#


ارائه خدمات به بیماران دیالیزی در ایام نوروز 97

15 مارس 2018 بدون نظر 711 بازدید

ارائه خدمات به بیماران دیالیزی در ایام نوروز 97

در ایام نوروز به بیماران دیالیزی به چه طریقی خدمات ارائه می شود

دکتر فرازمند، کارشناس دیالیز اداره بیماری‌ های خاص وزارت بهداشت توصیه‌ هایی را به افراد بیمار دیالیزی برای اخذ خدمت در ایام نوروز ۹۷ ارائه کرده است.

به گزارش از من بپرس، کارشناس دیالیز اداره بیماری های خاص وزارت بهداشت در خصوص روش ارائه خدمت به افراد بیمار دیالیزی در تعطیلات نوروز، بیان کرد: در ابتدا توصیه می ‌کنم که در صورتی که افراد بیمار دیالیزی می خواهند که سفر کنند،‌ حتما مدارک و داروهای شان را همراه با خود ببرند. علاوه بر این در صورتی که قصد سفر به شهر یا استان دیگری را دارند، باید با کارشناس بیماران دیالیزی دانشگاه علوم پزشکی مبدا هماهنگ کنند تا دانشگاه مبدا نیز هماهنگی‌ هایی که لازم است را با دانشگاه علوم پزشکی مقصد انجام دهد.

دکتر فرازمند با اشاره به این که از طرف وزارت بهداشت نیز به تمام دانشگاه ‌های علوم پزشکی نامه زدیم تا کارهای مورد نیاز را در راستای ارائه خدمت به بیماران دیالیزی انجام دهند، ادامه داد: مسلما به طور معمول معاونین درمان دانشگاه ‌های علوم پزشکی استان‌ های مسافرپذیر در این عرصه به دیگر دانشگاه ‌ها نامه زدند و گزارش دادن که در صورتی که بیماران‌ تان قصد سفر به این استان ‌ها را دارند از پیش این مسئله را اطلاع دهید. به همین دلیل افراد بیمار دیالیزی به اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی مبدا رجوع می ‌کنند و گزارش می ‌کنند که قصد مسافرت به فلان استان را دارند. به همین ترتیب دانشگاه علوم پزشکی مبدا نیز هماهنگی‌ های مورد نیاز را با دانشگاه مقصد انجام می ‌دهد.

کارشناس دیالیز وزارت بهداشت با اشاره به این که افراد بیمار دیالیزی که در روزهای تعطیلات نوروز در شهر خودشان مستقر هستند، همچون روال گذشته دیالیزشان را انجام می ‌دهند، بیان کرد: با این وجود بعضی از افراد  بیمار دیالیزی که در بیمارستان بستری بودند، در صورتی که مرخص نشوند، بیمارستان دیالیزشان را ادامه خواهد داد، ولی در صورتی که مرخص شدند پیش از پایان سال به اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شهرشان برای هماهنگی برای جایگزینی‌ در مرکزهای دیالیز سطح دانشگاه، مراجعه کنند تا بتوانند بر اساس نوبت‌ شان دیالیز را انجام دهند؛ زیرا باید نوبت ‌های شان حتما رعایت شود.

وی با اشاره به این که به طور کلی در کشور ۵۷۰ مرکز دیالیز وجود دارد، گفته است: تمام این مراکز در ایام عید فعال می باشند؛ زیرا دیالیز تعطیلی ندارد و بر اساس روند قبل فعالیت ‌شان را انجام می‌ دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *