#


ارتباط احساس گرمای شدید در زنان و ابتلا به بیماری های قلبی

3 فوریه 2018 بدون نظر 1657 بازدید

ارتباط احساس گرمای شدید در زنان و ابتلا به بیماری های قلبی

ارتباط احساس گرمای شدید در زنان و ابتلا به بیماری های قلبی

یکی از علائم و نشنه های ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در خانم ها می تواند احساس گرمای شدید و یا به اصطلاح گر گرفتگی باشد، زنانی که تعریق بیش از حد دارند و نیز در بدن شان احساس گرمای زیادی می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سکته ی قلبی، مغزی می باشند، خانم هایی که بیش از حد دچار گر گرفتگی می شوند بهتر است به یک متخصص قلب و عروق برای انجام معاینه مراجعه کنند.

همچنین متخصصین بر این باورند که بیشتر زنانی که در دوران یائسگی خود بیش از اندازه دچار گر گرفتگی می شوند ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار بگیرند.

در این ارزیابی هایی که در این زمینه توسط متخصصان انجام گرفته آن ها به این نتیجه رسیده اند که بین گر گرفتگی شایع زنان در دوران یائسگی و سلامت عروقی ارتباط وجود دارد. در حقیقت ایجاد گر گرفتگی بیش از اندازه ممکن است یکی از علائم خطر ابتلا به بیماری قلبی باشد.

مطالعه ای که در این مورد انجام گرفت بیشتر در زمینه ی ارتباط بین گر گرفتگی و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بوده است. همین طور به صورت خاصی به ارتباط بین گر گرفتگی و کار کرد اندوتلیال پرداختند. اندوتلیوم لایه ی بسیار نازکی از سلول ها می باشد که لایه ی درونی عروق خونی را پوشانده است.

بررسی کارکرد اندوتلیال فاکتور اصلی در تشخیص تصلب شرایین است؛ این عارضه گونه ای از بیماری قلبی عروقی می باشد که موجب عدم توانایی رگ های خونی در انقباض و انبساط خواهد شد. در حالی که فردی به تصلب شرایین دچار شده باشد و برای درمان آن هیچ اقدامی نکند می تواند موجب ابتلا به ناراحتی های قلبی عروقی جدی تری از قبیل سکته ی قلبی و یا سکته ی مغزی  و نیز نارسایی قلبی به دنبال داشته باشد.

این ارزیابی بر روی ۲۷۲زن که در سنین بین چهل تا شصت ساله بودند انجام گرفت که یا در طول روز به گر گرفتگی دچار می شدند و یا این که به هیچ وجه دچار گر گرفتگی نشده بودند. همین طور این زنان پیشینه ای که نشان دهد آن ها به ناراحتی قلبی عروقی مبتلا بوده اند و یا سابقه ی مصرف هر گونه دخانیات داشته اند وجود نداشت.

محققان در این بررسی هایی که در این زمینه انجام گرفت به این نتیجه رسیدند که بین اختلال عملکرد عروقی و گر گرفتگی در خانم هایی که در سنین بین ۵۴تا ۶۰سال بوده اند هیچ گونه ارتباطی وجود ندارد ولی مشخص شد که گر گرفتگی با اختلال اندوتلیال در خانم های جوان تر که در سنین بین چهل تا ۵۳سال بوده اند مرتبط می باشد.

بر اساس گزارش به دست آمده از نیوز تودی، این مطالعه نشان می دهد خانم های جوان تر که به گر گرفتگی مبتلا می شوند دارای عملکرد قلبی و عروقی ضعیف تری نسبت به خانم های مسن تری هستند که در سنین بالاتر به این گر گرفتگی دچار می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *