#


ارتباط بین خواب خوب و کاهش وزن

20 ژانویه 2018 بدون نظر 1375 بازدید

ارتباط بین خواب خوب و کاهش وزن

ارتباط بین خواب خوب و کاهش وزن

بر اساس تحقیقی که پژوهشگران انجام داده اند نشان می دهد که خواب می تواند کمک شایانی به تقویت عادات غذایی سالم تر کند.

به گزارش ازمن بپرس، طبق گفته ی پژوهشگران دانشگاه کالج لندن کینگ، کسانی که به بیخوابی مبتلا شده اند و روند خواب شان بهتر شده است اشتهای شان به استفاده از غذاهای شیرین و حاوی قند کمتر می شود.

پژوهشگران توصیه می کنند که نیاز است خواب به عنوان یکی از موضوعات سبک زندگی که قاردر است بر روی چاقی تاثیر گذار باشد، دیده شود.

وندی هال سرپرست این تیم تحقیقاتی به همراه گروهش در این بررسی، تعداد ۴۲نفر را که به خوابیدن کمتر از هفت ساعت عادت داشته اند را مورد آزمایش قرار دادند.

بر روی ۲۱نفر از این شرکت کنندگان برای داشتن خواب بهتر مشاوره ۴۵دقیقه ای انجام دادند. هدفی که این مشاوره داشت این بود که خواب این افراد را در طول شب یک ساعت و نیم افزایش دهند. تعداد باقی مانده از این افراد هیچ مشاوره ای را انجام نداده بودند و فقط در قالب گروه کنترل قرار گرفته بودند.

همه ی افراد شرکت کننده را به سنسور حرکت برای ردیابی مقدار خوب در طول شب و همین طور مدت زمان بیداری پیش از خواب شان در رختخواب مجهز کردند.

نتایجی که به دست آمد نشان می داد که از هر ده نفری که تحت مشاوره قرار گرفتند نه نفر از آن ها مدت زمان خواب شان در طی یک هفته از ۵۲دقیقه به حدود یک ساعت و نیم افزایش یافت. ولی در کسانی که در گروه کنترل قرار گرفته بودند هیچ تغییری چشمگیری در آن ها رخ نداده بود.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که کسانی که خواب شان افزایش یافته بود مقدار مصرفی مواد قندی افزودنی شان در طول روز ده گرم کاهش داشته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *