#


استفاده بی نظم از قرص های ضد بارداری؛ یکی از دلایل سکته مغزی در خانم ها

22 فوریه 2018 بدون نظر 1129 بازدید

استفاده بی نظم از قرص های ضد بارداری؛ یکی از دلایل سکته مغزی در خانم ها

یکی از دلایل سکته مغزی در بانوان مصرف نا منظم قرص بارداری می باشد

دکتر افشین برهانی حقیقی، متخصص مغز و اعصاب با توجه به عوامل گوناگون سکته ‌های مغزی بیان کرد: تداول سکته ‌های قلبی و مغزی در زنان جوان اکثراً به خاطر استفاده بی نظم قرص‌ های ضد بارداری می باشد.

به گزارش ازمن بپرس؛ این متخصص مغز و اعصاب در مصاحبه ای که با خبرنگار مهر در مورد خونریزی و سکته های مغزی گفته است: خونریزی ‌های مغزی از زمان گذشته به عنوان یک بیماری غیرقابل درمان به شمار می رفته است که با پیشرفت کردن علم درمان های جدیدی برای آن به وجود آمد.

دکتر برهانی حقیقی در ادامه افزود: خونریزی های مغزی به دو گروه تقسیم بندی می شوند. خونریزی‌ هایی که علت ساختاری و فیزیولوژیک برای آن یافت نخواهد شد که تقریبا هشتاد درصد از خونریزی های مغزی را در بر می گیرد و بیشتر با فشارخون همراه می باشد و دسته ‌ی دوم، خونریزی های ثانویه می باشند که علل ساختاری و فیزیولوژیک دارند.

وی اظهار کرد: در خصوص خونریزی‌ های اولیه توصیه ای که ما به مردم می کنیم این است که فشار خون خود را کنترل کنند. فشار خون به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود. فشار خون عامل اکثر سکته های مغزی می باشد که متاسفانه شیوع آن در کشورما رو به افزایش می باشد.

این فوق تخصص سکته های مغزی ادامه داد: میل به غذاهای شور در بین  مردم جامعه بسیار فراوان می باشد. از روزی که ما به فرزندان خود چیبس، پفک و خوراکی های شور می دهیم باید این را بدانیم که امکان ابتلا به فشارخون و  به طبع سکته های قلبی ‌و مغزی را در آن ها دو چندان می شود.

دکتر برهانی حقیقی علاوه بر این تصریح کرد: شیوع سکته ‌های قلبی و مغزی در بانوان جوان بیشتر به خاطر استفاده نا منظم از قرص ضد بارداری می باشد.

وی در ادامه افزود: استفاده از مواد مخدر صنعتی از عوامل سکته ‌های مغزی لخته ‌ای و خونریزی‌ های مغزی می باشد.

این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: توصیه ای که ما به مردم می کنیم این است که فشارخون خود را کنترل کنند که از هشتاد درصد سکته‌ های مغزی جلوگیری می‌ کند و هرسال یک مرتبه خود را نزد پزشک ویزیت کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *