#


ارام کردن همسرتان در روابط زناشویی

ارام کردن همسرتان در روابط زناشویی
16 آوریل 2017 بدون نظر 1119 بازدید

ارام کردن همسرتان در روابط زناشویی

ارام کردن همسرتان در روابط زناشویی و مفید بودن آن

وقتی خودتان به ارامش رسیدین ،بسیار برای رابطه زناشویی تان مفید خواهید بود اگر قدری وقت بگذارید وهمسرتان را نیز ارام کنید.

مسلما اگر خودتان احساس کنید و احساساتتان جریحه دار شده باشد انجام اینکار بسیار دشوار خواهد بود. اما نتیجه کار انقدر عالی است که ارزش امتحان کردن را دارد.

به خاطر داشته باشید: تنها زمانی این کار را انجام دهید که قبلا ۲۰ دقیقه روی ارام کردن خودتان کار کرده باشید.

ارام کردن همسرتان منافع بسیاری برای رابطه زناشویی تان دارد چرا که اینکار به نوعی شرطی سازی معکوس است.

به عبارت دیگر اگر به طور مرتب این تجربه را داشته باشید که همسرتان شما را ارام بکند دیگر به همسرتان به عنوان عامل استرس زا در زندگی نگاه نمی کنید، و در عوض او را با احساسات ارامش بخش در ذهنتان تداعی می کنید. این حالت به صورت خودکار جو مثبت رابطه شما را بهتر می کند.

برای اینکه یکدیگر را به ارامش برسانید ابتدا لازم است خیلی جدی درباره طغیان عواطف منفی با همسرتان صحبت کنید./ از خودتان و از همسرتان این سوالات را بپرسید:

چه چیزی باعث می شود من(یا همسرم) به هم بریزیم؟/

من(یا همسرم) معمولا چطور موضوع یا مورد حساس یا اعتراضی را مطرح می کنیم؟/

ایا(من یا همسرم)اجازه می دهیم مسائل گذشته روی هم انباشته شوند؟/

ایا چیزی هست که (من یا همسرم) می توانیم انجام دهیم که طرف مقابل را  ارام می کند؟/

چه علامت هایی می توانیم اختراع کنیم که به طرف مقابل بفهمانیم چه وقت احساس می کنیم داریم به هم می ریزیم؟ ایا می توانیم در این مواقع چند لحظه استراحت کنیم؟

اگر ضربان قلبتان به ۱۰۰ بار (تپش) در دقیقه افزایش یابد شما قادر نخواهید بود چیزی را که همسرتان تلاش می کند به شما بگوید را بفهمید، فرقی نمی کند همسرتان چقدر تلاش کند قبل از اینکه ادامه دهید ۲۰  دقیقه استراحت کنید.

راه های بسیاری وجوددارد که شما می توانید همسرتان را ارام کنید. انچه بسیار اهمیت دارد این است که همسرتان این روش را انتخاب کند واز ان لذت ببرید.

بهترین پادزهر یک بحث استرس زا

بعضی از زوج ها متوجه شده اند که ماساژ دادن و مالیدن بدن همسر بهترین پادزهر یک بحث استرس زا است. یک تکنیک مفیددیگر این است که تمرین مدیتیشن مشابه انچه در صفحات …و… امد رابه او بگویید و او مرحله به مرحله ان را دنبال کند به این کار به عنوان یک ماساژ کلامی نگاه کنید.

حتی می توانید یک متن دقیق با جزئیات کامل بنویسید ودر ان به همسرتان توضیح دهید چگونه ابتدا ماهیچه های خاصی را منقبض کند و سپس انها را ازاد کند و بعد از ان یک صحنه زیبا و ارامش بخش را تصور کند که برای او لذت بخش است.

همچنین می توانید توصیفات را برای استفاده های بعدی همسرتان روی نوار ضبط کنید. می توانید نوار ان را به عنوان هدیه مخصوص به همسرتان بدهید.

لازم نیست منتظر یک موقعیت تنش زا بماند که بخواهید از این تمرین استفاده کنید؛ ارام کردن یکدیگر به طور مرتب راهی حیرت انگیز برای پیش گیری از طغیان عواطف منفی است و در کل رابطه زناشویی شما را غنی تر می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *