیماری مبتلا می شوید یک هفته به طول می  انجامد و فردی که به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شده است باید در این یک هفته به استراحت بپردازد و به مقدار زیادی مایعات مصرف کند. علاوه بر این برای جلوگیری از منتقل شدن آن به سایر افراد باید در زمان هایی که سرفه و عطسه می کند با استفاده از یک دستمال جلوی دهانش را بگیرد و پس از آن دستمال را در یک پلاستیک در بسته بیندازد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید داشت: برای جلوگیری از انتقال این بیماری شست و شوی دست ها از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر این توصیه می شود که برخی از افراد حساس مانند زنان باردار، بیماران کلیوی، قلبی و کبدی برای این که از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند از واکسن هایی که مخصوص این بیماری است استفاده کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *