#


آیا مصرف بلوبری برای زنان مبتلا به سرطان مفید است؟

20 ژانویه 2018 بدون نظر 1625 بازدید

آیا مصرف بلوبری برای زنان مبتلا به سرطان مفید است؟

آیا مصرف بلوبری برای زنان مبتلا به سرطان مفید است؟

طبق نتایجی که از تحقیقات انجام شده در دانشگاه میزوری در مورد خواص بلوبری به دست آمده محققان به این نتیجه رسیده اند که زنانی که به مبتلا به سرطان دهانه ی رحم می باشند چنانچه از بلوبری استفاده کنند می توانند از تاثیرات مثبت این میوه در درمان خود بهره مند شوند. در این مطلب ما قصد داریم در مورد تاثیرات مصرف بلوبری بر زنانی که مبتلا به سرطان هستند بپردازیم.

بر اساس توصیه ی محققان بهتر است افراد مبتلا به سرطان دهانه ی رحم در طول رادیوتراپی خوردن بلوبری را آغاز کنند.

محققان دانشگاه میزوری تحقیق تازه ای را در این زمینه انجام داده اند و بر اساس نتیجه ی به دست آمده از آن اعلام کرده اند که، استفاده از عصاره ی بلوبری نیز در حین درمان می تواند تاثیرات مثبتی بر درمان داشته باشد.

سرپرست این تیم تحقیقاتی یوجیانگ فانگ در این مورد می گوید: «در رادیوتراپی از اشعه های ایکس با انرژی بالا و نیز دیگر ذرات مانند اشعه ی گاما برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود.»

یوجیانگ فانگ در ادامه اظهار کرد: «در بعضی از سرطان ها از قبیل سرطان دهانه ی رحم که در مراحل خیلی پیشرفته هستند، از رادیوترپی می توان برای درمان استفاده کرد. با این حال به صورت هم زمان به سلول های سالم نیز آسیب وارد خواهد شد. طبق تحقیقاتی که پیش از این انجام شد، از عصاره ی بلوبری می توان به عنوان یک ماده ی حساس در برابر اشعه استفاده کرد.

موادی که حساس به اشعه می باشند در دسته ی مواد غیر سمی به شمار می آیند که باعث خواهند شد که سلول های سرطانی در برابر اشعه درمانی واکنشی تر شوند.

بر اساس مطالعه ای که به تزگی انجام گرفته پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که رزوراترول، از ترکیبات موجود در انگور قرمز، جزو آن دسته از مواد حساس به اشعه به حساب می آید و در درمان سرطان پروستات می توان از آن استفاده کرد. میوه ی بلوبری هم دارای رزوراترول می باشد که در دسته ی مواد حساس به اشعه قرار می گیرد.

در این تحقیق ، پژوهشگران از سلول های سرطان دهانه ی رحم مربوط به انسان برای تقلید درمان بالینی بهره می برند.

این سلول ها به چهار دسته تقسیم شدند: گروه کنترل، گروه دریافت کننده ی اشعه، گروه دریافت کننده ی عصاره ی بلوبری، و نیز گروه دریافت کننده ی هم زمان اشعه و عصاره ی بلوبری.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که استفاده از اشعه برای درمان سبب کاهش سلول های سرطانی تا بیست درصد خواهد شد. گروهی از افرادی هم که تنها از عصاره ی بلوبری برای درمان استفاده می کردند بیست و پنج درصد از سلول های سرطانی کاهش پیدا کرد.

ولی در افرادی که برای درمان هم زمان با استفاده از اشعه برای درمان از عصاره ی بلوبری هم استفاده می کردند بیشترین میزان کاهش سلول های سرطانی اتفاق افتاد و آن هم به میزان هفتاد درصد کاهش سلول های سرطانی بود.

همچنین یوجیانگ فانگ در ادامه بیان کرد: « استفاده از درمان های طبیعی برای تقویت درمان های فعلی بسیار مورد تایید می باشد.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *