#


اسکار (جای زخم)؛ راهکارهایی برای کاهش آسیب وارده

اسکار (جای زخم)
23 نوامبر 2017 ۴ نظر 1455 بازدید

اسکار (جای زخم)؛ راهکارهایی برای کاهش آسیب وارده

اسکار (جای زخم)؛ راهکارهایی برای کاهش آسیب وارده

چگونگی درمان یک بریدگی بستگی به اسکار موجود آن دارد و اینکه چقدر شما به آن اهمیت می دهید.

اسکار را در نطفه خفه کنید.

اگر شما نمیخواهید دندانهای تان پوسیده شود، قند نخورید و اگر نمی خواهید دچار اسکار شوید، سعی کنید جایی از بدن تان بریده نشود. موضوع بسیار ساده است . هر بار که پوست بریده شود، اسکار ایجاد می شود ؛ اما اسکار در بعضی افراد بیشتر از بقیه ایجاد می شود. این کاملاً یک مسألهٔ شخصی است. هر زمانی که می خواهید با وسایل نوک تیز و دندانه دار کار کنید، شلوارهای بلند، پیراهن های آستین بلند و دستکش بپوشید تا پوست را در برابر آسیب های احتمالی وارده حفاظت کند.

اسکار (جای زخم)

اسکار (جای زخم)

کمک کنید تا زخم ها به خوبی التیام پیدا کنند.

امکان ایجاد اسکار در زخمی که به سرعت و تمیز التیام پیدا می کند از زخمی که دیر التیام پیدا می کند کمتر است. مطمئن شوید که تمام بریدگیها و خراشیدگی ها را به درستی تمیز کرده اید. ( هیدروژن پراکساید ماده پاک کننده خوبی میباشد ) و سعی کنید محل زخم را در طول التیام با پمادهای آنتی بیوتیک مرطوب نگه دارید.

دلمه پوست را نکنید.

مادر تان حق داشت؛ کندن دلمه های زخم در حال التیام، امکان باقی ماندن اسکار را زیاد میکند.

با یک بانداژ بال پروانه ای، فاصله ها را ببندید.

اگر پوست تان بریده شده و بریدگی بزرگ است باید برای بخیه زدن به پزشک مراجعه کنید؛ اگر بریدگی در صورت بود ( جایی که اسکار قابل مشاهده است ) نیز باید به پزشک مراجعه کنید، اما اگر بریدگی کوچک بود و شما نگران تشکیل اسکار هستید، از بانداژ بال پروانهای استفاده کنید؛ این باند اژها در اکثر داروخانه ها وجود دارند و به التیام بهتر زخم با حداقل اسکار ممکن کمک می کنند؛ این باند اژها فقط باید وقتی به کار روند که زخم کاملا تمیز شده باشد.

اسکار (جای زخم)

اسکار (جای زخم)

رژیم غذایی متوازنی را رعایت کنید.

زخم ها به درستی بهبود پیدا نمی کنند مگر اینکه بدن شما مواد لازم را برای این کار تأمین کند. چه چیزی لازم است ؟ پروتئین ها و ویتامین هایی که با تغذیه درست تأمین می شوند، ضروری است و مادهٔ مهم دیگر در التیام زخم ها ، روی است. منابع حاوی روی شامل کدو حلوایی کباب شده و تخم آفتابگردان ، فندق ، پنیر، گوشت گاو کم چرب، گوشت بوقلمون سیاه و بادام زمینی می باشد.

پوست خود را در برابر محیط محافظت کنید.

غدد عرق و چربی و غدد مویی در اسکار آسیب می بینند و پوست آن قسمت را نسبت به دیگر مناطق بدن، آسیب پذیرتر می کنند. اسکارهای بزرگ نظیر سوختگیهای درجه سه را با یک کرم پوستی خوب چرب کنید تا در برابر ساییدگی ها حفاظ مناسبی داشته باشد.

به آرامی جای اسکار را پاک کنید.

یکی از عوامل اصلی از ردگی اسکار پوست ، شستن بیش از حد این اسکارها میباشد . بنابراین دکتر لیزر توصیه می کند که به آرامی اسکارها را تمیز کنید.

با ضد آفتاب ها، روی اسکار را بپوشانید.

اسکارها نسبت به مناطق دیگر بدن ، رنگدانه کمتری دارند. بنابراین محافظت کمتری در برابر نور خورشید دارند و به آفتاب سوختگی حساس ترند، شما باید تمام اسکارها را با ضدآفتابها بپوشانید.

اسکار (جای زخم)

اسکار (جای زخم)

روى زخم روغن بماليد .

یک کپسول ویتامین E بگیرید. آن را باز کنید و بگذارید روغن آن به روی زخم یا اسکار بریزد. به نظر ساده می آید و همچنین مؤثر؛ خیلی از مردم این کار را می کنند. بعضی ها حتی قسم میخورند که این روش از تشکیل اسکار جلوگیری می کند و یا اسکار ایجاد شده را از بین میبرد.

اما چه عاملی باعث از بین رفتن اسکارهای قدیمی می شود ؟ ویتامین E کمک می کند که التیام زخم سریع تر صورت پذیرد و نسبت به حالت های عادی ، سریع تر پیش برود؛ احتمالا این اثر، به کاهش اسکار کمک می کند .

چه سری در ویتامین E وجود دارد که به روند التیام زخم ها کمک می کند ؟ در واقع روغـن موجود در کپسول ها در این امر دخیل است . شما فقط محل اسکار را مرطوب نگه می دارید و هیچ معجزهای صورت نمی گیرد.

شما اگر از روغن بدون ویتامین E استفاده کنید همین تأثیر را خواهید دید.

بیش از حد حساسی و نگران نباشید.

اسکارهای تازه تشکیل شده اغلب قابل مشاهده اند اما زیاد نگران نباشید، به یاد داشته باشید که رنگ اسکار به مرور زمان از بین میرود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *