#


اثرات مخرب اعتیاد به مصرف هروئین و ترک هروئین

10 ژانویه 2018 بدون نظر 2207 بازدید

اثرات مخرب اعتیاد به مصرف هروئین و ترک هروئین

اثرات مخرب اعتیاد به مصرف هروئین و ترک هروئین

هروئین ماده ی مخدری است که هم خطرناک بوده و هم کشنده می باشد، ولی نسبت به مواد مخدر دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب ما قصد داریم هر آنچه که شما باید در مورد این ماده ی مخدر خطرناک بدانید به شما می گوییم:

همه چیز در مورد ماده ی مخدر هروئین

هروئین چیست؟

هروئین از گل خشخاش به دست می آید که در کشور های مکزیک، قاره ی آسیا و نیز آمریکای جنوبی رشد می کند. این نوع ماده ی مخدر که بسیار اعتیاد آور می باشد در کشور ما ایران غیر قانونی است. هروئین به گونه های مختلفی وجود دارد و می تواند به صورت پودر سفید یا قهوه ای و یا این که مانند قیر سیاه باشد. نام های دیگر هروئین، هورس، اسمک، جانک، و نیز شکر قهوه ای هستند.

طرز استفاده ی هروئین

طریق ی استفاده ی هروئین چندان اهمیتی نداشته و اهمیت ندارد که چگونه به بدن وارد می شود، فقط باید بدانید که بلافاصله پس از مصرف به مغز می رسد. اعتیاد به این ماده ی مخدر بسیار راحت و آسان می باشد. حتی زمانی که تنها یک یا دو بار از آن استفاده کرده باشید، احتمال دارد که ترک مصرف آن برای تان سخت باشد.

برای مصرف هروئین می توان آن را از راه بینی بالا کشید و یا این که آن را دود کرد، ولی بیشتر افرادی که آن را مصرف می کنند آن را به رگ های خود تزریق می کنند تا خیلی سریع به سرخوشی ناشی از مصرف آن دست یابند. بهتر است بدانید که مصرف هروئین از طریق ترزیق یکی از خطرناک ترین راه های مصرف آن می باشد. مصرف کنندگان هروئین ممکن است به آسانی اوردوز کرده و یا این که با تزریق از طریق سوزن های کثیف آلوده شوند.

مصرف کنندگان هروئین بعد از مصرف آن چه حسی پیدا می کنند؟

پس از مصرف هروئین، خیلی سریع به فرد احساس سر خوشی و شادی دست می دهد. سپس به مدت چند ساعت احساس می کند که دنیا به کندی پیش می رود.خیلی آرام فکر کرده و احتمال دارد که حرکت کردن او نیز به آرامی صورت گیرد. برخی از افرادی که هروئین مصرف کرده اند اظهار داشته اند که پس از مصرف حس می کردند در یک رویا قرار دارند.

در مطالعه ای که در مورد استفاده کنندگان از هروئین انجام گرفته بود بعضی از افراد مصرف کننده چنین گفتند که پس از مصرف هروئین حسی مانند پوشیده شدن با یک پتوی گرم، و بودن در مکانی که خالی از هرگونه نگرانی است، داشته اند.

با مصرف هروئین ممکن است فرد دچار تهوع و استفراغ شود. همین طور احتمال دارد بعضی افراد پس از مصرف دچار خارش در بدن خود شوند. مصرف هروئین سبب می شود که پیام هایی که مربوط به درد می باشند به مغز نرسیده و نیز سرعت ضربان قلب را کاهش داده و موجب کاهش تعداد تنفس ها نیز می شود. چنانچه بیش از اندازه مصرف شود، احتمال ابتلا به سکته ی قلبی و حتی مرگ وجود دارد.

اکثر اشخاصی که از هروئین استفاده می کنند می گویند دلیل مصرف هروئین شان برای درمان اضطراب، نگرانی و نیز دیگر عوامل استرس زا می باشد. نتیجه ی تحقیقی که در این مورد انجام گرفته نشان می دهد که، بیش از نیمی از مصرف کنندگان هروئین دچار مشکلات مربوط به سلامت روان نظیر افسردگی، بیش فعالی و یا اختلال دو قطبی بوده اند.

دلیل استفاده ی اکثر افراد از هروئین چیست؟

مصرف هروئین بین سال های ۱۳۸۶تا ۱۳۹۶در حدود دو برابر شده است. کارشناسان مربوط به مواد مخدر در این زمینه می گویند دلیل این موضوع این است که مصرف دارو های تجویز شده مانند اکسی کانتین و نیز ویکودین که از گیاه خشخاش تولید شده اند افزایش یافته است. اشخاصی که از این دارو ها سوء مصرف کرده به دنبال رسیدن به سرخوشی از راه ارزان و نیز قوی تر باشند. مصرف هروئین سبب می شود که هدو مسئله حل شود ولی بسیار خطرناک تر است. هیچ راهی وجود ندارد که با آن بتوان فهمید که هروئین به چه اندازه قوی می باشد و یا این که با چه چیز هایی مخلوط شده است.

بعضی اوقات هروئین، به دیگر موتد مخدر افزوده می شود. بهتر است بدانید که مرگ و میر ناشی از اوردوز با هروئین در سال های اخیر تقریبا دو برابر شده است. می توان گفت ه افزایش تعداد مبتلایان به اوردوز در اوایل سال ۱۳۹۴با هروئین افزوده شده به فنتانیل مسکن درد قوی ارتباط دارد.

در حالی که هروئین به صورت غیر قانونی می باشد، می توان آسان تر از بعضی از دارو های تجویزی به آن دست یافت. برای برآوردن تقاضای رو به رشد، قاچاقچیان مواد مخدر دست به افزایش تولید آن زده اند و نیز مقدار مواد مخدر برای قاچاق در ایالات متحده نیز رو به افزایش می باشد.

تاثیرات مصرف هروئین بر بدن

چنانچه جزو افرادی هستید که بیشتر اوقات از هروئین استفاده می کنید، سبب می شود که بدنتان شرایط تحمل آن را در خود ایجاد می کند. این بدان معنی نیست که هیچ آسیبی به شما نمی رسد. بلکه این معنی را می دهد که شما از این پس برای رسیدن به همان سرخوشی باید به میزان بیشتر و بیشتر از آن مصرف کنید، و نیز بدن شما به تدریج به آن وابسته می شود. چنانچه تلاش کنید که آن را ترک کنید، احساسی نظیر عصبی شدن، لرز، استفراغ، درد ها استخوانی و عضلانی و و نیز دیگر نشانه های ترک مواد مخدر خواهید داشت.

مصرف هروئین می تواند منجر به موارد زیر نیز شود:

  • تخریب رگ ها
  • عفونت های دیواره و نیز دریچه های قلب
  • ایجاد عفونت های پوستی نظیر آبسه و سلولیت
  • افزایش خطر ابتلا به اچ آی وی یا ایدز، هپاتیت بی و هپاتیت سی
  • ابتلا به برخی بیماری های ریوی مانند پنومونی و سل
  • سقط جنین

چنانچه متوجه شوید که فردی هروئین مصرف می کندچه کاری باید انجام دهید؟

شخصی که هروئین مصرف می کند، احتمال دارد به نظر نیاید که معتاد شده است. تنها ممکن است که چنین فردی خواب آلوده به نظر برسد. معمولا افراد معتاد از اینکه اعتیاد به مواد مخدر دارند منکر می شوند. اگر متوجه شدید که یکی از دوستان و یا آشنایان شما هروئین مصرف می کند، بهتر است است عجله کنید و به این امیدوار نباشید که همه چیز برطرف خواهد شد. خیلی سریع کاری کنید، تا بتوانید به او کمکی کرده باشید، و این برای او بهتر است.

این را بدانید که اتیاد به هروئین قابل درمان است. پس بهتر است هرچه سریع تر به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنید و کمک بگیرید.

چنانچه متوجه شدید که فردی بر اثر مصرف هروئین اوردوز کرده است، خیلی سریع با اورژانس ۱۱۵تماس گرفته زیرا که درمان باید طی چند دقیقه ی نخست انجام شود. اگر خیلی سریع دارو های مناسب به فرد داده شود می تواند اثر هروئین را تغییر دهد. در حقیقت، درمان تجویزی که می تواند توسط خانواده و یا مراقبین برای درمان فردی شناخته شده یا مشکوک به اوردوز مواد مخدر مورد استفاده قرار بگیرد، توسط FDA تایید شده است.

برای تشخیص فردی که با مصرف هروئین اوردوز کرده است باید متوجه علائمی نظیر کاهش تنفس و نیز کاهش تعداد ضربان قلب فرد و از دست دادن هوشیاری فرد شوید. Evzio  تزریق هیدروکلراید نالوکسون به سرعت یک دوز از نالوکسون را با سرنگ وارد بدن کرده، این دارو را می توان در خانه نگه داشت تا در صورت احتیاج بتوان از آن استفاده کرد. هرچند با استفاده از EVZIO می توان طی چند دقیقه اثرات اوردوز را از بین برد، ولی باز هم باید از یک تیم پزشکی کاملا حرفه ای کمک گرفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *